Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Germinados ou brotes de alfalfa

A alfalfa nun bo alimento para o gando dadas as súas propiedades nutritivas, motivo polo cal cobra especial interese na alimentación humana

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 12deMaiode2007

A germinación de vexetais realízase desde épocas moi remotas coa intención de mellorar a súa conservación, así como para potenciar algunhas das súas cualidades nutritivas e terapéuticas. A pesar de que no noso país son alimentos case descoñecidos (salvo os brotes de soia), merece a pena describir brevemente aos germinados, en particular os de alfalfa, para coñecer mellor as súas cualidades.

A alfalfa, Medicago sativa L, é unha planta herbácea da familia das leguminosas que florece na primavera. É orixinaria de Asia e África do Norte, aínda que na actualidade cultívase en países de clima tépedo de todo o mundo. Trátase dunha planta moi nutritiva e rica en sales grazas ás características das súas raíces, que son capaces de asimilar os minerais do chan en maior proporción que outras plantas.

Non é casual, entón, que a alfalfa fose e siga sendo un dos alimentos máis importantes na alimentación do gando, ademais de ser un vexetal de especial interese para a alimentación humana.

As súas propiedades

Os germinados de alfalfa son boa fonte de aminoácidos, os compoñentes máis simples das proteínas; carbohidratos; graxas poliinsaturadas, beneficiosas para o corazón e os vasos sanguíneos; e fibra. Das súas vitaminas sobresaen a C, a B9 ou acedo fólico, o beta-caroteno ou prol-vitamina A, a E e a K ou antihemorrágica. Os seus minerais máis abundantes son o potasio, o magnesio, o calcio, o ferro e o cinc. A alfalfa tamén é fonte de encimas, sustancias que favorecen a dixestión; flavonoides, de acción antioxidante; e clorofila.

Os germinados de alfalfa estimulan os procesos dixestivos e, pola súa contribución á mineralización ósea, son útiles en mulleres con menopausa ou osteoporose

Os brotes de alfalfa estimulan os procesos dixestivos, así como contribúen a rexenerar e protexer a mucosa dixestiva (vitaminas A e E) e a mineralizar a masa ósea pola súa riqueza en sales minerais, polo que poden ser útiles como complemento na dieta de mulleres con menopausa ou en caso de osteoporose. Ademais, os brotes ou germinados de alfalfa achegan moi poucas calorías e unha cantidade alta de fibra, o que os converte en alimentos de especial interese en réximes para perder peso. Así mesmo, o seu consumo recoméndase en casos de anemia, pola súa riqueza en clorofila de efectos antianémicos e de vitamina K, e tamén para persoas co estómago delicado.

Precaucións

Cantidades excesivas de germinados de alfalfa asociáronse á aparición dunha síndrome similar ao lupus. Algunhas investigacións suxiren que estas reaccións poden deberse á presenza do aminoácido L-canavanino, presente nas sementes de alfalfa. Tamén se deron casos, moi poucos documentados, de pancitopenia (baixo reconto de células sanguíneo), dermatitis (inflamación da pel) e molestias dixestivas.

Por estes motivos, é fundamental consultar cun profesional o emprego dos germinados como complemento á dieta, para así para evitar posibles efectos nocivos.

Que é a germinación?

A germinación é un proceso natural de obtención de alimentos moi estendido nalgúns países. Brotes de soia no Extremo Oriente, xudías e guisantes germinados na India, trigo germinado ou bulghur no Medio Oriente e bebidas tradicionais de cereais germinados en todas as rexións do mundo (fabricación de malta por germinación da cebada para a elaboración de cervexa). A germinación prodúcese cando as sementes teñen a auga, o osíxeno e a calor suficientes, de modo que empezan a germinar para formar un novo ser vivo, unha planta, que á súa vez producirá novas sementes.

Calquera semente de leguminosa ou gran de cereal pode ser germinado. Con todo, os brotes máis apreciados pola súa tenrura e bo sabor son os que se obteñen de legumes como a alfalfa e a soia verde e de cereais como o trigo ou a cebada, así como os procedentes de berros, rábanos, cabaza e sésamo.

Germinar alfalfa en casa

Aínda que se poden adquirir germinados, polo xeral en centros de alimentación biolóxica e herbodietética, resulta unha experiencia interesante obtelos uno mesmo en casa, para o que deben considerarse as seguintes indicacións:

  • Usar sementes apropiadas para ser consumidas germinadas, en boas condicións hixiénicas e de conservación. As sementes de alfalfa son de cor beis escuro.
  • Polas en remollo nun frasco de vidro (nunca de metal) tapado cunha tea fina. A cantidade de auga debe ser un tres ou catro veces superior ao volume de sementes.
  • Deixar repousar as sementes durante unhas 4 horas nun lugar escuro e cálido.
  • Pasadas as 4 horas, refugar a auga e enjuagarlas con auga morna.
  • A partir de aí, enjuagarlas e cambiar a auga dúas ou tres veces ao día ata que se vexan os brotes, normalmente de 6 a 7 días. Convén ter en conta que as sementes non germinadas débense refugar e que, ao germinar, o aumento de volume é dunhas 10 veces o das sementes secas.

Como incluír na dieta os brotes de alfalfa?
Son refrescantes, tenros e saborosos. Resultan sinxelos de preparar e pódense comer crus, sós, con salsa, en ensaladas, salteados, en tortillas ou como ingrediente de gran diversidade en pratos cociñados.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións