Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Froitas vermellas ricas en antioxidantes

Estes compostos interveñen nas súas cualidades sensoriais, como as cores intensas e sabores acedos, e mellorarían a tensión arterial

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02deFebreirode2011
Img frutasrojas1 list Imaxe: yohan hmmm

As froitas vermellas, tamén coñecidas como froitas do bosque, comparten co resto unha composición común abundante en auga e nutrientes reguladores. Grosellas, arándanos, mouras, endrinas, frambuesas e fresas conteñen fibra, vitaminas, minerais e oligoelementos, ademais de variedade de fitoquímicos. A maior diferenza achégana os flavonoides, compostos bioactivos que interveñen nas propiedades sensoriais das froitas (cores intensas vermellos e morados, sabor acedo…) e que destacan polo seu papel antioxidante. Un estudo recente, baseado na técnica observacional, analiza a relación entre o consumo habitual de diferentes clases de flavonoides e o desenvolvemento de hipertensión. As súas conclusións consolidan o papel preventivo dos alimentos ricos nestes compostos, como son as froitas vermellas.

Os flavonoides das froitas vermellas

Na natureza hai máis de 6.000 compostos diferentes dos denominados flavonoides. Entre eles destacan as antocianinas, os flavonoles e flavonas, as flavanonas, as chalconas e dihidrochalconas, os flavanoles e as isoflavonas. Estas últimas localízanse case en exclusiva nos legumes, sobre todo na soia. Estes compostos, ademais de xogar un rol importante no organismo pola súa función antioxidante, desempeñan un papel destacado nas propiedades sensoriais dos alimentos.

As antocianinas son pigmentos que confiren a cor vermella-azulado típico das froitas do bosque (arándanos vermellos ou azuis, mouras…) e están moi presentes en froitas de tempada, como as fresas. Os flavonoles, que son amarelados, proporcionan o sabor amargo a algúns cítricos como o pomelo.

O consumo de antocianinas asóciase a un menor risco de desenvolver hipertensión arterial

Un estudo recente publicado na revista “The American Journal of Clinical Nutrition” analiza nunha mostra moi ampla de poboación (máis de 150.000 individuos) a relación entre o consumo habitual de diferentes clases de flavonoides e o desenvolvemento de hipertensión. Segundo a publicación de Cassidy e colaboradores, unha inxesta elevada de flavonoides, en especial de antocianinas, asóciase de forma significativa cun menor risco de desenvolver hipertensión (unha redución de ata un 12%). A posible explicación deste achado hai que buscala nas súas características estruturais, que implican varios mecanismos de acción nun plano vascular.

Non se pode esquecer, no entanto, que é un estudo observacional e, por tanto, non dá lugar a asociacións causales. Ademais, o consumo que se calculou que realizaba a poboación da mostra foi moi variable, con cifras que oscilan entre 12 e 15 mg/día, nas inxestas máis baixas, ata 1.252 mg/día das máis elevadas. Unha ración de froitas como as grosellas ou os arándanos (un bol) pode conter máis de 500 miligramos de antocianinas.

A posibilidade de que os resultados estean nesgados polos estilos de vida, con todo, minimizouse ao máximo. Tivéronse en conta e controláronse a maioría dos posibles factores de confusión relacionados coa hipertensión arterial: tabaquismo, índice de masa corporal, actividade física, consumo de alcol, historia familiar, consumo de aspirinas e numerosas variables alimentarias. Por outra banda, os resultados reciben máis consistencia polo feito de que a asociación se atopase en exclusiva coas antocianinas e non con outros flavonoides.

Os efectos antioxidantes

Os antioxidantes dos vexetais son, en xeral, capaces de bloquear a acción dos “radicais libres”, unhas sustancias que provocan dano celular e están implicadas no desenvolvemento de enfermidades cardiovasculares e cerebrovasculares, algúns tipos de cancro e determinados trastornos dexenerativos.

Nas bases de datos de alimentos que reflicten o contido antioxidante dos alimentos, as froitas vermellas, como fresas, mouras, arándanos e grosellas ocupan as primeiras posicións. Hai que ter en conta, con todo, que un maior contido destas sustancias non reflicte que este alimento sexa máis saudable que outro, xa que depende de que os antioxidantes se absorban ou non, o cal está aínda en estudo.

Ningún alimento por si só é responsable da curación ou prevención de trastornos ou enfermidades

Cantidade recomendada

Respecto das froitas vermellas, con independencia de que estes alimentos conteñan compostos potencialmente beneficiosos para a saúde, a recomendación das sociedades científicas de nutrición é a de tomar unha gran variedade de froitas, verduras e hortalizas no marco dunha dieta rica en alimentos de orixe vexetal. Ningún alimento consumido de forma illada é responsable da curación ou prevención de trastornos ou enfermidades. Esta premisa serve para tantos outros alimentos sobre os que se enxalzan os seus “supostos poderes curativos”, como pode ser o aloe beira, a soia, o té verde ou as bayas goji.

Cabe lembrar que os expertos en nutrición e dietética non insisten no consumo dun tipo de froita ou verdura en particular, senón en que estes alimentos vexetais, desde a máxima variedade e na súa xusta medida, non deben faltar na dieta diaria.

FROITAS VERMELLAS E HIPERTENSIÓN

Os beneficios sobre a presión sanguínea da inxesta de flavonoides describíronse en estudos de intervención, con investigacións a curto prazo que detectaban reducións duns 6 mmHg na presión sanguínea sistólica e de case 3,5 mmHg na diastólica. Con todo, a maioría de investigacións revelan algunhas limitacións, como a pouca representatividade dalgúns tipos de flavonoides e, sobre todo, as cantidades administradas nos estudos, que difiren moito das consumidas no marco dunha alimentación habitual. Ademais, a información dispoñible en estudos de poboacións é limitada, xa que a maioría provén dos traballos experimentais.

No entanto, á luz dos coñecementos actuais, as recomendacións para a prevención e o tratamento da hipertensión arterial engaden, á terapia farmacolóxica, o beneficio adicional dos cambios no estilo de vida e de alimentación, con especial énfase no consumo de froitas frescas e hortalizas. O motivo polo cal se insiste neste grupo de alimentos en xeral e anímase ao consumo das froitas vermellas débese, polo menos en parte, ao seu contido en flavonoides e noutras sustancias antioxidantes, fibra, potasio e magnesio, nutrientes con efectos positivos na saúde vascular.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións