Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Laranxas: como aproveitar os seus beneficios

Os azucres no zume de laranxa absórbense máis rápido que na froita fresca, pero este supón un fácil e agradable consumo

Img naranjas Imaxe: Safari11

As laranxas, con alto contido en vitamina C, proporcionan ao organismo unha notable inmunidade contra os virus e os patógenos que asexan durante o inverno. De aí a importancia de engadir este alimento na dieta diaria durante os meses máis fríos do ano. Ademais de vitaminas, as laranxas conteñen sales minerais e teñen un gran poder antioxidante e sustancias

Imaxe: Safari11

Segundo o tipo de consumo ao que estean destinadas, hai distintas variedades de laranxas: de zume, para consumo directo, caramelizar ou concentrar en zumes envasados. Na maioría dos casos, a laranxa é un dos cítricos máis utilizados polos consumidores para inxerir en forma de zume natural, grazas á promoción das cualidades beneficiosas que leva para a saúde. O seu achegue de calorías é ínfimo (unhas 70 calorías por cada peza de froita), aínda que esta cantidade varía segundo o tamaño. A laranxa pode consumirse como tentempié entre horas, como sobremesa, en ensaladas ou de acompañante en pratos de queixos. Ademais, o seu pulpa tamén se utiliza en salsas, batidos ou na elaboración de biscoitos. En definitiva, é un alimento moi empregado, con propiedades beneficiosas para o organismo e que non engorda.

Laranxas en zume ou en peza

O consumo de zume de laranxa natural adquiriu moita popularidade entre a poboación de todo o mundo. Ocorre o mesmo cos zumes de froitas concentrados que, polo seu fácil e rápida preparación, basta con servilos para consumir. Respecto ao valor nutricional de ambos os zumes, o natural e o concentrado, sempre é máis nutritivo o zume recentemente espremido. Os concentrados pasan por diferentes procesos tecnolóxicos que debilitan as propiedades nutricionais da froita fresca. Consumir laranxas enteiras ou en zume asegura a dose de vitamina C que o organismo necesita. Con todo, hai algunhas diferenzas entre unha modalidade e outra.

O achegue de fibra no zume é de 1,5 gramos, mentres que na peza enteira ascende a 2,5 gramos

En primeiro lugar, a concentración de fibra é distinta. Posto que esta localízase na pel e na pulpa da laranxa, e a pel non se consome, o achegue de fibra recae na súa pulpa. Por este motivo, os zumes de laranxa carecen de fibra , en comparación coa peza enteira, xa que na maioría dos casos refúgase a pulpa. Calcúlase que o achegue de fibra en zume é de 1,5 gramos, mentres que na peza enteira ascende a 2,5 gramos. A pel branca que recubre o froito é a parte máis fibrosa, polo que se se consome enteira, débese pelar a laranxa con coidado e non retirar esta capa superficial.
O poder saciante da laranxa tamén varia segundo consúmase enteira ou en zume. É un factor relacionado co achegue de fibra, xa que esta exerce un papel saciante. Por tanto, sacia máis tomar a peza enteira que en zume.

O mesmo ocorre coa absorción de azucres. A fibra axuda a facer máis lenta a absorción de azucres, co que se evitan picos de insulina e as ganas para comer ás poucas horas. Por tanto, os azucres no zume de laranxa absórbense máis rápido que na froita fresca enteira. No entanto, nada ten que envexar o zume á peza enteira. O seu rápido, fácil e agradable consumo fan desta modalidade un alimento excelente para comezar o día.

Espremer e consumir

O gran poder natural da laranxa é a súa capacidade antioxidante, é dicir, evita os danos causados pola oxidación e, desta maneira, axuda a previr unha gran cantidade de enfermidades e fortalecer o sistema inmunitario. En concreto, as vitaminas C e E e os carotenoides son os principais antioxidantes. A isto engádenselle recentes estudos que confirman a detección doutros compostos, como os fenólicos, con efectos positivos para o organismo.

Destaca a gran inestabilidade da vitamina C, xa que se degrada de forma moi rápida polo efecto do aire ou a luz. Por este motivo, é preciso o consumo do zume de laranxa recentemente espremido, xa que non se dá tempo ás vitaminas para que perdan as súas propiedades e mantéñense intactas. Se se conserva o zume no frigorífico, pódese atrasar a perda da súa poder antioxidante, aínda que se calcula que, como moito, os zumes gardan as súas propiedades durante 30 minutos en refrixeración. Máis aló deste tempo, pérdenas de forma considerable.

MÁIS DATOS DA LARANXA

  • Cultívase no outono e inverno, aínda que a día de hoxe pódense adquirir laranxas durante todo o ano.
  • Ademais das súas propiedades antioxidantes, ten funcións diuréticas, preventivas, curativas e antirraquíticas.
  • É rica en vitamina C, ademais de vitaminas A, B1, B9 e B2, así como potasio, calcio e fósforo.
  • Estimula o sistema nervioso, é eficaz contra jaquecas, insomnio ou cambras.
  • As laranxas maduras son de máis fácil dixestión, xa que a maior parte do seu ácido transformouse en azucre.
  • É laxante polo seu contido en fibra.
  • Representa un alimento rejuvenecedor, debido ao seu poder antioxidante.
  • O seu contido en ácido fólico (B9) axuda ao desenvolvemento do feto en mulleres embarazadas.
  • A súa orixe é pouco claro. Descoñécese con exactitude, pero crese que proveñen de China e Xapón.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións