Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Lácteos específicos para nenos, son mellores que os demais?

Entre as eleccións máis saudables están o queixo fresco, a callada, os queixos tradicionais de calidade e o iogur natural enteiro, ao que se lle pode engadir trocitos de froita fresca

A oferta de produtos lácteos presente nas neveiras dos supermercados non deixa de crecer. Entre tantas opcións para elixir, ás veces é difícil non perderse e non deixarse levar polas falsas promesas que a miúdo adornan os seus atractivos envases. Este artigo céntrase nas gamas enfocadas aos nenos: iogures para bebés, lácteos e queixos. Son máis adecuadas que as demais? Son máis sas que os lácteos dispoñibles para o conxunto da poboación? Cales son os produtos máis habituais dirixidos aos máis pequenos e cal sería a elección máis intelixente e saudable?

Imaxe: TatyanaGl

Iogures "para bebés"

Cando os bebés, ao redor do seis meses, empezan a tomar alimentos distintos do leite materno, teñen á súa disposición produtos que parecen fabricados expresamente para eles: iogures feitos con leite de continuación e que prometen toda clase de beneficios para péquelos. Diversas marcas venden estes lácteos dirixidos aos nenos que, con todo, conteñen ao redor de 8 g de azucre engadido por envase. Este engadido de azucre sáltase as recomendacións expresas da Organización Mundial da Saúde (OMS), xa que a entidade indica, literalmente, que non deberá engadirse sal ou azucre aos alimentos complementarios. Por outra banda, é frecuente que estes produtos conteñan tamén graxas de mala calidade e espesantes innecesarios.

Entón, cal é o mellor iogur para un bebé -e tamén para un adulto-? O iogur natural enteiro, sen máis. En xeral, os nenos pequenos aceptan o iogur natural sen problema, a pesar de que a nós nos pareza acedo; pero se se lles empeza a dar produtos azucarados, preferirán eses sabores e poden terminar rexeitando o natural.

Lácteos para nenos en idade escolar

Na franxa de produtos dedicados a nenos e adolescentes, a cantidade de malas eleccións dispárase. Un clásico son os iogures "de sabores" (de fresa, limón, coco, etc.). Son iogures con saborizantes, pero non levan nin un chisco da froita que vén debuxada no seu envase. Si conteñen cantidades elevadas de azucre (entre 13 e 15 g por envase). Non se pode considerar eses produtos como unha sobremesa ou merenda saudable: son sobremesas azucarados, lambetadas que non deberían formar parte da dieta habitual.

Outro produto estrela enfocado a poboación infantil son as sobremesas lácteas: natillas de varios sabores, arroz con leite, copas de chocolate e nata, flanes... É habitual que se vendan acompañados de lendas como "ricos en leite", "rico en calcio" ou "con ferro", ademais de que os anuncien deportistas ou artistas coñecidos, incumprindo neste caso o Código PAOS de autorregulación da publicidade que condena ditas prácticas.

Como novidade recente están tamén vellos coñecidos, como os iogures para beber que "axudan ás defensas", agora en versión infantil, que se ofrecen como máis saudables e con menos azucre... Exactamente, con 1 g menos de azucre por cada 100 g. Segue sendo unha chuchería a non consumir, acompañada ademais de falsas esperanzas de mellora do sistema inmune e un prezo elevado.

De novo, a elección saudable -e, ademais, a máis económica- en todos estes casos é o iogur natural, que se pode acompañar de anacos de froita, pasas, noces, canela, cacao, ralladura de limón, higos secos, sementes, esencia de vainilla... se se quere darlle un toque diferente.

Queixos para nenos

No apartado dos queixos hai dous produtos clásicos enfocados a esta franxa de idade: os queixos frescos saborizados e os queixos fundidos en porcións ou láminas.

  • Os primeiros son produtos azucarados igual que os anteriores, aínda que neste caso o contido en azucre por envase é menor que nos outros exemplos. Hai que ter en conta que son unidades duns 50-55 g (menos da metade dun iogur) que conteñen ao redor de 7 g de azucre nas versións de fresa ou plátano. Mención aparte para as versións de chocolate, con máis de 12 g por porción.
  • Pola súa banda, os queixos en porcións ou "quesitos" e os queixos fundidos en láminas son de pésima calidade nutricional, con graxa engadida á que contén o propio leite, sales fundentes e demais ingredientes que un queixo non debería conter. Son, ademais, ricos en sal. Non é necesario dar a un neno estes pseudoquesos.

Un requeixo, unha callada ou un queixo fresco son opcións excelentes en lugar dos primeiros. E é preferible dar unha cuña dalgún dos exquisitos queixos que hai no noso país: mahonés, manchego, idiazábal... antes que unha destas porcións fundidas.

En definitiva, non son necesarios nin recomendables os lácteos enfocados especialmente para nenos, por ser opcións moi ricas en azucre e de baixo valor nutricional. É moito mellor calquera dos lácteos tradicionais na súa versión natural e non azucarada ou cos queixos de boa calidade.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto