Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Gañar peso con saúde

Igual que nunha dieta de adelgazamento, para engordar convén seguir unhas recomendacións que preserven a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 10 de Decembro de 2010
img_ensalada 5

As circunstancias que levan a unha persoa a sentir a necesidade de aumentar o seu peso poden estar propiciadas por causas diversas. Ben sexa por cuestións estéticas ou por motivos de saúde, sumar quilos na báscula non é unha tarefa fácil, mesmo hai quen entende este obxectivo como unha meta máis difícil de alcanzar que a súa contraria -a perda de peso- ou, polo menos, tan custosa como esta. Con independencia do motivo que propicie este obxectivo, as persoas que queiran engordar necesitarán realizar unha inxesta de calorías superior á cantidade que gastan. Pero non todas as estratexias son válidas por igual. Gañar peso á vez que se conserva a saúde ha de ser unha de consígnalas principais.

Distintas necesidades

A necesidade de aumentar o peso pode ser froito de diversas circunstancias. Por unha banda, pode estar motivado por cuestións de saúde:

  • Padecer unha enfermidade grave ou de longo percorrido. Nestas circunstancias, é posible que a enfermidade curse cun menoscabo das defensas e reservas nutricionais e, mesmo, que se acompañe de longos períodos de hospitalización . Son diversas as patoloxías cun claro risco de sufrir desnutrición. Quizá a enfermidade que mellor represente esta situación é o cancro con distintas etiologías, pero tamén a sida e enfermidades que cursan con incapacidade, como o Alzheimer ou disfagia, entre outras.

  • Ser unha persoa de idade avanzada que perde peso de forma non intencionada. Unha proporción importante de persoas anciás perden peso de maneira progresiva e inexorable. Este feito vese en ocasións propiciado por algúns dos trastornos ou enfermidades xa citados e que, con máis frecuencia, son propios desta etapa da vida (enfermidade de Alzheimer, demencia, disfagia, falta de interese polos alimentos).

As cuestións estéticas e de rendemento deportivo tamén poden propiciar esta necesidade:

  • Ter unha constitución delgada e querer aumentar de peso.

  • Practicar unha determinada disciplina deportiva e pretender aumentar a masa muscular co fin de obter unha maior forza para mellorar o rendemento.

Antes de comezar

Quen queiran gañar peso, antes deben atender a dúas cuestións importantes:

  • O morfotipo. Tanto en homes como en mulleres, a xenética desempeña un papel fundamental no desenvolvemento da musculatura. A natureza humana ten para cada individuo uns límites, que serán máis ou menos modificables en virtude do adestramento e da alimentación, pero non máis aló. Non parece racional tratar de converter a un atleta de fondo nun culturista, e á inversa. Ser delgado por natureza e estar san é unha circunstancia da que hai que estar satisfeito, máis que tratar de engordar e perder saúde. As persoas que tentan recuperar o peso perdido tras unha enfermidade ou intervención cirúrxica teñen mellores expectativas que as persoas naturalmente delgadas que se expoñen gañar algúns quilos.

  • Hai que ser prudente coas promesas de programas de adestramento e suplementos. No mercado hai case tantos remedios milagrosos dirixidos cara á ganancia de peso como ao adelgazamento. En ambos os casos, a recomendación que se debe facer é a mesma. Os métodos que propoñen resultados moi bos como para ser verdade, con moita probabilidade, non funcionarán. Evitar a compra de suplementos axuda a aforrar diñeiro, en especial, cando eses mesmos nutrientes contidos nos suplementos pódense atopar ao elixir alimentos tan nutritivos e máis saborosos que eles.

A calidade antes que a cantidade

A saúde ha de ser o obxectivo prioritario de calquera estratexia que teña como resultado a modificación do peso, xa sexa tanto no momento de perdelo coma se quérese gañar. O segredo para unha ganancia de peso saudable radica en que todo o ingreso de calorías fágase a partir dun estilo de alimentación o máis rico en nutrientes posible -vitaminas, minerais, antioxidantes, fibra, etc.- e limitar os alimentos que son fonte de calorías “baleiras”, como os ricos en azucres ou os cereais refinados.

Aumentar de forma esaxerada o consumo de refrescos azucarados, doces e snacks salgados non é o método máis conveniente para incrementar a masa muscular, fortalecer a masa ósea ou mellorar a reconstrución de tecidos tras unha intervención cirúrxica. Gañar peso de forma intelixente implica pór en práctica as recomendacións da alimentación saudable e, chegado o caso, recorrer a pequenas estratexias conductuales. Na práctica e con paciencia, este estilo de alimentación pode beneficiarse do seguimento de pequenos trucos que axuden á consecución das metas propostas.

Pequenos cambios, grandes resultados

Para cada circunstancia pódense aplicar uns consellos que facilitan a dieta das persoas interesadas en aumentar de peso:

  • Ante casos de inapetencia ou dun apetito que se sacia enseguida, convén expor a inxesta diaria a partir de 5 ou 6 comidas. Durante as mesmas, procurar non beber demasiados líquidos e facelo entre comidas co fin de deixar máis espazo aos alimentos. Ademais, convén incluír alimentos fáciles de masticar e non moi quentes, posto que a temperaturas elevadas sacian máis.
  • Enriquecer os pratos con alimentos que son fonte de calorías concentradas, sempre en relación con cada receita. É posible engadir queixo rallado ou en po nun prato de pasta ou a algunhas verduras, froitos secos nas ensaladas, ovo duro nas potaxes, froitas desecadas no iogur, leite en po no puré de patacas, en sopas ou en consomés.
  • A froita que se consome como prostre pódese enriquecer ao engadir leite merengada, nata, mel ou chocolate negro fundido, entre outros.
  • En xeral, hai que seguir as recomendacións da pirámide da alimentación saudable en canto á proporción dos distintos grupos de alimentos na dieta (frecuencia e cantidade) e incrementar a ración de consumo, se se estima necesario, pero sempre se debe tratar de conservar a mencionada proporción.
  • Ante calquera dúbida, convén porse en contacto cun profesional sanitario especializado no consello nutricional -un dietista-nutricionista ou un médico-.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións