Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Hidratación no verán: coidado cos alimentos que dan sede

Algúns alimentos poden aumentar a sensación de sede, sobre todo nos días calorosos ou cando levan a cabo actividades físicas

Img alimentos sed hd Imaxe: studioM

O verán é unha época de alto risco de deshidratación . As elevadas temperaturas poden facer que o corpo súe máis e, por tanto, que perda máis cantidade de líquido e aumenten as súas necesidades hídricas. A sede é un instinto básico que impulsa a beber cando descenden os niveis de auga no organismo. Pero a sensación de sede tamén pode incrementar cando se comen certos alimentos, como os moi salgados ou moi doces. O seguinte artigo explica cales son os alimentos que causan máis sede e cales se recomendan para asegurar un bo estado de hidratación.

Img alimentos sed
Imaxe: studioM

O volume de auga corporal e a súa concentración osmolar (medida usada para medir a concentración total de sustancias nunha disolución) deben manterse estables no organismo para o seu bo funcionamento. Se o volume de auga diminúe ou a concentración osmótica deste aumenta, desencadéanse os mecanismos fisiológicos que provocan a sede. Ademais, abusar de alimentos moi concentrados, como os moi salgados ou os moi doces, pode contribuír a incrementar a sensación de sede.

Que alimentos potencian a sede?

Nun primeiro lugar estarían todos os alimentos salgados. Se o consumo de sal é moderado, e ademais inxérense suficientes líquidos, o organismo será capaz de manter o seu volume de líquidos intacto. No entanto, se se abusa de alimentos moi salgados nunha mesma comida, o corpo pedirá auga. Os alimentos cun maior contido en sodio ou sal son os seguintes:

  • Lácteos. Queixos salgados, como roquefort ou queixo azul, queixo manchego, queixos curados, etc.
  • Carnes, peixes e ovos. Carnes salgadas e os seus derivados (bacón, touciño, butifarra ou longaniza), patés, sobrasada e embutidos (chourizo, salchichón, mortadela, etc.); extractos e sopas de carne e pito salgados; peixes salgados ou afumados, como o salmón ou o bacallau; peixes en conserva como o atún, as sardiñas ou as anchoas; produtos elaborados con carnes ou peixes salgados, como empanadillas, croquetas, rebozados, lasañas, etc.
  • Verduras e hortalizas. Verduras ou hortalizas adobadas salgadas.
  • Cereais e féculas. Produtos de repostaría tales como galletas salgadas, croissants salgados, etc.; patacas chips ou derivados similares.
  • Froitos secos salgados.
  • Outros. Sal, salsas comerciais como maionesa, kétchup, salsa de soia ou mostaza; aperitivos salgados; olivas.

Os alimentos cunha elevada concentración en azucres ou cun elevado contido graso tamén poderían contribuír a incrementar a sede. Así pois, as bebidas en exceso doces (como os refrescos), as sobremesas doces (como madalenas, pasteis, etc.) cunha elevada concentración de azucre e os alimentos rebozados e fritos con abundantes aceites tamén poderían producir este efecto.

É importante non abusar destes alimentos, sobre todo cando se pasarán moitas horas ao sol ou en altas temperaturas, ou se se fará deporte ou actividade física (paseos longos, sendeirismo, footing, etc.) e aumentará a sudoración. En caso de consumilos, hai que asegurar sempre o estado de hidratación corporal.

Que alimentos recoméndanse para asegurar un bo estado de hidratación?

Para conseguir o equilibrio dietético recomendado polos expertos e garantir un bo estado de hidratación, débense escoller alimentos frescos e variados, con abundantes verduras, hortalizas e froitas. Isto é posible a través da elección ao longo do día de 2-3 racións de froita, 2 racións de hortalizas e/ou verduras, 2-3 racións de lácteos e 2-3 racións moderadas de alimentos proteicos, sen esquecerse de asegurar un achegue moderado de alimentos feculentos e alimentos grasos. Elixiranse tamén, se se pode, cocciones e preparacións culinarias que posúan un elevado contido en auga, tales como sopas, caldos, guisos con caldos, cremas ou purés (quentes no inverno e máis fresquitos no verán) ou ensaladas frescas e evitando cocciones secas realizadas a elevada temperatura e que promovan unha deshidratación do alimento fresco.

Os seguintes son exemplos de comidas ou ceas frescas para o verán:

Luns

  • Primeiro prato: gazpacho.
  • Segundo prato: salmón en papillote con verduritas e pataca.
  • Sobremesa: pexego.

Martes

  • Primeiro prato: ensalada de pasta integral con tomate cherry, queixo fresco, leituga e cenoria.
  • Segundo prato: pavo salteado con habitas fervidas.
  • Sobremesa: melón.

Mércores

  • Primeiro prato: ensalada fresca de tomate, pepino e menta.
  • Segundo prato: gambitas en salsa de coco con arroz salvaxe.
  • Sobremesa: sandía.

Xoves

  • Primeiro prato: crema fresca de allos porros.
  • Segundo prato: filete de dourada ao forno acompañada con cóengos e mazá a daditos.
  • Sobremesa: nectarina.

Venres

  • Primeiro prato: tabulé (ensalada de cuscús con menta e pemento vermello e verde).
  • Segundo prato: tortilla de espinaca e brócoli.
  • Sobremesa: papaya fresca.

É moi importante acompañar sempre as comidas e ceas con auga abundante.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións