Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Ideas para facer os pratos máis visuais e apetitosos

As verduras, os legumes e o peixe incitan a comelos se se destaca a súa cor, acompáñanse ben, cocíñanse e decoran con esmero
Por Maite Zudaire 19 de Xullo de 2012
Img carne limon hd
Imagen: jules:stonesoup

Verduras, legumes e peixe. Este tres grupos de alimentos son tan importantes na dieta como complicados para gañar adeptos. Aos máis pequenos, e tamén aos adultos, cústalles identificalos como saborosos e sedutores. Pero hai que dar unha oportunidade á imaxinación e espertar a curiosidade. O aspecto, a presentación e a combinación de cores, de texturas e de sabores é fundamental para captar a atención e espertar o apetito dos públicos máis reticentes. Destacar a cor das verduras, servir os legumes ben acompañados, ofrecer un peixe atractivo, aromatizar aceites e vinagres e abrirse ao sabor das especias son receitas infalibles para facer máis apetitosos certos alimentos. A continuación explícase como.

Destacar a cor das verduras

Un prato de xudías verdes con patacas é san, fácil de cociñar e para comer, pero pode resultar aburrido e non axudar a espertar a paixón polos vexetais. Con todo, unha lasaña de verduras, en calzone ou as verduritas en hojaldre teñen boa aceptación. Pero en realidade, en certo xeito disimulan en demasía os ingredientes principais.

As minestras presentadas de maneira orixinal son máis atractivas e, mesmo, poden conformarse en gelatina

Entre a receita simple e o sofisticado embeleco hai termos medios. A clave está en sacar proveito das cores das verduras. Se son de tempada, mellor, pero sempre se pode recorrer aos conxelados ou ás conservas para pór un toque de verde, vermello ou morado. Os vexetais en papillote e ao vapor manteñen máis o seu sabor natural e a súa cor. As minestras presentadas de maneira orixinal son máis atractivas e, mesmo, poden conformarse en gelatina.

Ademais, as verduras non sempre teñen que ser o prato principal. Poden actuar como guarnición, se adoptan a forma de chips ou como cremas que acompañan unha ración de carne ou tortilla.

En definitiva, os vexetais pódense comer quentes ou fríos, crus ou cociñados, como prato único ou para acompañar. O hábito de introducilos sempre en cada comida principal, mesmo no almorzo como aderezo dunha torrada, será unha aposta de saúde e cor.

Os legumes, ben acompañadas

As lentellas non protagonizan o máis popular dos pratos de culler. Tampouco o fan outros legumes como xudías, fabas, guisantes e garavanzos. Táchaselles de monótonas e, se ademais non se cociñan de maneira correcta, non se dixiren todo o ben que gustaría. Con todo, os legumes teñen unha riqueza nutricional en proteína, graxa saudable, fibra e minerais que as fai imprescindibles nunha dieta equilibrada. A súa presenza é importante e o obxectivo é comelas dúas veces á semana, unha meta que require creatividade.

Os legumes acompáñanse con alcachofas, laranxa e cebada, pito, crema con champiñóns ou puré con cenoria

As lentellas poden tomar a imaxe de acuosas con alcachofas, mesmo converterse en sopa con laranxa e cebada ou emular un prato de cuscús se secan e engádeselles pito. Tampouco as xudías vermellas teñen que tomar sempre a forma de potaxe. Poden servirse cunha crema con champiñóns ou un puré con cenoria. No outro extremo está a posibilidade de elaborar unha ensalada de xudías brancas acompañadas con salmón ou gratinadas con guisantes e ovo. Os garavanzos poden ser hamburguesas, e unha receita de fabas con aroma de menta proporciona un sabor que convida a probar a rareza.

Ofrecer un peixe atractivo: se triunfa, imponse

Co peixe, hai que arriscar e, se é necesario, engadir guarnicións contundentes a base de verduras

Ou non sabe a nada ou sabe moito. Ou é feo e con espiñas, ou se descoñece que é. Pégalas ao peixe repítense. Os maiores engaden á estética o inconveniente de que non chea. Pero cando se ofrece un bo peixe, cociñado no seu punto e decorado con esmero, non hai escusas que vallan. Para isto han de deixarse de lado os galos fritos, a pescada rebozada e o salmón en salsa verde. Hai que arriscar e, se é necesario, engadir ás receitas guarnicións contundentes a base de verduras.

Un chicharro á bretoa, unha dourada en papillote ou uns salmonetes con salsa de laranxa son tres exemplos de como encumbrar ao peixe entre as receitas favoritas da familia. A variedade do peixe é unha vantaxe que hai que aproveitar, como tamén a oferta de conxelados máis que correctos. E, por suposto, hai que lembrar que os padais se conquistan con agarimo e cun pouco de imaxinación nos fogóns.

Aceites e vinagres aromáticos

Os aceites aromatizados con especias, herbas ou hortalizas picantes como as guindillas pódense empregar para macerar os alimentos, aos que achegarán o toque de jugosidad e de sabor que distinguirá un prato corrente dun máis apetitoso. Un aceite suave de romeu dá un gusto rechamante ao peixe ao forno, do mesmo xeito que o aceite de albahaca cando adereza unha ensalada. Estas receitas con aceites aromáticos son fáciles de elaborar e moi rechamantes se se deixan os recipientes á vista na mesa.

Algo similar pódese aplicar ao vinagre, mellor se é suave como o de mazá ou de sidra. Para obter un vinagre aromatizado, basta condimentarlo con herbas, especias, froitas ou mel. Un orixinal vinagre caseiro de fresas dá un toque aromático e de cor vermella intenso ás ensaladas, aos pratos de arroz ou de pasta aos que se anada.

Mesturas orixinais de especias

Xogar cunha sabida mestura de especias, doces, de sabor moi vexetal ou co punto picante pode converterse nunha boa receita para estimular a apetencia por certos alimentos. A gastronomía de cada país ou rexión ten o seu selo de identidade cunha mestura propia de especias. O curry ou o nivel ao hanut son dous exemplos diso. O resultado son pratos tan vistosos e orixinais que van desde sobremesas (como o melón ás especias), a receitas tan gustosas como o bacallau con costra ou as costelas de cordeiro ao gusto das pementas.