Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Germinados: cando os teus experimentos escolares triunfan en cocíñaa

Facer germinados caseiros é moi sinxelo, pero non todas as sementes valen e é importante tomar algunhas precaucións para evitar riscos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 09 de Xullo de 2019
Imaxe: apolonia

Un dos experimentos escolares máis lembrados polos nenos é o germinador: aquela técnica tan simple como máxica que permitía crear plantas en cuestión de días a partir de alimentos cotiáns. Lentellas, garavanzos, alfalfa, ourego, mostaza... Algúns destes grans ou leguminosas
acababan sobre un algodón húmido, crecendo baixo nosa mirada infantil. Hoxe propómosvos repetir aquel experimento, pero para comelo!

Os germinados son sans

Os germinados son moi saudables pois, como explica a dietista-nutricionista Gabriela Gottau, posúen unha elevada cantidade de encimas (que favorecen a dixestión) e achégannos vitaminas E, A, C, K e do grupo B. Ademais, son ricos en minerais, aminoácidos e antioxidantes, como tamén fáciles de dixerir, moi tenros e vistosos. O seu perfil nutricional non é exactamente igual que o da semente ou legume da que proceden (poden ter máis cantidade dun mineral, menos doutro, máis vitaminas ou menos fibra), pero isto non significa que sexan mellores nin peores; simplemente, son distintos, e o importante, sans.

Ademais, resultan moi vistosos. Podemos utilizar germinados en case calquera receita que imaxinemos, desde ensaladas ata sopas, como elemento decorativo ou como ingrediente destacado. Hoxe en día, triunfan en gastronomía. Pódense comprar sementes de diversos tipos (comercialízanse en pequenos sobres, listas para germinar); tamén están os brotes listos para consumir, tanto frescos como en conserva (hainos de soia ou de alfalfa); ou utilizar as sementes e legumes máis habituais en casa.

Iso si, non todas as sementes valen para germinar e comer. Os brotes das solanáceas (isto é, do tomate, os pementos, as berenjenas e as patacas) non deben consumirse porque son tóxicos. Pola contra, as mellores opcións constitúen os cereais e as leguminosas: alfalfa, soia, garavanzos, lentellas girasol, millo, trigo ou centeo están entre as máis empregadas.

Como facer germinados en casa paso a paso

Imaxe: AntonMatyukha

Existen distintas técnicas para elaborar germinados en casa, pero todas teñen un elemento común: as sementes ou legumes que elixamos necesitarán auga, aire, luz, un recipiente onde crecer e constancia pola nosa banda para mantelas en condicións óptimas. Todas as opcións resultan económicas e sinxelas e poden facerse con elementos cotiáns. Pomos como exemplo una de
as técnicas máis empregadas.

  • Que necesitas: un bote grande de cristal, un pano fino (ou gasa), unha goma elástica e auga.
  • Paso a paso. Lava ben as sementes ou legumes que queiras germinar (por exemplo, unhas lentellas) e déixaas a remollo toda a noite (non necesitas moitas; con dous ou tres cucharadas soperas alcanza).
  • Ao día seguinte, enjuágalas e colócaas dentro do bote. Tápao coa gasa e fíxaa coa goma elástica. O importante é manter a humidade no recipiente, pero permitir que pase o aire a través da tea. Coloca o bote en posición horizontal nun lugar tépedo e luminoso, pero non directamente ao sol. Déixao así durante 24 horas.
  • Enche o bote con auga a temperatura ambiente (podes facelo da billa e a través da tea), para enjuagar e humedecer as lentellas. Envorca a auga (a gasa é moi práctica porque fará de colador) e coloca outra vez o bote en posición horizontal durante 24 horas.
  • Ao cabo do segundo día, xa verás como os teus legumes (ou sementes) empezan a germinar. A operación de lavado, escurrido e repouso repítese durante varios días, dependendo do alimento que germines e de canto queiras facelo crecer (para unhas lentellas, con cinco días é suficiente).
  • Por último, saca os germinados do bote e lávaos ben antes de utilizalos. Podes conservalos durante tres ou catro días na neveira, e consumilos enteiros (incluíndo a semente) ou cortar só o brote, segundo as túas preferencias e o uso que lle queiras dar.

As precaucións que debes tomar

Que a técnica sexa fácil non quere dicir que estea libre de riscos. A calor e a humidade que necesita unha semente para germinar son, tamén, as condicións que favorecen o desenvolvemento dalgunhas bacterias (como Listeria, Salmonella ou E. coli). Por tanto, é imprescindible tomar algunhas precaucións de seguridade alimentaria.

  • As sementes ou legumes deben lavarse ben para eliminar a sucidade e a posible presenza de sustancias non desexadas.
  • Mentres germinan, enjuágalas a diario (para renovar a auga) e escúrrelas ben. Teñen que estar húmidas, non alagadas. Se sobra auga no frasco, se as deixas ao sol ou se non teñen suficiente ventilación, aumentará o risco de que aparezan fungos e bacterias.
  • Os germinados deben lavarse ben e conservarse na neveira. Non os gardes a temperatura ambiente. Se os secas cun pano antes de refrigerarlos, durarán máis.
  • Se as compras feitos, evita comer os que estean máis escuros que o resto ou se cheiran a humidade. Lávaos antes de usar e respecta a data de caducidade do envase.

Facer germinados ou compralos, que convén máis?

Imaxe: jianghongyan

Facer germinados caseiros é moi económico e pode ser unha actividade culinaria moi gratificante e educativa para realizar, por exemplo, con nenos. Pero leva algo de tempo e atención, e é preciso planificar o menú con algúns días de anticipación. Os germinados comerciais resolven ese problema, pero son máis custosos. 150 gramos de germinados custan entre un e dous euros, mentres que por un prezo similar podemos comprar un quilo de de lentellas ou garavanzos, que nos permitirán producir moita máis cantidade de brotes en casa, sen máis investimento que un pouco de auga e paciencia.


Imaxe: CONSUMER EROSKI

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

germinados-gl

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto