Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Legumes: así benefician a túa saúde (e a do planeta)

Valiosas para o teu organismo e tamén para a terra, os legumes son un alimento moi saudable que debería gañar máis presenza na túa dieta

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 16deXuñode2019
Img enganar estomago port Imaxe: denio109

 

Img enganar estomago hd
Imaxe: denio109

As leguminosas desempeñan un importante papel na sustentabilidade do planeta, xa que xeran valiosos beneficios no terreo no que se cultivan e non necesitan tanta auga e fertilizantes químicos dos que podes imaxinar para a súa produción. E ben combinadas, os legumes achegan múltiples vantaxes para a saúde. Todo iso vémolo a continuación. Pero, ademais, propómosche dúas receitas coas que comprobar os seus beneficios nutricionais este verán: croquetas de lentellas e ensalada de garavanzos e laranxa.

Os legumes teñen unha extraordinaria capacidade para fixar o nitróxeno biológicamente, mellorando a fertilidade do chan. En sintonía con certos tipos de bacterias (Rhizobium, Bradyrhizobium), estas plantas poden transformar o nitróxeno atmosférico en compostos de nitróxeno que son utilizados por outros vexetais en crecemento. Ademais, algunhas especies de legumes liberan fósforo na terra, un dato importante xa que enriquece o chan, o que mellora a nutrición das plantas. Ambas permiten á súa vez reducir o uso de fertilizantes químicos.

Por outra banda, se comparamos a cantidade de auga que se necesita para producir legumes coa que require a produción de carne de vacún, porco ou pito, comprobamos que a súa pegada hídrica é notablemente menor: producir un quilo de carne de tenreira implica o consumo de 15.400 litros de auga; e para un quilo de pito, 4.300 litros. Con todo, a mesma cantidade de lentellas supón só 50 litros de auga.

Por que deberías incluílas no menú todo o ano?

Img beneficios legumbres hd
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Dúas receitas moi estivais con legumes

Os legumes ofrecen solucións gastronómicas e beneficios nutricionais todo oano . Como exemplo, aquí traemos dous suxestivos pratos estivais. E son fáciles de preparar. Toma nota.

Img ensalada garbanzos naranja hd
Imaxe: Bernadette Wurzinger

Croquetas de lentellas:

  • Ingredientes: 250 g de lentellas, 100 g de cebola, unha cenoria, un dente de allo, dous ovos, 200 g de pan rallado e 300 ml de aceite de girasol.
  • Preparación. Para empezar, collemos a cebola e os allos, pelámolos e picámolos en  brunoise (troceados en cuadraditos pequenos). A continuación, os salteamos cun pouco de aceite e sal, e reservamos. Trituramos as lentellas previamente cocidas e engadimos o allo e a cebola pochada. Despois, incorporamos a cenoria tamén picada en brunoise pero sen cociñar. Mesturamos ata ter unha pasta consistente e compacta. No caso de que quede branda, podémoslle agregar un pouco de fariña. Damos a forma ás croquetas e pasámolas primeiro polo ovo batido e, a continuación, polo pan rallado. Fritímolas en aceite ben quente de poucas en poucas. Unha vez que as croquetas están fritas, sacámolas a unha bandexa con papel absorbente para eliminar o exceso de aceite. Servímolas en pratos quentes acompañadas dunha salsa de tomate.

Ensalada de garavanzos e laranxa:

  • Ingredientes: 150 g de garavanzos cocidos, un tomate maduro de ensalada, 50 g de cebolleta fresca, dous laranxas, espinacas ou leituga ao gusto, un dente de allo, 30 ml de aceite de oliva virxe, 10 ml de vinagre balsámico e un chisco de sal.
  • Preparación. Pelamos unha das laranxas, eliminando tamén a pel esbrancuxada que a recubre, e cortámola en cuadraditos regulares xunto coa cebolleta fresca. Lavamos e troceamos o tomate. Agregamos a metade do aceite de oliva e o vinagre balsámico, o zume dunha laranxa e un chisco de sal e deixamos macerar esta base da ensalada durante 30 minutos. Escurrimos os garavanzos da conserva, engadimos leituga ou espinacas ao gusto, e aderezamos cun dente de allo pelado e cortado en brunoise , e o resto do aceite de oliva cun chisco de sal. Servimos a base de garavanzos co aderezo de tomate, laranxa e cebolleta, escurrido da maceración. Batemos lixeiramente os mollos da maceración e aderezamos cunhas gotitas a ensalada de garavanzos. Pódese tamén quentar nun cazo para que reduza o seu volume mediante a evaporación e conseguir así unha textura caramelizada destes mollos.

 

Img portada 06 19
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

legumbres-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións