Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Importancia do consumo de lácteos

Os lácteos son alimentos con excelentes calidades nutritivas, esenciais paira a saúde en todas as etapas da vida.
Por maitezudaire 21 de Xuño de 2001
Img
Imaxe: Kanko

A composición e valor nutritivo do leite rico en proteínas de alta calidade, calcio, vitaminas liposolubles A e D, e vitaminas do complexo B, convértena nun alimento especialmente importante en períodos de crecemento e desenvolvemento (infancia e adolescencia) e en situacións fisiológicas concretas (embarazo e lactación). O seu consumo tamén contribúe ao bo mantemento da masa ósea no adulto e no ancián. Son alimentos de fácil consumo e no seu conxunto de fácil dixestión.

Por outra parte, este tipo de produtos son un ingrediente idóneo en moitos pratos, guarnicións e salsas, enriquecendo nutritiva e gastronómicamente nosa dieta. Os derivados lácteos teñen a vantaxe de mellorar as condicións de absorción do calcio (presenza de vitamina D, lactosa, e adecuada proporción de calcio-fósforo) en relación a outros alimentos que o conteñen, sendo máximo o aproveitamento e utilización deste mineral; ademais achegan proteínas de alto valor biolóxico equiparables ás dos peixes, carnes e ovos na nosa dieta.

Importantes posibilidades

A gran oferta actual de produtos lácteos permite substituír o leite polos seus derivados; posibilita variar ao máximo os produtos de consumo dentro deste grupo obtendo iguais beneficios nutricionais e maiores vantaxes gastronómicas e de aceptación. Doutra banda, persoas que en principio non podían tomar leite ou os seus derivados, por algún dos seus compoñentes específicos dispoñen hoxe día de produtos especiais obtidos mediante diversas modificacións do leite, nos que se consegue manter ao máximo o valor nutricional do lácteo, adaptándoo ás distintas necesidades (leite e iogur sen lactosa, queixos baixos en graxa e en sodio, etc.).

A continuación sinálanse, paira distintos lácteos, os aspectos nutritivos que, ademais dos gastronómicos, convén ter en conta na súa selección, para que esta resulte o máis adecuada en cada caso.

  • Valor enerxético: depende do contido graso e ingredientes adicionais (nata, azucre ou edulcorante acalórico, froitas frescas ou secas, marmeladas, cereais, muesli….)

  • Contido graso: poden ser ou estar enriquecidos con nata, completos, semidesnatados, desnatados, con graxa vexetal e sen colesterol, etc. A maior contido graso, maior valor calórico e contido en vitaminas liposolubles. O contido en vitaminas liposolubles A e D é mínimo nos semidesnatados e nulo nos desnatados (excepto nos produtos enriquecidos, xeralmente ricos en minerais e vitaminas).

  • Contido en azucres: poden levar azucre de adición (azucre de cana) ou ben edulcorantes acalóricos. Si levan marmeladas e froitas secas ou frescas, cereais e muesli, aumenta o contido de hidratos de carbono e tamén as calorías.

As froitas tamén achegan elementos minerais adicionais e os cereais (con proteínas deficitarias en lisina), incrementan a calidade da proteína láctea (proteínas pobres en aminoácidos azufrados).