Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Kiwis: non fan milagres, pero cóidanche

Por que esta froita é un deses alimentos que convén ter sempre a man
Por Laura Caorsi 23 de Febreiro de 2019

Bruno, Gracie, Monty, Jones… É fácil pensar nos kiwis como una familia grazas aos nomes que teñen algúns dos seus membros. E, si atendemos ás estatísticas de consumo, tamén é sinxelo comprender o apreciados que son. En España, a produción e importación desta froita non parou de crecer nos últimos anos. Agora contamos cales son as súas bondades e como incorporalos á dieta.

Img kiwi milagre coidaImaxe: Alexas_Fotos

De auténticos descoñecidos a membros habituais da nosa cesta da compra. En apenas tres décadas, os kiwis deixaron de ser una rareza exótica paira gañar un lugar na frutería, na cociña e, o máis importante, paira conquistar o noso padal. Non só disparouse a súa importación , tamén impulsamos o seu cultivo e o seu consumo. Hoxe comemos un tres quilos de kiwi ao ano por persoa e destinamos importantes extensións de terra a producilo. Só en Galicia, que lidera a produción nacional desta froita, hai 700 hectáreas cultivadas, o equivalente a 980 campos de fútbol. Gol do kiwi por toda a escuadra.

Xa sexa en grandes producións ou en pequenas novidades gourmet -como o cultivo de. baby kiwis, nos campos estremeños-, esta froita de orixe chinesa e esplendor neozelandés chegou ao noso país paira quedar. Pero cal é a clave do seu éxito? Que ten de especial? Una posible resposta está nas súas propiedades nutricionais, xa que do kiwi só escóitanse marabillas. Son certas? Os datos científicos axúdannos a reescalar o entusiasmo.

Sen dúbida, trátase dun alimento moi saudable, deses que convén ter sempre a man paira o almorzo, como tentempié ou paira gozar como sobremesa. Ofrécenos uns cantos nutrientes de interese, desde a fibra dietética e o potasio até a vitamina C , cuxo contido é superior ao que atopamos nas laranxas. Diversos estudos científicos relacionaron o seu consumo habitual cunha diminución do risco cardiovascular e constataron a súa capacidade paira saciarnos e mellorar o tránsito intestinal .

Con todo, isto non é moi diferente ao que nos ofrecen outros alimentos de orixe vexetal. Algúns terán máis potasio e outros, menos folatos, pero os vexetais en conxunto son una fonte indiscutida de saúde que desempeñan mellor o seu papel cando se complementan. É dicir: cando todos teñen cabida na nosa alimentación cotiá. Por iso é polo que os expertos da asociación 5 ao día fagan fincapé en aumentar a cantidade de froitas e hortalizas que comemos en lugar de fomentar o consumo dunha soa variedade.

As chamadas “dietas milagre” son a antítese desta formulación. Enfócanse en a promoción dun alimento concreto , en detrimento do resto, e enxalzan as súas propiedades nutricionais coma se fosen exclusivas e tivesen efectos máxicos. O kiwi non escapa a esta tendencia e, de feito, é moi fácil dar con páxinas en Internet que o promocionan como un superalimento capaz de obrar milagres. É aquí onde hai que andar con coidado e lembrar que esta froita é igual de saudable que unhas mazás ou unhas peras, aínda que estas últimas non teñan nunca ese halo de exotismo que tivo o kiwi algunha vez.

Kiwis paira todos os gustos

Img kiwi bo hd
Imaxe: genious2000de

Existen unhas cantas variedades de kiwis. Algunhas delas teñen nomes curiosos, como Bruno, Gracie, Monty, Hayward ou Jones , e son femininas. Pero tamén hai masculinas, entre as que atopamos, entre outros, a Tomuri, Matua e M-3 . En España, o kiwi máis cultivado é o Hayward: ten a pel resistente, alcanza un bo tamaño e presenta un ton verde brillante moi atractivo e un sabor que equilibra moi ben o toque doce co punto acedo.

Ademais deste exemplar (o máis coñecido e consumido), achamos o kiwi amarelo . As súas propiedades nutricionais son practicamente as mesmas (vitamina C, fibra, folatos, potasio), pero ten una particularidade: un elevado contido en carotenoides e antocianinas. Estes elementos, tamén moi saudables, son os responsables da cor amarela (incluso laranxa) que se expresa nesta variedade. Ten tal cantidade que consegue enmascarar a típica cor verde desta froita, moi rica en tamén en clorofila.

Verdes ou amarelos, os kiwis son estupendas opcións paira incorporar á nosa alimentación diaria . Ao compralos , hai que elixir os exemplares intactos, sen manchas e non demasiado brandos. En casa consérvanse moi ben, xa que a maduración é moi lenta. A temperatura ambiente, duran até 15 días; e na neveira, até un mes.

Pódense comer tal cal, en ensaladas, combinados entre si, mesturados con outras froitas… Se estamos fóra de casa, non fai falta pelalos: basta con cortalos pola metade e tomalos cunha culleriña. E si temos algo máis de orzamento, podemos levar un puñado de. baby kiwis : teñen o tamaño dun tomate cherry, cómense con pel e son exquisitos. Caben no peto, aínda que tamén o esixen porque custan, de media, máis de 20 euros o quilo.

Paira acceder a máis contidos, consulta a revista impresa .