Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Hierro e embarazo

É practicamente imposible obter, só a través da alimentación, as cantidades necesarias de certos nutrientes aumentadas no embarazo, entre eles o ferro.

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 01deDecembrode2001

No entanto, é moi importante consultar co médico antes de tomar calquera
suplemento, xa que o achegue excesivo de certos nutrientes pode resultar prexudicial,
tanto paira a nai como paira o seu futuro bebé.

Porqué son tan elevadas as necesidades de ferro?
O ferro é un mineral cuxas necesidades aumentan debido ao maior volume de
sangue, á síntese de tecidos fetales e placentarios e á formación en
o feto de reservas de devandito mineral que serán utilizadas durante a lactación.

As mulleres que non dispoñen dunhas reservas de ferro importantes antes do
inicio da xestación terán que recorrer a un suplemento, sempre baixo
indicación médica.
O déficit de ferro asóciase a anemia ferropénica no bebé durante a infancia
e despois do parto na nai.


Como cubrir as doses diarias recomendadas?

Una dieta equilibrada que inclúe variedade de alimentos nunha proporción adecuada
durante o embarazo, polo xeral fornece as vitaminas e minerais necesarios
paira o bo desenvolvemento do mesmo. Con todo, moitos médicos prescriben un
suplemento prenatal de vitaminas e/ou minerais debido á incerteza do
estado nutricional e do consumo de alimentos da muller. Os suplementos de
vitaminas e/ou minerais están perfectamente xustificados cando as gestantes
manifestan un déficit clínico que foi detectado mediante análise de sangue.
Nestes casos, o médico que segue o curso do embarazo determinará tanto
o tipo de suplemento como a dose.
Suplementos paira a prevención da anemia ferropénica.
Suplir con ferro oral, habitualmente en forma de sales ferrosas
constitúe una das accións preventivas máis relevantes paira o control prenatal
da anemia ferropénica. A inxesta de suplementos de ferro adoita producir
intolerancia gástrica, náuseas, estreñimiento e coloración escura das deposiciones.
Paira a súa mellor absorción recoméndase tomalo en xaxún (a condición de que os
efectos secundarios permítano), acompañado dunha bebida ou alimento rico en
vitamina C e evitando a inxesta simultanea dos comprimidos con café ou té,
bebidas que reducen o seu aproveitamento por parte do organismo.


Como se pode mellorar o aproveitamento do ferro dos alimentos?

O ferro que mellor se absorbe é o que procede de alimentos de orixe animal
(en torno ao 20%): carnes, fígado, peixe, ovos e derivados destes alimentos.
O que procede de alimentos de orixe vexetal, absórbese moito peor de non ser
que realicemos certas combinacións alimentarias paira mellorar o seu aproveitamento.
A inxesta conxunta con vitamina C aumenta a absorción do ferro dos alimentos
vexetais. Por exemplo: ensalada de tomate aderezada con limón acompañando a un
prato de legume, de sobremesa froitas cítricas ou melón ou fresas… Así mesmo, as
proteínas animais tamén favorecen a absorción do ferro de orixe vexetal.


Alimentos ricos en ferro
Cantidade de ferro por 100 g de alimento.

Ameixas, chirlas, berberechos: 24 miligramos.
Morcilla: 14 miligramos.
Carafio: 11 miligramos.
Fígado de cordeiro: 10 miligramos.
Xema de ovo: 8 miligramos.
Carne de cabalo, legumes (media): 7 miligramos.
Fígado de tenreira ou vaca: 5 miligramos.
Espinacas: 4 miligramos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións