Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Grelladas vexetarianas

Asar as verduras á grella é unha maneira diferente, orixinal e saudable de consumir e gozar deste alimento ao aire libre

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 28deXuñode2006
Img verduras parrilla Imaxe: sporkist

O bo tempo e a calor dos días estivais fai que familias e grupos de amigos reúnanse para pasar o día ou as vacacións. O máis habitual, se se xunta moita xente, é aproveitar a grellada ou a cheminea para preparar a tradicional parrillada coas brasas duns troncos de madeira. Dentro da oferta da comida non adoitan faltar costelas, chuletas, touciño, chistorra, morcilla, chourizo e demais embutidos. Pero, que se pode facer cando alguén é vexetariano? En lugar de levar a comida preparada de casa e comer algo diferente ao resto, pódese propor aos demais unha saborosa e nutritiva parrillada vexetariana. Menos calorías e menos graxas que o estómago agradecerá e, en definitiva, un menú máis saudable para todas as persoas.

Co fin de preparar a parrillada convén utilizar escarvadentes longos para inserir os alimentos en forma de espetos. Se non se dispón destes escarvadentes, o máis adecuado é asar as pezas enteiras e logo trocearlas ou cortar anacos grosos para que non se escurra a comida entre os barrotes da grella. Hai que utilizar grellas con dúas asas para que sexa máis sinxelo dar a volta aos ingredientes. En caso de non dispor deste tipo de grellas poden empregarse unhas pinzas alongadas.

Como abrir o apetito

Como aperitivo pódese comezar cunhas torradas de pan untado con allo e unhas pingas dun bo aceite. Se non gusta o sabor do allo, resérvanse unhas torradas untadas con tomate á brasa, un toque de herbas aromáticas e aceite de oliva. Outra alternativa antes da comida son os calçots, moi típicos de Cataluña. Trátase dunha especie de cebolleta tenra con certo parecido aos allos porros, que non desenvolveu a vulva. Cómpranse en feixes, pero se non se conseguen pódese utilizar no seu lugar o talo das cebolas frescas. Colócanse sobre a grella e estarán ao momento cando a capa exterior xa estea un pouco queimada. Nese momento, retíranse do lume e envólvense en papel de xornal para que conserven a calor. Mentres tanto, prepárase unha deliciosa salsa romesco para untar os calçots.

Pratos para todos os gustos

As posibilidades para asar á grella, tanto de primeiros pratos de verduras como de segundos con carnes vexetais, son innumerables. Tan só fai falta un pouco de imaxinación:

Parrillada vexetariana

De pode elaborar de calabacín, berenjena, tomates e pementos verdes de asar, allo, aceite de oliva virxe, perexil e sal groso. É tan sinxelo como cortar a berenjena e o calabacín en tiras ao longo e con pel e sazonar as hortalizas. Os tomates córtanse pola metade, retíranse as pebidas do pemento e se untan con aceite. Mentres os vexetais ásanse, prepárase o majado con allo e perexil picado, mestúrase co aceite e se reserva a mestura en pequenos recipientes que se colocarán ao longo da mesa. Engádese sal gordo ás hortalizas e, por último, aderézanse coa mestura de aceite, allo e perexil.

Escalibada

Para elaborar esta receita necesítanse berenjenas, pementos vermellos de asar, pementos verdes grandes, tomates vermellos e cebolas. Ásanse todas as hortalizas enteiras e xuntas á brasa cun pouco de sal. Unha vez asadas, retíranse as pebidas e a pel dos pementos e se trocean todos os vexetais en tiras. Aderézanse con sal, aceite de oliva e vinagre de viño ao gusto. Este prato pódese servir tanto tépedo como frío.

Nutritiva ensalada de verán

Pódese elaborar unha ensalada distinta con pementos e berenjenas con queixo e salsa vinagreta

Unha ensalada diferente pode ser a que se elabora a base de pementos e berenjenas con queixo en salsa vinagreta. Para facer esta receita necesítanse berenjenas alongadas, pementos vermellos para asar, pementos verdes, queixo fresco, aceite de oliva, leituga, sal e pementa. A elaboración é moi sinxela; colócanse todas as hortalizas na grella e retíranse conforme se vaian asando. Aos pementos cústalles máis facerse, polo que será mellor que se coloquen ao lume os primeiros.

Mentres se asan as hortalizas, pódese preparar o acompañamento. Córtase o queixo en tacos e cocíñase a salsa vinagreta, coa mestura de aceite, sal, allo e vinagre. Colócase unha base de leituga troceada e sobre ela colócanse as verduras asadas, o queixo e a salsa vinagreta. Unha ensalada tépeda deliciosa para gozar calquera día de verán.

Os calabacines tamén son unha hortaliza de verán e pódese aproveitar para facer á brasa. Os pementos, berenjenas, cebolas, cenorias, apios e tomates pódense asar á grella, cortados en trocitos e aderezados con sal, aceite de oliva e vinagre balsámico.

Para finalizar a comida, entre as opcións máis adecuadas de sobremesas está calquera tipo de froita de tempada (refrescante sandía e melón, aromáticos pexegos e nectarinas, doces cereixas e ciruelas) ou de lácteo (arroz con leite, callada, iogur ou natilla).

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións