Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Hamburguesas vexetais caseiras

A soia, o tofu, os cereais e os froitos secos son os ingredientes elementais para dar forma a estas novas e nutritivas receitas vexetarianas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 29deSetembrode2005

As hamburguesas vexetais son unha forma máis de expresión do receitario vexetariano, semellantes en aspecto, textura e forma ás típicas de carne, pero cunha diferenza substancial no seu valor nutritivo. A súa carta de presentación é moi variada, depende do ingrediente máis abundante que marque o seu sabor (tofu, soia, froitos secos, etc.). Forman parte, sobre todo, da alimentación de quen seguen unha dieta vexetariana e poden servir como un paso progresivo para quen se inician na mesma. No entanto, a suavidade do seu sabor e as saudables propiedades nutritivas fanas idóneas na dieta de calquera persoa, sexa ou non vexetariana.

Sobresaliente en valor nutritivo

Img hamburguesa vegetal1

As hamburguesas elaboradas só con ingredientes vexetais, ademais de ser moi sinxelas de preparar, teñen interesantes propiedades nutricionais. O emprego de grans de soia ou produtos derivados (tofu, tempeh) na súa elaboración asegura a presenza de proteínas de alto valor biolóxico. A combinación da soia ou doutros legumes con cereais variados (arroz, mijo, cuscús, millo), ou destes con froitos secos, son outras posibilidades de obter, só con vexetais, proteínas de excelente calidade equivalentes ás de orixe animal.

Se se elabora unha hamburguesa vexetal con lentellas e arroz, ou ben con arroz e noces, ademais dos vexetais escollidos, obtense un alimento con proteínas de calidade tan boa como as hamburguesas de carne ou peixe, coa vantaxe de achegar unha menor cantidade de graxa saturada e nada de colesterol.

O papel do pan
O pan co que se acompañan as hamburguesas, así como os cereais ou os legumes utilizados, achega cantidades interesantes de hidratos de carbono complexos, fonte de enerxía para o organismo. O pan pódese escoller de centeo ou de mestura de cereais pola súa riqueza en fibra; de molde , pola súa textura máis branda; ou de pasas , se se desexa dar un toque doce á receita. Canto máis artesán e natural sexa o pan, maior será a súa calidade nutritiva. Os pans comerciais de hamburguesa, polo xeral, teñen máis graxa, o compoñente que proporciona a particular esponjosidad.

No percorrido do valor nutricional da hamburguesa vexetal, as verduras e hortalizas escollidas para a mestura son alimentos que enriquecen a receita en nutrientes reguladores e marcan, xunto co resto de ingredientes, a diferenza nutricional entre estas hamburguesas e as de carne. O resultado é un alimento dunha calidade nutricional sobresaliente: proteínas de alto valor biolóxico, graxas insaturadas saudables, importante achegue de carbohidratos e enerxía, máis variedade de vitaminas e minerais, máis fibra e máis antioxidantes, nun prato saboroso, nutritivo e saudable.
Estes alimentos, aínda que se consomen máis por parte de persoas vexetarianas, supoñen unha forma de diversificar os menús e facer máis variada calquera dieta.

Nas patacas
O arroz ou a fariña de cereais son alimentos que axudan a dar textura e consistencia ás hamburguesas vexetais

Na elaboración das hamburguesas vexetais, ademais dos alimentos citados, pódense utilizar outros ingredientes que acheguen un sabor, textura e consistencia propias das hamburguesas. Algúns destes elementos son o arroz ou a fariña de cereais (se se desexa, pódese empregar clara de ovo para ligar), que se mesturan co resto de ingredientes, amásanse e moldéanse ata obter un produto coa forma típica plana.

Se se quere dar un toque máis acentuado de sabor e cor, pode empregarse unha gran variedade de ingredientes, como diferentes verduras troceadas (champiñóns, olivas, cebola, tomate, cabaza, pemento, calabacín…), ademais de calquera especia, condimento ou herba aromática.

As hamburguesas vexetais cocíñanse do mesmo xeito que as convencionais. Poden prepararse á prancha, á grella ou asadas no forno. O acompañamento pode ser calquera verdura ou hortaliza de tempada, crúa, salteada ou asada. Todos os ingredientes no seu conxunto converterán a unha sinxela hamburguesa vexetal nun delicioso manxar.

RECEITAS FÁCILES E SUXESTIVAS

Desde o receitario de CONSUMER EROSKI rescatouse unha proposta de hamburguesas vexetais fáciles de cociñar, que poden servir aos iniciados nesta práctica culinaria. A hamburguesa de soia mestúrase con ovo duro, que se pode substituír por outro ingrediente se se pretende unha hamburguesa totalmente vexetal. A receita de hamburguesa de arroz e garavanzos pode servir, ademais, para aproveitar restos destes alimentos que sobraron do cocido do día anterior. O tofu é un ingrediente típico das hamburguesas vexetais, do mesmo xeito que a soia texturizada acompañada de salsa de queixo. Con mestura de froitos secos, o resultado é delicioso. O mesmo sucede cando se proban novos cereais, como a escanda.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións