Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Froitas de primavera, o poder saudable das cores

A variedade de cores das froitas típicas da primavera é una garantía de saúde impresa nestes alimentos

A primavera propón un abanico de froitas multicolores, que son o sinal distintivo que as caracteriza como alimentos nutritivos e saudables. O consumo de froita está relacionado de forma directa cunha redución da maior parte das formas máis comúns de cancro. Ademais, axudan a previr o risco de enfermidade coronaria e da maioría de patoloxías crónicas asociadas ao paso dos anos. Na Guía práctica de froitas de Eroski Consumer pódese aprender máis sobre os beneficios que reporta cada una das 45 froitas frescas descritas.

Froitas paira o corazón

A primavera comeza co vermello das fresas, o mes de maio dá paso aos primeiros tons amarelos dos nísperos, aos que seguen un pouco máis tarde os pexegos, albaricoques e nectarinas. A volta aos tons avermellados cando está a piques de comezar o verán dáse coas cereixas, as ciruelas e as sandías. En definitiva, una inundación de cores tras os cales se encerra una longa e interesante lista de fitoquímicos, compostos químicos presentes nos vexetais con acción antioxidante, que o organismo humano non pode producir e que, por tanto, só obtéñense por medio da inxesta de alimentos ricos neles.

As antocianinas son as responsables da cor vermella ou morada das ciruelas negras e das bayas, que inclúe a fresas, fresones, frambuesas e arándanos. Estas froitas utilizáronse popularmente paira mellorar e tratar problemas circulatorios.

A ciencia confirma o saber empírico de que as bayas teñen propiedades saudables paira os problemas circulatorios
A ciencia confirma o saber empírico. A revisión máis recente sobre o impacto do consumo de bayas na saúde cardiovascular realizada desde o Departamento de Ciencias Nutricionais da Universidade Estatal de Oklahoma (EE.UU) recolle os resultados dos estudos epidemiolóxicos e clínicos que confirman que estes compoñentes se asociaron coa mellora dos perfís de risco cardiovascular. Estas froitas son una boa fonte de polifenoles, en particular as antocianinas, fibra e micronutrientes, con función específica na saúde cardiovascular, como acedo fólico, potasio e magnesio.

Os estudos en humanos en quen se probaron os efectos da inxesta de bayas, xa sexan frescas, como mollo ou liofilizadas, e de extractos purificados de antocianinas, demostraron melloras significativas na oxidación das LDL, na capacidade total antioxidante do plasma, nos niveis plasmáticos de lípidos e no metabolismo da glicosa. Os beneficios constatáronse en persoas sas e noutras con factores de risco metabólico.

O consumo de froitas frescas e de bayas durante a primavera é un hábito san paira o corazón

Crese que os mecanismos subxacentes a estes efectos beneficiosos inclúen a regulación positiva da encima óxido nítrico-sintasa endotelial, que permite una boa liberación do óxido nítrico, sustancia que protexe ao corazón xa que ten propiedades vasodilatadores, esenciais paira a regulación da presión arterial e paira o coidado do endotelio vascular, a capa que recubre o interior de todos os vasos sanguíneos. Tamén se asocian outras accións como a diminución da tensión oxidativo, a inhibición da expresión de xenes inflamatorios e da formación de células espumosas, as cales forman parte do proceso de aterosclerosis. Aínda que estes datos son limitados, apoian a recomendación do consumo de froitas frescas e de bayas durante a súa tempada natural como un grupo de froitas esenciais nunha dieta sa paira o corazón.

É un bo momento paira degustar receitas tan sinxelas, ricas e naturais como a de ensalada de leitugas e zanahoria con fresas e mazá golden, a brocheta de melón, fresas e pera ou zumes frescos como o de ciruela con fresas ou o de laranxa con frambuesas e cereixas.

Alimentar a vista e a pel

O licopeno é outro dos fitoquímicos naturais que tingue de vermello as froitas e hortalizas e é responsable da cor dos tomates e as sandías, entre outros. Actúa como un potente antioxidante ao neutralizar os radicais libres e atenuar o dano oxidativo nos tecidos. Estudos clínicos e epidemiolóxicos evidencian que o licopeno é un axente central na redución da incidencia dalgúns tipos de cancro, como o de pulmón, próstata e tracto dixestivo.

O licopeno actúa como antioxidante na redución da incidencia dalgúns tipos de cancro

Os carotenos dan cor amarela, laranxa e avermellado a froitas como os albaricoques, os pexegos e as cereixas. O beta-caroteno das froitas, tras absorberse no corpo, transfórmase en vitamina A ou retinol, que resulta esencial paira a visión, o bo estado da pel, os tecidos e o funcionamento do sistema de defensas.

As seguintes receitas reúnen todas as virtudes nutricionais e antioxidantes da froita fresca, tanto si preséntanse as froitas mesturadas con outros ingredientes, como o gazpacho de sandía, ou en brocheta, como a de sandía, melón e piña. Tamén se preparan a modo de ensalada, como suxire a receita de entrante de albaricoque con xamón ou a ensalada de tomate, pexego e pepino. Batidas, as froitas achegan bos resultados. É o caso do batido de albaricoque e laranxas e do sorbete de pexego e frambuesa, que pode elaborarse sen azucre engadido paira deleitarse co sabor natural da froita fresca madura.

A COR, CLAVE PAIRA A SUPERVIVENCIA

Img fruta2

Tan só o ser humano e unhas poucas especies de primates teñen una visión tricromática da cor, é dicir, son capaces de distinguir o vermello do verde. Una hipótese evolutiva desta capacidade visual é que o ser humano ten esta vantaxe paira poder distinguir as froitas vermellas do verde da forraxe. Hoxe en día, utilízanse as cores paira promover a elección de comidas e o contraste de cores demostrou ser un factor crave na elección que fan os consumidores dos alimentos.

Os fitoquímicos son compostos químicos que contén a froita, como o resto de vexetais, que lle confiren a súa cor e con iso marcan o seu rol fisiológico. Todos os compostos fitoquímicos que absorben luz no espectro visible teñen propiedades antioxidantes.
Os fitoquímicos son compostos químicos da froita que lle confiren cor e marcan o seu rol fisiológico
Actúan como sistemas de defensas naturais paira as plantas e protéxenas de infeccións e de invasións microbianas, ademais de conferirlles en parte o aroma, o sabor e a cor característicos. A pesar de estar presentes en moi baixas concentracións, os fitoquímicos constitúen una poderosa defensa paira o organismo humano, capaz de propiciar a prevención de numerosas enfermidades como a diabetes, o cancro, a arteriosclerosis e o infarto entre outras moitas.

Os antioxidantes actúan fronte aos radicais libres, que son sustancias daniñas que produce o propio corpo humano e que en proporcións importantes poden ocasionar males crónico-dexenerativos e minguar a eficiencia e vitalidade. Os radicais libres tamén son promotores do envellecemento prematuro.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións