Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Froitos secos para render ao máximo

Nutritivos, saborosos e enerxéticos, os froitos secos son un alimento importante na dieta de calquera deportista

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 01 de Marzo de 2007
img_frutoseco2


Os froitos secos son sementes pobres en auga e ricas en graxa, como a noz, o anacardo, a améndoa, a abelá, as pipas de girasol ou os cacahuetes, ou en hidratos de carbono complexos, como as landras e as castañas. Grazas ao seu interesante valor nutritivo considéraselles alimentos apropiados para reporse tras un esforzo físico intenso e duradeiro. Especialmente se este esforzo provoca un alto consumo de calorías ou, o que vén ser o mesmo, un gasto enerxético importante.

Este é precisamente o caso dos deportes de longa duración ou dun exercicio físico sostido ao longo do tempo, como podería ser unha excursión a ritmo forte de varias horas ou probas deportivas prolongadas. O esforzo que se mantén nestes casos provoca que, conforme se van esgotando as reservas de glucógeno , o organismo emprega as graxas como principal combustible enerxético.

Proteínas de alta calidade

A combinación de froitos secos e cereais achega proteínas completas e de alta calidade

Os froitos secos ademais de graxa e de hidratos de carbono conteñen proteínas incompletas deficitarias nun aminoácido esencial -compoñente máis simple das proteínas-, chamado metionina. Este aminoácido abunda nos cereais, por iso é polo que xuntos nunha mesma comida dean lugar a proteínas tan completas como as que están presentes nos ovos, as carnes, os peixes ou a soia.

A variedade de combinacións dos devanditos alimentos, froitos secos e cereais, pode ser tan ampla como permita a imaxinación e as ganas de probar pratos novos.
Algunhas das receitas que se poden elaborar son:

Receitas para deportistas

A maioría dos pratos admiten a incorporación de froitos secos. Desde as ensaladas ou os pratos de arroz ou pasta, ata as carnes, os peixes ou as sobremesas. Para os deportistas, velaquí algúns exemplos de como combinalos:

Para unha boa dixestión

Os froitos secos tamén poden ser un bo complemento da dieta se se consomen crus e enteiros, e en calquera momento do día. Pero a súa riqueza en graxas prolonga o tempo de dixestión, o que pode provocar molestias dixestivas e mesmo diarreas se o consumo é excesivo. Por este motivo se a cantidade que se toma inicialmente é mínima, a incorporación dos froitos secos na alimentación do deportista ha de ser progresiva.

Así mesmo, é fundamental masticarlos suficientemente para evitar que resulten indigestos. Para que a súa dixestión sexa máis áxil convén comelos crus ou pouco tostados (non fritos) e non inxerir máis de 50 g por día.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións