Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Identificar as causas da obesidade infantil para combatela

Detrás dun neno con sobrepeso ou con obesidade, hai unha alimentación errónea e un baleiro de actividades físicas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 05deXaneirode2012
img_ninas gorditas

Un estudo da Universidade Politécnica de Madrid, publicado en decembro do pasado ano, revela que España supera a Estados Unidos en índice de obesidade infantil, cun 45% de nenos con exceso de peso. As cifras de obesidade infantil tornáronse de preocupantes a alarmantes. O último estudo ALADINO (Alimentación, Actividade física, Desenvolvemento Infantil e Obesidade), avalado polo Ministerio de Sanidade, Política Social e Igualdade, revelou que o 45,2% dos nenos españois ten exceso de peso: o 26,1% ten sobrepeso e o 19,1, obesidade. A porcentaxe supón un ascenso de cinco puntos sobre os xa negativos datos de fai un lustro. Reflíctese que, a pesar das iniciativas institucionais para facer fronte a esta secuela, España supera a Estados Unidos en índice de obesidade infantil. É necesario identificar as causas para corrixir malos hábitos ou previlos.

Img ninas
Imaxe: Sandra Cohen-Rose and Colin Rose

O ascenso dos casos de obesidade infantil, que leva aparellado o aumento de casos de diabetes tipo 2 e case con toda probabilidade de enfermidades cardiovasculares nun futuro, evidencia a necesidade de concienciar ás familias. É necesario outorgar aos pais e educadores a responsabilidade sobre a nutrición dos nenos e a súa actividade física, á vez que se lles axuda a cumprir co compromiso de combater a epidemia do século XXI.

Identificar primeiro, actuar despois

A obesidade infantil débese aos malos hábitos alimentarios e ao sedentarismo

A obesidade infantil teñen dúas causas principais: os malos hábitos alimentarios e o sedentarismo. As razóns endocrinas ou xenéticas, de existir, son excepcións. Detrás dun neno con sobrepeso ou con obesidade, hai unha alimentación errónea e un baleiro de actividades físicas. Isto é o primeiro que se debe ter moi claro. Séguelle a evidencia de que o sobrepeso non é sinónimo de saúde e uns poucos quilos de máis na infancia significan un aumento de graxa na adolescencia e multiplicación de graxa intervisceral na idade adulta.

En definitiva, hai que tomar conciencia de que controlar a alimentación e promocionar o exercicio na infancia é tan necesario como vixiar o soño dos máis pequenos e tan preciso como extremar as medidas de seguridade nun fogar cando hai nenos.
Identificar as causas é a primeira acción para corrixir malos hábitos ou previlos. Os proxenitores teñen que analizar o seu comportamento en actitudes domésticas. As súas respostas sinceras e críticas serán o primeiro paso que esquive a obesidade.

Respostas afirmativas, bo sinal

O seguinte cuestionario pode servir de guión para cumprir o propósito.

  1. Almorza o suficiente: lácteo ou proteico, cereais (pan, cereais sen azucarar, arroz con leite, sándwich) e froita? A resposta debe ser afirmativa para todo. A froita debe consumirse, aínda que sexa a metade dunha peza ou como acompañante do xantar. Ante a resistencia dos nenos, hai que perseverar. É necesario destinar 20 minutos para lograr a inxesta necesaria de nutrientes. Se é preciso, pódese alternar leite con iogures, tostadas con arroz con leite, froita fresca con froita desecada ou, en ocasións, en almíbar ou en zume.
  2. Xanta froita polo menos tres veces á semana? Cun bo almorzo, á hora do xantar apetece un tentempié equilibrado. Na infancia, non é necesario comer un contundente bocadillo (na adolescencia é a mellor opción) a media mañá. Unha peza de froita e unha torrada de arroz, un pouco de pan cunha pastilla de chocolate, un plátano e unhas abelás, dúas mandarinas e un triángulo con xamón, será xantar ben recibido.

  3. Inclúe na comida ou na cea unha ración de carne, peixe ou ovo ao longo do sete días da semana? A proteína é necesaria para o desenvolvemento, pero na súa xusta medida; para os máis pequenos son suficientes 70 gramos por ración e ata 120 g para os maiores. No cociñado destes alimentos, as frituras non teñen que estar desterradas do prato, aínda que o guiso, o asado ou o cocido son fórmulas moito máis saudables para preparar o peixe, a carne e os ovos, ademais do xamón ou o queixo fresco.

  4. Evítase azucarar a comida máis do necesario? A un iogur non é necesario engadirlle azucre, nin ao leite cacao. Tampouco os zumes artificiais han de ser bebida corrente, nin aos naturais fáltalles dulzor, nin as torradas precisan de mel. O sabor doce acompáñanos de maneira natural na alimentación, multiplicar a súa presenza é innecesario, só disimula sabores.

  5. A auga é a principal fonte de líquido? Os nenos, como os maiores, non teñen sensación de sede ata que están sedientos. Moito menos se en lugar de auga ofrécense zumes, refrescos ou bebibles de todo tipo. Un neno debe comer con auga. Mesmo á hora do almorzo pódese ofrecer un vaso para que beba algo.

  6. Realízanse cinco inxestas de comida? Non hai que despistarse: o xantar e a merenda tamén son necesarios os días de festa. Por outra banda, a sexta toma é innecesaria: o vaso de leite antes de durmir non teñen ningunha propiedade admirable se ao longo do día o neno xa tomou suficientes lácteos.

Neste breve cuestionario só admítense respostas positivas. Unha acción negativa invalida todo o demais. Resulta categórico, pero a saúde non admite alcorces.

Respostas negativas, alarma

Menos tele, menos videoxogos e menos consolas son ordes custosas de dar, pero aliadas inconfundibles da saúde

Asumida a importancia da nutrición, sabidos os alimentos aliados e reforzada a organización culinaria, é tempo de sumar, ou polo menos non restar, na segunda condicionante para evitar a obesidade: o exercicio físico. As preguntas axudan a tomar conciencia da preguiza e mansedumbre que dirixe a actividade diaria dos pequenos.

  • Sobe as escaleiras no canto de coller o ascensor?
  • Está menos dunha hora diante dunha pantalla, ben sexa unha consola, a televisión ou o computador?
  • Destina a maior do seu tempo libre a xogar ou centrarse en calquera actividade que non sexa sedentaria?
  • Camiña sen queixarse, corre e brinca, sempre que se opta polo paseo no canto do coche ou o autobús?
  • Se realiza un exercicio físico como actividade extraescolar, acode con enerxía e ganas?
  • A súa actitude ante o esforzo físico é positiva?

Cada día é máis difícil lograr que a actividade física forme parte da cotidianidad, a pesar de todas as opcións da vida moderna, que parece que adormenta a enerxía. Se non se pode optar por unha actividade programada, polo menos hai que evitar que as actitudes sedentarias impóñanse. Menos tele, menos videoxogos e menos consolas son ordes custosas de dar, ante as cales os nenos se revelan, pero son aliadas inconfundibles da saúde.

O COMBATE EN POSITIVO

Identificadas as causas -alimentarias, sedentarias ou ambas-, comeza a batalla contra a obesidade infantil, presente ou futura. A familia fórmase en equipo para vencer o exceso de peso ou para previr o perigo que asexa. A vantaxe é que a vitoria é moi satisfactoria. Dito en positivo, con hábitos saudables na alimentación e un pouco de exercicio continuado, os resultados son, se non inmediatos, si moi rápidos.

Un neno pode corrixir os seus malos hábitos e adquirir outros novos no prazo de escasas semanas. Iso si, con perseveranza e sen concesións. Hai que lograr que o afirmativo sexa todo afirmativo e o negativo, desapareza, co que se conseguirá vencer a obesidade.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións