Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Froitas do bosque: saudables, pero non milagrosas

As froitas do bosque son ricas en antioxidantes e teñen propiedades saudables, pero non por iso son máxicas nin mellores que outras froitas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 05deNovembrode2014

Consumir froita sempre é recomendable. A súa inxesta diaria exerce efectos positivos sobre o noso corpo e pode protexernos de numerosas enfermidades crónicas. As entidades de referencia aconsellan tomar un mínimo de tres racións diarias de froita, pero non fan énfase nun tipo concreto. A pesar diso, é moi habitual ler en determinados medios que algunhas froitas son máis recomendables que outras. As froitas do bosque case sempre aparecen na lista de eleccións que priorizar, polo que convén revisar se tales afirmacións teñen un sólido sustento científico. O seguinte artigo repasa as súas cualidades demostradas.

Img frutos bosque ant 01
Imaxe: Valentyn_Volkov

As froitas do bosque, ademais de ser deliciosas, son unha importante fonte de vitamina C e fibra dietética, entre outros moitos nutrientes. Desde hai uns anos sabemos, ademais, que encabezan as listas de alimentos con maior contido en antioxidantes. Á súa vez, varias investigacións preliminares suxeriron que os antioxidantes poderían ter a capacidade de previr algunhas enfermidades, polo que as vendas de suplementos con antioxidantes, e tamén de froitas do bosque, aumentaron de forma considerable. No entanto, en nutrición humana as evidencias científicas non sempre van da man da fama dun nutriente ou alimento.

Froitas do bosque, ricas en antioxidantes

Entre os estudos que revelaron que as froitas do bosque eran unha importante fonte de antioxidantes, un dos máis destacados foi o publicado en xullo de 2006 pola doutora Bente Halvorsen e colaboradores na revista American Journal of Clinical Nutrition. Estes investigadores, pertencentes ao departamento de Nutrición a Universidade de Oslo, elaboraron unha táboa na que os alimentos se clasificaban en función do seu contido en antioxidantes.

O estudo revelou que, de acordo a unha ración habitual de consumo, moitas froitas do bosque (mouras, fresas, arándanos, frambuesas, etc.) están “na cima da lista” dos alimentos que achegan antioxidantes á nosa dieta. A pesar diso, na súa investigación, os autores indicaron que a súa táboa “non pode ser usada para emitir recomendacións dietéticas na etapa actual”, dado que o feito de que un alimento teña antioxidantes non proba que sexa máis saudable. Os estudos revisados por Halvorsen e o seu equipo resultaron ser “preliminares”, polo que declararon que “a evidencia xeral é limitada e necesítanse moitas máis investigacións” para suxerir que os antioxidantes dos alimentos poden usarse como marcadores da súa salubridade.

Convén tomar unha variedade de froitas, sen distinción botánica

Un ano despois, en 2007, publicouse un dos informes máis relevantes en relación ao papel da alimentación na saúde. Levouno a cabo o Fondo Mundial para a Investigación do Cancro, en colaboración co Instituto Americano para a Investigación do Cancro e titulouse ‘Alimentos, nutrición, actividade física e a prevención do cancro: unha perspectiva global‘. Nel, tras unha exhaustiva revisión da literatura científica, concluíuse que o consumo de froitas é probable que protexa do cancro bucal, de faringe, de laringe, de esófago, de pulmón e de estómago. Como era de esperar, non se emitiu recomendación algunha en relación á pertinencia de elixir un ou outro alimento en función dos seus antioxidantes.

En xaneiro de 2010, recolléronse novas probas en relación á alta cantidade de antioxidantes das froitas do bosque. Mostrounas, de novo, o departamento de nutrición da Universidade de Oslo, nun estudo capitaneado pola doutora Monica Hauger Carlsen e publicado na revista Nutrition Journal. Como na anterior investigación, as froitas do bosque cítanse entre os alimentos con máis antioxidantes. De novo, os autores non consideraron probado que unha maior concentración de antioxidantes tradúzase en maiores beneficios para a saúde, aínda que engadiron algo máis: “Un alimento cun baixo contido en antioxidantes pode exercer beneficios para a saúde grazas a outros compoñentes”.

Antioxidantes, coidado cos enganos dietéticos

A día de hoxe, as entidades de referencia aconsellan aínda á poboación consumir unha ampla variedade de froitas frescas, sen insistir en que tomemos ningunha delas en particular. Non estraña, por tanto, que se alcen voces que alerten dos posibles enganos que aparecen de cando en vez nalgúns medios de comunicación en relación a supostos beneficios maiúsculos grazas ao consumo dunha ou varias froitas do bosque, ou de complementos alimenticios elaborados con extractos dos devanditos alimentos.

Unha voz moi acreditada, a do doutor Steven Novella, explicou en agosto de 2012 no blogue Science-Based Medicine que “no último par de décadas vimos o xurdimento do zume de noni, a baya do acai, derivados da granada, arándanos vermellos agora, entre outros, acompañados de reclamos incribles e dunha simplista e esaxerada narrativa non apoiada pola ciencia”. Como se detallou no artigo ‘A falacia dos antioxidantes‘, publicado en EROSKI CONSUMER en novembro de 2013, a ciencia desaconsella o uso de suplementos de antioxidantes, á vez que cada vez é máis explícita á hora de probar que unha dieta rica en froitas e hortalizas non ten comodines, talismáns ou varitas máxicas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións