Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Hidratación dos maiores, moito máis que acougar a sede

Os maiores deben consumir líquidos de forma regular e incluír a maior diversidade de bebidas para chegar aos niveis de inxesta necesarios

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 06deXullode2011

A hidratación é para as persoas maiores un hábito fundamental na súa alimentación, xa que da inxesta de líquidos depende en gran medida o seu estado de saúde, e máis no verán, cando a perda de auga increméntase e a sensación de sede atrásase ao alertar do perigo. O Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS), organismo científico e divulgativo cuxo fin é mellorar os costumes de hidratación dos cidadáns, advirte de que no verán se rexistra un significativo aumento de ingresos hospitalarios pola perda de auga corporal. O seu informe, elaborado con datos do verán pasado, deixa claro que “a poboación non está concienciada da importancia de hidratarse de maneira adecuada e as malas consecuencias prodúcense sobre todo os meses de calor”.


A deshidratación é unha das causas máis frecuentes de hospitalización de persoas maiores de 65 anos, e mesmo, de morte. No verán de 2003, cando a canícula de agosto elevou 11ºC durante 10 días seguidos a temperatura media, 6.500 persoas máis morreron ese mes en España respecto da media de anos anteriores. En Francia, contabilizáronse 15.000 falecementos de anciáns directamente relacionados coa calor.

A auga, un nutriente básico

A auga constitúe máis da metade do peso corporal do ser humano. Aínda que a miúdo exclúese das listas de nutrientes, é un compoñente esencial para o mantemento da vida, que debe achegar a dieta en cantidade suficiente. Non hai outra sustancia como a auga, involucrada de forma tan ampla en funcións tan diversas.

Como lembra o Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS), todas as reaccións químicas do organismo teñen lugar nun medio acuoso, por iso é polo que a auga contribúa ao bo funcionamento de todas as células do organismo, sirva como transportador de nutrientes e sustancias orgánicas no sistema circulatorio e sexa vehículo para excretar produtos de refugallo e eliminar toxinas (a través do sistema cardiovascular, o sistema renal e o hepático). Ademais, lubrifica e proporciona soporte estrutural a tecidos e articulacións e prevén o estreñimiento.

Recuperar o hábito de beber máis auga

O medo á incontinencia urinaria, a diminución da sensación de sede ou a preguiza de alternar auga con outros líquidos favorecen que as persoas maiores non atendan como deberían o hábito de beber litro e medio de auga, ou a suma con outros líquidos, ao día. Con todo, é clave. Aínda que os riles dunha persoa de 70 anos filtran e eliminan a metade de refugallos que os dun treintañero, os maiores perden moita máis auga a través dos ouriños que os mozos.

Os maiores perden moita máis auga a través dos ouriños que os mozos

O ser humano carece dun mecanismo de almacenamento de auga, polo que é preciso repor as perdas que o desenvolvemento vital determina de maneira constante a través da dieta. Deste xeito, as cantidades de auga perdidas en forma de suor, ouriños ou feces deben reporse de maneira regular mediante líquidos, incluídas outras bebidas e auga contida nos alimentos sólidos.

Estímase que a cantidade necesaria para unha persoa adulta oscila entre dúas e tres litros, en función de factores individuais. O feito de carecer dun bo balance entre as perdas de líquido e a reposición das mesmas, pode favorecer a deshidratación.

A deshidratación identifícase con signos evidentes, como unha pel desestructurada, a concentración dos ouriños ou confusión mental. Débense previr as consecuencias da deshidratación. O máis eficaz é estimular unha maior inxesta de líquidos en forma de auga, té, refrescos, zumes de froita, infusións ou sopas. Debido á deterioración na sensación de sede, as persoas de idade avanzada deben atender a un consumo de líquidos constante e regular, que inclúa a maior diversidade de bebidas posible para que chegar aos niveis de inxesta de líquido necesarios sexa un obxectivo máis factible.

Unha neveira ben hidratada

O leite desnatada e semidesnatada, zumes, melón, leituga, tomate, espárragos, sandía, pementos, berenjena, calabacín e cebola. En xeral, a maioría de froitas e hortalizas non poden faltar nunha despensa eficaz. Conteñen entre o 90% e o 99% de auga. Algo menos, pero tamén moi ricas en líquidos, son as xudías verdes, cenorias, piña, cereixas, uvas, laranxas e o iogur. A continuación, se se fixese unha clasificación de máis a menos, chegarían os plátanos, as patacas, o millo, o queixo fresco, peixes, pito e carnes magras.

O pan branco, pan integral, pan de molde, queixos curados e embutidos apenas teñen un 35% de auga, algo máis que o mel, higos, pasas e marmelada. O arroz, a pasta e os legumes, aínda que son alimentos secos, requiren auga para o seu cociñado, polo que tamén hidratan.

TRUCOS PARA QUE Os MAIORES SE HIDRATEN

Sobre a base da inxesta de auga total, conclúese que sería adecuado consumir uns dous litros ao día de líquidos, que ademais de auga inclúen outras bebidas sas, como zumes, infusións, sopas ou leite. Sen temor a resultar incisivos, hai que converter o beber auga nun hábito, aínda que non se teña sede. Para iso, o mellor é marcar unha botella de auga con capacidade dun litro ou litro e medio, e colocala nun lugar visible e fresco. O obxectivo é que se acabe ao terminar o día e énchase ao comezalo.

Despois de encher a xerra, hai que empezar a mañá con zume e con froita, que garanten unha inxesta segura de líquidos, xunto co tazón de leite con café ou té. Tamén a hora da merenda é un momento aliado para a hidratación. En forma de froita, infusión, granizado ou zume. Os expertos sinalan que é mellor optar por un tamaño grande na vaixela e refugar as copas pequenas, xa que estas dificultan alcanzar as cantidades de líquidos desexados. Adoitarse a tomar pequenos sorbos do mesmo vaso, sempre o mesmo, axuda a afianzar o hábito.

É conveniente incluír na dieta zumes, caldos, preparados licuados de verduras e froitas, granizados, xeados ou gelatinas. Algunhas receitas fáciles e refrescantes son os zumes de froitas, gazpachos, consomés, sopas e caldos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións