Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Horchata, bebida nutritiva?

A horchata, aínda que é unha bebida deliciosa e fresca, non é rica en nutrientes como moitas veces crese e ten un elevado contido en azucre

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 29deXuñode2015
img_horchata farton hd

A horchata está deliciosa, sen dúbida. Como sucede con todos os alimentos, sempre hai alguén que non tolera o seu sabor, pero a maior parte da poboación acepta de bo grado esta bebida elaborada a base de chufas, sobre todo cando aperta a calor. Con todo, moitas persoas consideran que achega numerosos nutrientes importantes. É certo, ou é unha confusión xerada pola súa cor branca, tan similar ao do leite? Está repleta de vitaminas e minerais, ou máis ben ten bastante azucre? No presente artigo achéganse datos sobre os nutrientes e o azucre da horchata.

Img horchata farton
Imaxe: nito103

Para calquera dietista-nutricionista ou profesional sanitario informado sobre cuestións nutricionais, a horchata é un alimento superfluo, que se debería reservar para contadas ocasións. A pesar da súa cor branca, parécese bastante pouco ao leite. Ao revisar a súa composición nutricional percíbese de forma clara que se está ante un alimento que encaixa á percepción no concepto “baixa densidade nutricional”, é dicir, que contén poucos nutrientes en relación ás calorías que achega.

Horchata: poucos nutrientes, moitas calorías

Para cubrir o 15% da cantidade diaria recomendada de calcio , detallada na Directiva 2008/100/CE da Comisión Europea, habería que tomar dous vasos de horchata, segundo as Táboas de composición de alimentos do Cesnid, coordinadas polo doutor Andreu Farran-Codina.

Estes dous vasos, á súa vez, achegan 25 gramos de azucre, é dicir, sete cucharaditas de café colmadas de azucre, algo nada recomendable.

Para cubrir o 15% dos requirimentos de nutrientes como o ácido fólico ou a vitamina B1, habería que beber máis de catro vasos de horchata, o que multiplicaría de forma perigosa a cantidade de azucre que se consumise. É máis, a horchata ten, segundo a Táboa do Cesnid, un 0% de vitamina A, vitamina D, vitamina D, vitamina B2, vitamina B6 ou vitamina B12.

Por todo o anterior, e en base ao Regulamento 1924/2006 “relativo ás declaracións nutricionais e de propiedades saudables nos alimentos”, en España é ilegal atribuír á horchata propiedades nutricionais.

Canto azucre contén un vaso de horchata?

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Vale a pena comparar a horchata cunhas bebidas que as entidades de referencia en nutrición recomendan evitar: os refrescos (ou “bebidas azucaradas”, que é o que en realidade son). Mentres que unha bebida azucarada con sabor a cola ten un 10% de azucre, a horchata contén unha cantidade similar, e ata un pouco superior: 10,5%. O noso consumo de bebidas “refrescantes” supera con fartura o de horchata, pero aínda que moitas persoas son conscientes de que as primeiras non son saudables, boa parte da poboación cre que a horchata é unha bebida nutritiva.

A horchata achega máis azucre que un refresco de cola

Por iso, é imprescindible insistir no notable achegue de azucre da horchata. As últimas recomendacións da Organización Mundial da Saúde (OMS) detallan que non convén superar o 10% da enerxía inxerida a partir de azucre. Na súa conta de Twitter pódese ler o seguinte: “Evidencias científicas sólidas mostran que manter a inxesta de azucres libres por baixo do 10% da inxesta enerxética total reduce o risco de sobrepeso, obesidade e carie dental”.

Ese 10% pódese cubrir, en alguén que consumise unhas 2.000 kilocalorías ao día, con dous vasos medianos de horchata. En realidade, a OMS considera que o idóneo é non superar o 5% das calorías a partir de azucre, polo que un vaso mediano de horchata (duns 225 gramos) xa cubriría dita cifra. Tal e como se xustificou no máis recente consenso español de prevención e tratamento da obesidade, neste momento tomamos entre o 16% e o 36% da nosa enerxía a partir de azucres. É momento, sen dúbida, de diminuír a inxesta de alimentos azucarados, como a horchata.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións