Máis de 6.000 receitas con información nutricional para saber elixir a mellor

Filtrar receitas Pechar

Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Lebre en salsa de viño tinto

Tempo 20-30 min
Dificultade Media
Valor enerxético 631 kcal
N.º de racións 4
Tempada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboración

Pomos nunha cazuela o viño tinto, o vinagre, catro grans de pementa, unha ou dúas zanahorias, unhas poliñas de perexil, dúas follas de loureiro e un ramito de romeu.

Cocemos suavemente durante uns 10 minutos, deixándoo arrefriar a continuación.

Cortamos a lebre en pezas sen cortar os ósos (cortando polas articulacións) e colocamos nunha cazuela de barro, agregando a continuación unha copa de bagazo de Galicia e a anterior preparación fría, deixando a carne marinando durante 12 horas. Pasado ese tempo vertemos nunha cazuela o aceite de oliva e pomos ao lume. Cando estean ben quente, colócanse as pezas da lebre ben escurridas do marinado.

Sofreímos a lume vivo, baixando despois o lume, tapando o recipiente, coma se estivésemos a asar.

Cando a carne estea ben dourada, engadimos o xamón troceado en taquitos, un dente de allo e dúas cebolas troceadas en brunoise (picado en cuadraditos pequenos).

Sofreímos suavemente a cebola, espolvoreamos dúas cucharadas de fariña ata que ligue un pouco a verdura.

Engadimos 2 cazos do marinado inicial pasándoo por un colador, unha copa de viño branco e un vaso de auga e deixamos que ferva a lume suave por espazo de 40 minutos como mínimo até 1 hora máis ou menos.

Pomos a piques de sae cando a cocción está case finalizada.

Acompañamos dunha guarnición de menestra de verduras.

Semáforo nutricional

O semáforo nutricional é un sistema de cores que permite entender os valores nutricionais dun xeito claro, rápido e completo.

Unha ración contén

Calorías Graxa Graxa saturada Azucres Sal
631 34,8g 7,4g 6,9g 0,9g
32% 50% 37% 8% 14%

* da inxestión de referencia (IR) para un adulto

  • Baixa: o 10 % ou menos da inxestión de referencia
  • Media: entre o 10 % e o 35 % da inxestión de referencia
  • Alta: máis do 35 % da inxestión de referencia

As receitas presentan normalmente ingredientes cuxo porcentaxe sobre a Inxestión de Refencia (IR) é alto (predominan amarelos e laranxas). Estes pratos están concibidos como prato principal dunha comida ou cea, co que o seu tamaño de ración é superior e a súa achega nutricional é máis elevada.

Por este motivo, as receitas teñen puntos de corte diferentes aos dos produtos. Así, por exemplo, mentres que un alimento calquera terá os nutrientes de cor amarela ata un valor máximo do 20 % da IR, as receitas concibidas como unha comida principal terán os nutrientes en amarelo ata un valor máximo do 35 % da IR.

Calorías Graxa Graxa saturada Azucres Sal
Que é baixo por ración 200 Kcal ou menos 7 g ou menos 2 g ou menos 9 g ou menos 0,6 g ou menos
Que é medio por ración Entre 200 Kcal e 700 Kcal Entre 7 g e 25 g Entre 2 g e 7 g Entre 9 g e 32 g Entre 0,6 g e 2,1 g
Que é alto por ración 700 Kcal ou máis 25 g ou máis 7 g ou máis 32 g ou máis 2,1 g ou máis
Nutrientes Cantidade Diaria Orientativa
Calorías 2.000 Kcal
Graxa 70 g
Graxa saturada 20 g
Azucres 90 g
Sal 6 g

A Inxesta de Referencia (IR) é unha guía sobre a cantidade total de calorías e de varios nutrientes que debemos inxerir ao día para manter unha dieta sa. A información sobre as porcentaxes de IR indica o que supón a cantidade de nutriente dunha ración a respecto da IR para ese nutriente no día.

As porcentaxes de Inxesta de Referencia (IR) están calculadas para unha muller adulta cunha inxestión diaria de 2000 kcal. As necesidades nutricionais individuais poden ser máis altas ou máis baixas, en función de sexo, idade, nivel de actividade física e outros factores.

A carne de lebre é pouco graxa, podendo resultar seca e fibrosa, por iso adóitase recorrer ao marinado e ao adobo, que permiten que a carne se abrande e quede máis zumenta tras a súa cocción. É rica en proteínas de alto valor biolóxico e purinas, achega cantidades moderadas de vitaminas do grupo B (B1 e B2) e en maior proporción vitamina B12 e niacina. En canto ao seu contido mineral, destaca o ferro, que é facilmente absorbido no aparello dixestivo.
O achegue global de graxa e calorías da receita non é elevado, aínda que convén que de primeiro se escolla unha verdura ou crema ou ensalada ou sopa sinxelas, para non sobrecargar a comida. De sobremesa, unha boa elección podería ser unha froita ou lácteo senciillos, iogur ou unha callada ou similares.
É unha receita axeitada para todas as idades, pero non para quen sofren de alteracións dixestivas. Quen sofren de hiperuricemia ou pinga, deberán evitar o seu consumo, sobre todo dada a riqueza en purinas da carne de caza, que no noso organismo transfórmanse en ácido úrico.

Enfermidades para as que está recomendada esta receita:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Enfermidades para as que non está recomendada esta receita:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)