Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Fritos máis sans, nutritivos e dixestivos

Hai formas de elaboración que fan as croquetas, as empanadillas e as rabas menos graxas e indigestas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 09deNovembrode2005

Os fritos non teñen boa fama: son, en xeral, alimentos grasos, indigestos e calóricos. No entanto, é fácil elaborar en casa fritos máis lixeiros e nutritivos que farán as delicias de toda a familia. Basta con elixir ingredientes máis sans, un bo aceite, e seguir unhas sinxelas recomendacións.

É fácil preparar fritos en casa para tomar como aperitivos, acompañar unha cea ou, mesmo, parar elaborar pratos principais, sen un excesivo contido graso. As populares croquetas que se preparan con xamón , pito, ovo duro ou queixo, poden conter entre os seus ingredientes outros como pavo, arroz e verduras, pataca e champiñóns, pementos, espinacas, cenoria ou calquera outro tipo de vexetal.

A adición de vexetais, combinado co resto de ingredientes de orixe animal, reduce o contido calórico das croquetas e aumentan os nutrientes reguladores (vitaminas, minerais e fibra). A estes nutrientes hai que sumar os que se achan no leite coa que se prepara a bechamel, rica en proteínas de boa calidade e calcio, un mineral esencial para o crecemento.

A selección de fritos con peixe e marisco (mexillón, bacallau ou gambas) resulta moi acertada, e unha maneira segura de que os máis pequenos familiarícense co peixe. Calquera deles pode ser ingrediente dunhas ricas croquetas. Ademais, son unha boa fonte de proteínas de calidade e de graxas saudables ricas en ácidos grasos omega 3, no caso dos peixes azuis. Os mariscos como lagostinos, gambas e mexillóns poden empregarse para preparar uns ricos crepes xunto a verduras como as espinacas e unha bechamel lixeira.

A verdura, ingrediente necesario

A adición de vexetais reduce o contido calórico das croquetas e aumentan os nutrientes

Pódese pensar noutras variedades de fritos e aperitivos para complementar o menú onde as verduras sexan as protagonistas. Son deliciosas as pencas (rebozadas, recheas de anchoas e pementos ou de xamón e queixo), os fritos de coliflor con bechamel ou as empanadillas de espinacas.

Con estas preparacións orixinais, os máis pequenos proban o sabor de diferentes verduras e relaciónanas con pratos do seu gusto, de maneira que serán máis apreciadas. Para quen teñan máis experiencia na cociña ou algo máis de paciencia, unhas receitas orixinais dan ao menú un toque diferente. Resulta boa idea preparar unhas endibias recheas, onde o recheo se escollerá segundo gustos: de macedonia de verduras ou de surimi e salmón afumado.

Sen substituír a outros alimentos

Os ingredientes utilizados para elaborar fritos poden ser moi variados: peixe, carne, verduras, hortalizas… Calquera deles pode formar parte de croquetas ou crepes. Con todo, o uso destes ingredientes non xustifica que se empreguen sempre como substitutos a un prato principal de peixe ou verdura.

Aconséllase que as verduras e hortalizas inclúanse nos menús diarios, que se tomen tres racións de froita ao día, e que se consuma pescado tantas veces á semana como se come carne.

Fritos: precocinados ou caseiros?

Pódese optar por adquirir fritos xa precocinados que só necesiten unha fritura para consumilos ou ben elaboralos en casa. Os primeiros non son tan saudables como aparentan. No caso dos que levan unha capa de rebozado (varitas de peixe, aros de lura e similares) hai diferenzas entre unhas marcas e outras. Algúns destes produtos teñen unha cantidade de rebozado demasiado abundante, polo que se aconsella ler a etiqueta e lembrar de que os ingredientes se mostran en orde decreciente ao seu peso.

Con respecto ás croquetas hai diferenzas notables, tanto en cantidade de ingredientes como en calidade. En moitos casos, o ingrediente que dá nome ás croquetas, como o xamón, o pito ou o pesado, aparece en cantidades tan pequenas que apenas se aprecia. Relacionado coa graxa usada na súa elaboración, recoméndase evitar aquelas que inclúan “aceites vexetais parcialmente hidrogenados”, as temibles graxas trans tan prexudiciais para a saúde cardiovascular.

Se se opta por elaborar uns fritos caseiros, a vantaxe é que se coñece a cantidade e calidade dos ingredientes que se empregan. Ademais, son un bo modo de introducir aqueles alimentos que menos gustan aos nenos, como as verduras e o peixe.

A IMPORTANCIA DUN BO ACEITE

Img sarten01

O aceite de oliva é o máis adecuado para fritir. Isto débese a que resiste mellor as temperaturas de fritura (180-200ºC) en comparación cos de sementes ( soia, millo, sésamo…). Ademais é máis estable, descomponse de forma lenta e impregna menos o alimento, polo que o frito conterá menos calorías e será máis fácil de dixerir.

Non se recomenda mesturar aceite novo con outro xa usado, nin mesturar aceite de oliva con aceites de sementes xa que os seus puntos de fume son diferentes. O aceite de oliva soporta temperaturas maiores que os de sementes, polo que se se mesturan, estes últimos queimaranse antes e farán que o de oliva tamén se queime e prodúzanse sustancias irritantes e tóxicas.

A pesar de que a fritura aumenta a cantidade de graxa e calorías, tamén ten o seu aspecto positivo, xa que enriquece aos alimentos en graxas saudables. Se se usa aceite de oliva, obtense graxas monoinsaturadas que contribúen a aumentar o chamado bo colesterol (HDL colesterol), mentres que diminúe o mal colesterol (LDL colesterol). Se o aceite utilizado é de sementes, o alimento enriquécese en ácidos grasos omega 6 (linoleico) e omega 3 (linolénico), que contribúen a diminuír os niveis plasmáticos de colesterol total e triglicéridos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións