Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Germinados no prato, fonte de vitaminas

Destacan pola súa riqueza en vitaminas, minerais, encimas e clorofila, moi funcionais e que melloran as dixestións
Por EROSKI Consumer 18 de Abril de 2001
Img germinados soja
Imagen: davekentuk

Calquera semente de leguminosa ou de gran de cereal pódese germinar, aínda que os máis comúns son os brotes de soia. O proceso en casa é sinxelo, xa que os instrumentos paira levalo a cabo son múltiples. Todos eles proporcionan una humidade, aireación e temperaturas adecuadas para que as sementes broten. Cando o fan, os germinados convértense nun alimento rico en vitaminas, cun valor nutritivo semellante ao de froitas e verduras.

Imaxe: davekentuk

Ademais dos germinados de soia, son moi apreciados os de xudía mungo e de alfalfa, tenros e con bo sabor, os de cereais como o trigo e a cebada ou as sementes de hortalizas como o berro, o rábano, o brécol, a cabaza, o girasol, o liño e o sésamo. Realizar o proceso de germinado en casa dá a oportunidade de gozar de alimentos moi nutritivos sempre que se desexe.

Nutrientes que se concentran

Os legumes pódense substituír polos seus germinados, que se dixiren mellor tras un escaldado previo

Os germinados teñen un valor nutritivo que se asemella ao de froitas e verduras polo seu contido en auga e a súa riqueza en vitaminas e minerais, encimas e clorofila. Os compoñentes que se concentran durante este proceso son moi funcionais; estimulan os procesos dixestivos e resultan fáciles de dixerir, son ricos en antioxidantes (vitamina C e betacarotenos) e minerais como o magnesio e o seu achegue calórico é escaso: 100 g de brotes de soia tradúcense en 30 calorías.

O consumo destes alimentos está indicado en caso de anemia debido á súa riqueza en clorofila, con demostrados efectos antianémicos. Tamén é oportuno paira quen, por complicacións de estómago, non toleren os legumes cocidos. Estas pódense substituír polos seus germinados, que se dixiren mellor tras un escaldado previo dun minuto.

Germinar en casa

Os grans destacan polo seu sabor e calidade nutritiva. No entanto, calquera semente pódese germinar, salvo as de tomate e pataca. Si o proceso realízase nun frasco de vidro, as sementes máis indicadas son as de alfalfa, xudías mungo, lentellas e guisantes. Basta con colocar o recipiente no lugar máis cálido da casa e asegurarse de que as sementes permanecen lonxe da luz directa do sol, que enverdecería os brotes.

Os pasos paira un correcto germinado son sinxelos: cóbrese o fondo do bote con tres capas de grans e engádese auga nunha cantidade tres veces superior ao volume das sementes ou grans. O recipiente se garda durante unhas horas nun lugar escuro e cálido, a unha temperatura que rolde os 20ºC. Neste tempo, comeza a pregerminación.

No caso de achicoria, col, rábano e comiño, o proceso dura unhas cinco horas; paira a alfalfa, basta con catro; dez horas paira o alforfón, os guisantes, e a zanahoria; e entre 12 e 14 horas paira garavanzos, lentellas, soia verde, sementes de girasol e de trigo. Finalizado este período, se escurren os grans e se enjuaga o contido con auga fría. A continuación, tápase o recipiente cunha gasa e deposítase de novo nun lugar escuro e cálido, colocado boca abaixo, de maneira que os grans húmidos estean en contacto coa gasa. Paira finalizar, se enjuagan os grans dous ou tres veces ao día durante os primeiros días -despois só una vez diaria ata que germinen-. Convén lavalas e escurrirlas moi ben antes de consumilas.

RECEITAS CON GERMINADOS

As sementes germinadas pódense engadir ás ensaladas, a diversas salsas ou saltear paira dar máis sabor a unha tortilla. O máis común é agregar os germinados crus ás ensaladas. O recetario de CONSUMER EROSKI propón diferentes e orixinais receitas de ensalada con germinados, como a de lentellas con germinados do propio legume, arroz salvaxe, pataca con germinados de brécol e lombarda ou rúcula con brotes de lombarda.

Os brotes poden servir de ingrediente crujiente e nutritivo paira enriquecer variados pratos como una sopa de germinados, una sopa fría de hinojo e apio ou una guarnición paira acompañar a un peixe como o salmón. Estes alimentos engadiranse aos pratos cociñados ao final para que a calor non altere as súas propiedades.