Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Inflúe a alimentación na saúde mental?

A dieta pode influír no noso equilibrio emocional: diversas investigacións científicas suxiren una relación directa entre nutrición e saúde mental

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 13deAbrilde2021

Que una alimentación saudable inflúe (paira ben) na saúde física é una evidencia médica demostrada que xa ninguén discute. Pero que ocorre coa saúde mental? Contribúe a dieta a unha mellor actividade cerebral e, por extensión, ao estado mental das persoas? A resposta é afirmativa. Nos últimos anos, publicáronse varias investigacións científicas que suxiren una relación directa entre nutrición e saúde mental. As dietas ricas en alimentos procesados, azucres e graxas asócianse a desequilibrios emocionais e mesmo a cadros depresivos. Mentres, o consumo de froitas, verduras e peixe axuda ao equilibrio emocional.

Relación entre a comida e o estado de ánimo

A pesar da enorme cantidade de investigacións relacionadas coa alimentación, non é fácil explicar que conexión existe entre a comida e o estado de ánimo. Poden as enfermidades mentais mellorar ou empeorar en función dos alimentos que compoñen a nosa dieta?

Parece que así é, tal e como demostra un dos últimos estudos que van nesta liña. É o que realizou un grupo de investigadores das universidades neoiorquinas de Binghamton e Stony Brook, publicado recentemente na revista Nutrients. Tras seguir durante cinco anos a máis de 2.600 participantes de catro continentes, o documento revela que una alimentación sa, como sucede coa dieta mediterránea, pode reducir o risco de depresión.

No entanto, non existe una dieta saudable que funcione por igual paira todos os grupos de idade. De feito, os seus autores sosteñen que deben diferenciarse os distintos graos de madurez cerebral derivados da idade á hora de valorar o papel da alimentación. “Os adultos novos aínda están a formar novas conexións entre as células cerebrais e, por tanto, necesitan máis enerxía e un maior achegue de nutrientes. Debemos considerar un espectro de cambios na dieta e o estilo de vida baseados en diferentes grupos de idade e sexos”, argumenta a coautora do informe, a doutora Lina Begdache.

Así, a investigación mostra que a práctica habitual de exercicio e o almorzo diario son positivos paira o benestar mental das mulleres novas. En cambio, o almorzo implica una maior taxa de angustia mental paira as mulleres de máis idade. Ademais, o consumo moderado de lácteos e de carne favorece a saúde mental nos homes novos. Pola contra, a comida rápida e a cafeína teñen efectos negativos.

Outro estudo da Universidade de Gotemburgo (Suecia) confirma que “existe una crecente evidencia dun vínculo entre unha dieta pobre e o empeoramento dos trastornos do estado de ánimo, incluída a ansiedade e a depresión”. O traballo demostra que existen algunhas áreas onde o vínculo entre dieta e saúde mental é claro. Por exemplo, as dietas altas en graxas e baixas en carbohidratos axudan aos nenos con epilepsia. Tamén un déficit de vitamina B12 repercute en fatiga, mala memoria e depresión. Así mesmo, a dieta mediterránea é beneficiosa paira a saúde mental, pois protexe contra a depresión e a ansiedade.

Alimentos e saúde mental: sen evidencias sólidas

“Con todo, moitas probas comúns sobre os efectos de certos alimentos sobre a saúde non están apoiadas por evidencia sólida”, prosegue a investigación. É o caso dos suplementos de vitamina D ou con algúns alimentos que se cre que están asociados co TDAH ou o autismo, como o azucre refinado. “É moi difícil demostrar que as dietas específicas ou os compoñentes dietéticos específicos contribúen á saúde mental”, conclúen os autores do informe.

O certo é que una nutrición cerebral adecuada mantén a integridade estrutural e funcional das neuronas. Non hai que esquecer que o cerebro humano absorbe até o 27 % da taxa metabólica corporal, polo que una boa alimentación é clave paira mantelo en forma. De feito, un estudo sobre nutrición cerebral e enfermidades mentais conclúe que nalgunhas patoloxías mentais como a esquizofrenia, a depresión e o mal de Alzheimer hai deficiencias nutrimentales a nivel celular.

“Existe evidencia suficiente paira asociar a nutrición ao envellecemento, á función cognitiva e ao risco de demencia”, sostén a investigación liderada pola doutora Milagres Marot, do Hospital Clínico da Habana (Cuba), paira quen una dieta adecuada en macronutrientes e micronutrientes pode desempeñar un papel determinante. E engade que “un programa de educación alimentaria podería contribuír a promover a saúde mental e á prevención e corrección” dalgunhas anomalías mentais.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións