Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Froitas con óso: cinco opcións moi saudables

As froitas con óso son aromáticas, suculentas e achegan grandes cantidades de auga, ademais de azucre, vitaminas, fibras e minerais

As froitas considéranse un tesouro para a saúde. Son alimentos indispensables para o benestar do organismo, grazas ás súas excelentes propiedades nutritivas. Ricas en fibra, vitaminas, antioxidantes e minerais, son alimentos rechamantes, dunha variada coloración, forma e tamaño. O consumo de froitas hidrata de forma rápida o organismo, achega unha gran cantidade e variedade de vitaminas e minerais (vitamina C, Vitamina E, calcio, fósforo ou ferro), facilita o funcionamento do aparello dixestivo, achega fibra ao organismo e a súa cantidade de graxa é nula, excepto nalgúns froitos secos que achegan graxas insaturadas. As froitas pódense clasificar de diferentes maneiras, pola súa natureza, estado ou características botánicas, entre outras. Nesta reportaxe, explícanse as propiedades das froitas con óso e destácanse, para iso, o cinco casos máis significativos.

Img frutas hueso
Imaxe: Alexander De Luca

Propiedades das froitas con óso

As froitas con óso teñen, como o seu nome indica, un óso no seu interior. Cultívanse en climas moderados e, polo xeral, maduran no verán e no outono. Son idóneas para consumir crúas e tamén serven para a elaboración de compotas, pasteis ou doces. Entre elas destacan o albaricoque, o pexego, a ciruela, a nectarina e o paraguaio. Aromáticas e suculentas, cunha gran cantidade de auga na súa composición, estas froitas pertencen á familia das rosáceas e achegan azucre, vitaminas A, C e E, fibra e minerais.

1. Albaricoque

  • Propiedades. O albaricoque procede de Asia. Similar ao pexego, pero de dimensións máis pequenas, a súa cor é amarelo alaranxado, con algúns tons vermellos. Ten un elevado contido en carotenoides, fibra, minerais como o magnesio, potasio e calcio e vitaminas A e C. É adecuado para a protección da pel e a vista e os seus antioxidantes contribúen a un efecto anticanceríxeno para o organismo. O seu pulpa é de textura fibrosa e consistencia harinosa canto máis maduro é o froito.
  • Usos. Os albaricoques consómense como froita fresca, aínda que poden utilizarse tamén para a elaboración de compotas ou pasteis. Entre os seus derivados destacan os orejones de albaricoque. Estas son froitas desecadas que se obteñen a partir do froito fresco, ao cal se retira a pel, se deshuesa e se trocea para desecar.
  • Como elixilos. Para apreciar o seu suculento e fresco sabor, é apropiado consumilos ben maduros. A época de mellor desenvolvemento é o verán, aínda que poden conseguirse tamén no inverno. Débense escoller as pezas cunha cor máis rosada, un tanto maduras, que cedan ao apertalas co dedo. É preferible evitar as pezas danadas ou demasiado brandas.
  • Conservación. Os albaricoques deben gardarse no frigorífico e consumir en 3 ou 4 días desde a súa compra.

2. Pexego

  • Propiedades. O pexego é a froita con máis variedades: cada ano véndense novas especies no mercado. O crecemento do tipo de froito depende das condicións climáticas e do tipo de cultivo, por iso é polo que haxa tal variedade. A súa orixe sitúase en China, onde hai restos de cultivos con máis de 3.000 anos. Ten propiedades moi saudables, unha gran cantidade de auga, fibra, vitaminas A, C, B1, B2, B6, minerais como o potasio, fósforo, magnesio, calcio, xofre, cloro, manganeso, cobre, ferro e antioxidantes tipo beta caroteno.
  • Usos. Pódense consumir como froita fresca de sobremesa, entre horas ou como condimento de ensaladas. Tamén poden facerse ao grill, fritos, en tortas, xeados ou soufflés. Serven para compotas e marmeladas, ademais de combinar con pratos salgados, como acompañamento de carnes, entre outros.
  • Como elixilos. Débense escoller as pezas con bo aspecto visual, que cedan un pouco ao apertalas co dedo. Pola contra, débense rexeitar os pexegos con manchas verdes (indican falta de maduración), con golpes ou demasiado maduros.
  • Conservación. A mellor época para os pexegos coincide cos meses de xuño, xullo e agosto. Deben conservarse fose do frigorífico se están verdes e no frigorífico se están máis maduros, non colocar uns encima doutros e, se é posible, non conxelalos.

3. Ciruela

  • Propiedades. Orixinaria de Persia, Anatolia e Cáucaso, a ciruela é un froito de fácil cultivo que resiste moi ben as baixas temperaturas. Contén unha gran cantidade de auga na súa composición (preto dun 80%), ademais de fibra, vitaminas A, C B1, B2 e E, e minerais como o potasio, magnesio, fósforo, calcio, ferro e xofre.
  • Usos. A mellor época de consumo esténdese desde abril ata setembro. Poden tomarse frescas, secas, en compota ou en confeitura e como acompañamento para carnes de todo tipo. Hai moitas receitas elaboradas con ciruelas como aderezo. O pavo, o pito ou a carne de porco conforman algunhas. Frescas poden ser unha boa sobremesa. Outra opción é abrilas pola metade, sacar o óso e cociñalas de diferentes maneiras. Son boas para tortas, muses e repostaría en xeral.
  • Como elixilas. Ao compralas, debe terse en conta que carezan de manchas de cor marrón e non estean engurradas porque é sinal de excesiva maduración.
  • Conservación. Para conservalas, deben deixarse fose do frigorífico se aínda están uns pouco verdes ou dentro da neveira se están no seu punto. Non deben apilarse e poden aguantar tres ou catro días.

4. Nectarina

  • Características. A nectarina non é un cruzamento entre pexego e ciruela. É unha variedade espontánea de pexego, é dicir, xurdida sen a intervención da man humana. Diferénciase do pexego na pel exterior, que é máis lisa e brillante, e no seu tamaño, posto que son máis pequenas.
  • Propiedades. A palabra “nectarina” procede de néctar e o froito recibe este nome debido ao seu intenso e saboroso sabor. É un alimento rico en minerais como ferro, magnesio, fósforo e potasio, fibra e vitaminas como A, B1, B2, B5, E e C. O seu escaso nivel de sodio fai que este froito sexa moi beneficioso para combater a hipertensión ou a retención de líquidos.
  • Usos. Poden consumirse frescas e utilizarse para a elaboración de conservas, marmeladas, confeituras e xeleas. Moitas veces forman parte dos ingredientes para sobremesas, tortas, pasteis e xeados.
  • Conservación. Deben conservarse no frigorífico se están maduras ou a temperatura ambiente se lles falta maduración.

5. Paraguaio

  • Características. O paraguaio -tamén coñecido como paraguaia- é unha variedade do pexego. A súa forma é esmagada e a súa pel, aveludada. Procede dunha mutación do pexego. Cultívase en zonas tépedas e só diferénciase do pexego no seu aspecto físico.
  • Propiedades. As súas características nutricionais son moi similares, rico en carotenos, auga, fibra, vitaminas A, C, B1, B2, B6, minerais como o potasio, fósforo, magnesio, calcio, xofre, cloro, manganeso, cobre, ferro e antioxidantes.
  • Usos. En xeral consómese fresco, aínda que permite máis posibilidades gastronómicas. Pode ser ingrediente para tortas, galletas, marmeladas ou xeleas.
  • Como elixilos. Ao compralos, débese vixiar o seu aspecto visual, sen manchas que indiquen excesiva maduración.
  • Conservación. Do mesmo xeito que o pexego, o paraguaio debe conservarse fose do frigorífico se está verde e no frigorífico se está máis maduro. Non se deben colocar uns encima doutros para evitar danalos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións