Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Ideas sas para comer mellor

Unha maior dispoñibilidade de alimentos é unha oportunidade para elixir pratos saudables e equilibrados

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 24 de Xuño de 2010

Coñecer e aproveitar as circunstancias que inflúen na elección dos alimentos son estratexias que poden axudar a escoller dun modo máis acorde ás necesidades e, por tanto, a seguir as recomendacións en materia de alimentación e saúde. Máis se se ten en conta que as eleccións máis adecuadas están, case sempre, ao alcance da man. Desde o lugar onde se compra de maneira habitual ata o restaurante onde se acode a comer con máis ou menos frecuencia, sempre é posible elixir de maneira acertada.

A contorna alimentaria

Na actualidade, a dispoñibilidade de alimentos é case insuperable. Para moitas persoas, esta realidade pode percibirse como unha situación conflitiva, sempre rodeadas de tentacións, ocasións para comer de forma descontrolada, ofertas de grandes racións de alimentos por pouco diñeiro, etc. Non en balde está demostrado que a variedade de alimentos incita a un maior consumo. Pero ao mesmo tempo, esta maior disposición pode entenderse como unha oportunidade para reconducir os hábitos alimentarios. Do mesmo xeito, neste abanico diario de posibilidades, destacan opcións saudables que, escollidas día a día, axudan a conformar un patrón de alimentación san e equilibrado. Case en todo momento dáse a posibilidade de facer eleccións máis acertadas fronte a outras menos adecuadas. Incluso a distancia física que separa unha ou outra elección pódese medir nuns poucos metros e, en ocasións, o produto máis saudable está a escasos centímetros.

O Goberno francés elixiu este concepto referir# a a distancia como iniciativa para animar á poboación a limitar o consumo de produtos azucarados e ricos en graxas. Esta medida enmárcase na campaña xeral “Manger-Bouger” (Comer-Moverse) do Ministerio de Sanidade galo, cuxo fin é mellorar os estilos de vida da cidadanía en relación a que, canto e como comer e moverse.

A modo de idea sa e práctica, ante a necesidade de beber para acougar a sede e recorrer a unha máquina expendedora, é preferible elixir auga ou infusión, antes que calquera bebida azucarada. A repercusión dunha ou outra elección será moi distinta desde o momento no que se converta nun hábito.

Ler a etiquetaxe

O punto de venda convértese nun gran bazar que contén nuns poucos metros cadrados as ferramentas para poder facer do patrón de alimentación un exemplo de como alimentarse de forma adecuada en función das circunstancias individuais. Ademais, algúns fabricantes e distribuidores pon o seu gran de area cunha etiquetaxe máis clara, conciso e entendible, que supón o manual de instrucións para que o consumidor poida comer san.

Unha das prácticas máis aconselladas durante a compra consiste en dedicar o tempo necesario para ler a información nutricional da etiqueta de cada alimento e ter en conta que:

  • Son preferibles os alimentos integrais: hai numerosos produtos en versións integrais (galletas, pan, pasta, arroz, cereais, etc.), que ademais de achegar máis fibra, tamén proporcionan outros nutrientes como vitaminas, minerais e oligoelementos.

  • Non todas as graxas vexetais son recomendables. Convén sospeitar sobre a súa idoneidade cando na etiqueta dun produto non se menciona a orixe destas graxas. No mesmo sentido, as graxas vexetais parcialmente hidrogenadas son fonte de graxas trans e convén escoller outra marca ou gama de produto que non as utilice.

  • Algúns produtos etiquetaxes como “lixeiro” supoñen unha redución modesta das calorías con respecto ao produto orixinal, se son, por natureza, moi grasos ou moi azucarados. Coa nova normativa sobre etiquetaxe e declaracións saudables dos alimentos, só poderá declararse que un alimento é “lixeiro”, lixeiro, alixeirado
    ou cualificativos similares, se a redución de calorías e macronutrientes (graxas, azucres, proteínas) é, como mínimo, do 30% en comparación cun produto similar. Un alimento “lixeiro” é interesante cando a redución de calorías por unidade é significativa.

  • Os alimentos que na súa etiqueta destaquen o contido en fructosa , aínda que carezan de azucre engadido, poden ter as mesmas calorías que se levasen este edulcorante. A fructosa é igual de enerxética que a sacarosa. Galletas, bolos, repostaría e marmeladas son os produtos deste tipo máis comúns.

  • A presenza de aditivos en produtos moi elaborados, como refrescos, pastelería industrial ou algúns pratos preparados, limitan a calidade nutricional dos mesmos. Na medida do posible, aconséllase escoller os menos manipulados e coa mínima expresión de aditivos.

Tamén é fundamental realizar a compra tras haber comido, para non ter fame e sentir menos tentacións de comprar alimentos pouco convenientes, ricos en graxas e/ou azucres, snacks, aperitivos, etc., con escaso interese nutricional e, en xeral, ricos en calorías.

As distancias no restaurante

Quen comen a miúdo fóra de casa, en restaurantes, de menú ou en comidas de negocios, terán que buscar as alternativas que máis se adapten ás súas circunstancias. No último estudo sobre menús do día realizado por EROSKI CONSUMER, comprobouse que a oferta non mellorou no últimos cinco anos: as deficiencias (pouca froita de sobremesa, escaseza de ensaladas e verduras, falta de peixe e menús hiperproteicos) mantéñense en proporcións similares e a porcentaxe de boas cualificacións diminuíu. No entanto, á marxe da oferta gastronómica do establecemento, hai que ser consciente de que o propio ambiente onde se come (iluminación, ruído de ambiente, compañía, etc.) pode condicionar a conduta alimentaria, máis aló da oferta gastronómica do establecemento. Mesmo queda constancia de que unha maior variedade de alimentos incita a un maior consumo.

Nun restaurante, as posibilidades dunha boa elección están moi preto: na propia carta. Se o menú do día é un recurso habitual para as comidas, pódense solicitar cambios nos pratos para alixeiralos:

  • Substituír unha determinada guarnición por outra.
  • Pedir o aderezo dunha ensalada aparte, para que a aderece o propio cliente.
  • Optar por dous primeiros pratos, en lugar dun primeiro e un segundo moi enerxéticos.
  • É preferible tomar froita como sobremesa, aínda que non se propoña na carta.
  • Convén pedir que os pratos se sirvan sen salgar na cociña.
  • Solicitar pan integral.
  • Pedir o prato á prancha, ao vapor ou salteado, entre outros.

A PLANIFICACIÓN: CLAVE PARA COMER MELLOR

O patrón alimentario de cada persoa está condicionado por centos de pequenas decisións que se toman cada día e que, en conxunto, conforman o estilo de alimentación dun individuo. Para poder efectuar eleccións adecuadas en relación cos alimentos, é necesario unha formulación da situación concreta de cada individuo, das súas circunstancias, posibilidades, alternativas, etc. Hai que ter presente onde se estará a unha determinada hora, que necesidades teranse (se será preciso facer un xantar, unha merenda ou unha comida) e con que alternativas alimentarias pódese contar nesa contorna. Estas son claves para planificarse de forma adecuada.

O día a día no terreo dietético ha de organizarse como unha excursión. Haberá que prever as opcións dispoñibles en cada ocasión, coa excepción de que, a diferenza do ocorrido nas excursións, as posibilidades son maiores e están moi preto. Tanto as adecuadas, como outras que non o son tanto.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións