Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Hábitos alimentarios: como saber cales debo cambiar?

Catro pasos para avaliar, de maneira persoal, que hábitos e sobre que alimentos débese mellorar

Cada vez hai máis persoas que se preocupan pola súa saúde e desexan mellorar os seus hábitos. Levar unha dieta sa e coidarse desde a alimentación son dous propósitos máis ou menos estendidos. Pero sabemos como facelo? O artigo de hoxe é unha guía práctica para que cada persoa identifique na súa realidade diaria que cambios sería máis pertinente emprender para mellorar a súa alimentación. Antes de tomar calquera decisión (como “elimina ou modera este alimento” ou “introduce leste outro produto”) é importante avaliar o catro pasos que se expoñen a continuación.

1. Identificar que alimentos son os saudables

É o elemento principal e, por desgraza, o que máis problemas dá, porque se adoitan manter diversos mitos sobre o consumo de moitos alimentos que se cren que son saudables e ao final non o son.

Os seguintes son exemplos de alimentos que as persoas pensan con frecuencia que son sans e que en realidade non o son: galletas, cereais de almorzo, refrescos lixeiro, sobremesas lácteas, alimentos infantís específicos, embutidos baixos en graxa, bebidas alcohólicas... Faga un reconto e identifique os "inimigos" que hai que controlar. É importante saber cantos deles están presentes na súa alimentación para poder controlar os seguintes pasos: a frecuencia e a modalidade dos mesmos.

2. Avaliar en que medida están instaurados

Avalíe ata que punto eses alimentos están presente na súa dieta, e tamén en que medida. Poida que non consuma necesariamente unha gran cantidade dun deles, pero entre todos non deixan oco para os alimentos saudables.

En nutrición e dietética sempre dicimos que hai unha máxima: "importa máis o que non comes que o que inxeres". Neste sentido, se está a consumir demasiados alimentos superfluos, é probable que non haxa espazo para os máis saudables. E isto sucede tamén no sentido contrario. Por tanto, pequenos cambios, como a elección da bebida ou as sobremesas de cada comida, poden facer que non haxa lugar a malas opcións:

  • O máis saudable da auga é que non toma refrescos nin bebidas alcohólicas.
  • O máis saudable da froita de sobremesa é que non consome doces.

3. Son eses hábitos moi importantes para vostede?

Non é o mesmo consumir galletas para almorzar por pura inercia, sen haberllo exposto nunca, que gozar dunha pizza semanal coa familia. Hai certas accións que non son as prioritarias a modificar pola retribución que poden levarlle. Se está a buscar mellorar a súa dieta, quizais non teña que empezar por cambiar o restaurante que visita unha vez ao mes, os flocos de millo do cinema ou a festa que preparou para os amigos.

Cada cambio xorde ao seu debido tempo, e é importante seleccionar os máis pertinentes dependendo de cada momento no que se atope. Se non lle supón esforzo almorzar saudable, o lóxico é quitarse esas galletas que apenas goza coas legañas aínda postas, e deixar a proposta de Noiteboa saudable para outro momento.

4. Que está disposto a facer?

Agora que ten claro que alimento é pouco saudable e con que frecuencia consómeo, a medida de actuación está no seu tellado. Exemplos prácticos:

  • Se está a tomar pan branco a diario: torradas, durante as comidas, sándwiches... teña por seguro que é unha prioridade reducir ese consumo. Pode facelo de maneira progresiva para que non lle cambie de modo drástico a alimentación á que está adoitado.
  • Se lle encanta o chocolate tras as comidas, decántese por unha versión menos prexudicial. Pode manter ese hábito dunha onza despois de comer, se aos poucos leva a porcentaxe de cacao ao 70%-85%.
  • Se non quere renunciar a saír de festa cos seus amigos con algunha copa, pode optar a reducilas. Se o que lle gusta é estar en "o ambiente" pode empezar coa copa e, a partir de aí, pedir alternativas sen alcol.

Cada persoa é un mundo, e as accións para emprender poden ser moi diferentes. O recomendable é que aquelas accións que tome non sexan abandonadas, é dicir, que teña adherencia á nova dieta. Lembre tamén que, para este proceso, a figura dun dietista-nutricionista seralle de gran utilidade pois lle axudará a facer unha folla de ruta personalizada.

Etiquetas:

dieta sa

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto