Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Importancia dos hidratos de carbono na alimentación (II)

Os carbohidratos e a súa relación coa saúde e a enfermidade.
Por maitezudaire 13 de Decembro de 2002

Dúas organizacións internacionais, a Organización das Nacións Unidas paira a Agricultura e a Alimentación e a Organización Mundial da Saúde (FAO/OMS), publicaron recentemente un informe sobre o papel de estes nutrientes na nutrición humana. O documento analiza, por primeira vez en 20 anos, a función de as diferentes formas de carbohidratos en relación coa saúde e a enfermidade. Hoxe en día, grazas ao coñecemento máis profundo de a dixestión, a absorción e o metabolismo dos carbohidratos, compréndese mellor a medida na que contribúen a realzar a nutrición e mellorar a saúde.

Os carbohidratos e a súa relación coa saúde e a enfermidade Os últimos estudos confirman que as persoas cunha dieta rica en carbohidratos son menos propensas a acumular graxas que quen consumen estes compoñentes en poucas cantidades e abundante materia graxa. Ademais, existen numerosos argumentos a favor do equilibrio dietético cun espazo diferenciado paira os carbohidratos dentro da alimentación humana.

  • O combustible da vida. Os hidratos de carbono son sustancias producidas polos vexetais mediante a función cloroofílica. Utilízanse paira formar sustancias de reserva: almidón (vexetais) e glucógeno (animais). A súa combustión no organismo produce: movemento, traballo, pensamento…
  • As dietas ricas en carbohidratos son menos enerxéticas, xa que, tomando cantidades idénticas de carbohidratos e de graxas, o achegue calórico destas últimas é maior (9 Kcal/ gramo de graxa fronte a 4 Kcal/ gramo de hidratos de carbono). Ademais, moitos alimentos ricos en carbohidratos o son tamén en en fibra, que proporciona máis volume e, por tanto, sacia máis.
  • Os carbohidratos achegan sabor, textura e variedade á comida. Constitúen por si mesmos a fonte principal de enerxía alimentaria de calquera dieta. En calquera das súas presentacións (azucres sinxelos, féculas, polisacáridos e fibras), son un do tres principais macronutrientes que achegan enerxía ao corpo humano.
  • Segundo os criterios de dieta equilibrada, paira calquera persoa de idade superior a dous anos, recoméndase que polo menos o 55% do achegue enerxético diario proveña de distintos alimentos ricos en carbohidratos: cereais e derivados (arroz, pasta alimenticia, pan…), azucres sinxelos, froitas, verduras e legumes. É aconsellable que a maior parte sexan hidratos de carbono complexos, é dicir, almidones. Por iso, á dieta actual debe incluír habitualmente cantidades importantes dos alimentos que o conteñen como cereais e derivados, legumes e patacas.
  • En canto á saúde dental, as investigacións dos últimos anos permitiron chegar a un enfoque máis prudente do papel dos azucres e outros carbohidratos na formación de carie. Agora recoméndase que os programas destinados a previr as caries concéntrense na fluorización, una boa hixiene bucal e una dieta variada, en lugar de limitarse a controlar a inxesta de azucre.
  • Una dieta rica en carbohidratos é beneficiosa paira a saúde. Os carbohidratos achegan moito máis que enerxía.
  • O desequilibrio dietético en canto ao achegue de hidratos de carbono relaciónase con numerosas enfermidades. Así, un consumo desmesurado de alimentos ricos en hidratos de carbono propicia a aparición e desenvolvemento de: sobrepeso e obesidade, hipertrigliceridemia, diabetes. Por outra banda, o baixo consumo de fibra (un tipo de hidrato de carbono) tamén se vincula coa maior incidencia dalgúns problemas de saúde, talles como: estreñimiento, hemorroides, diverticulosis cólica, etc.