Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Leite con omega 3

Obtense ao substituír a graxa natural do leite (saturada) por graxa insaturada con recoñecidos beneficios paira a saúde
Por maitezudaire 13 de Decembro de 2001

A OMS define a saúde como “un estado de benestar físico, mental e social completo” que depende de numerosos factores tanto xenéticos como ambientais. A das persoas está influenciada polos hábitos de vida (conduta alimentaria, estado nutritivo, exercicio físico ou consumo de tóxicos). Durante as dúas últimas décadas, a investigación científica ha posto de manifesto que una “nutrición adecuada”, é dicir, a que achega a través dos alimentos todos os nutrientes (hidratos de carbono, proteínas, graxas, vitaminas e minerais) en cantidade e calidade adecuada, tomada de forma regular, constitúe un vehículo de promoción de saúde. No entanto, o concepto clásico de “nutrición adecuada” tende a ser substituído polo de “nutrición óptima”, que inclúe, ademais da definición anterior, a potencialidade dos alimentos paira promocionar a saúde, mellorar o benestar e reducir o risco de desenvolver enfermidades. Neste ámbito aparecen os alimentos funcionais, e un deles é o leite con omega 3.

Img leche1
Imaxe: Yucel Tellici

Aos congresos e reunións científicas onde se trata o tema dos alimentos funcionais súmase o interese da industria alimentaria, que obtén puntos de partida moi sólidos paira o deseño e desenvolvemento desta nova gama de produtos. O interese do papel benefactor paira a saúde que pode desempeñar o consumo de alimentos funcionais parte de estudos científicos que confirman a existencia dunha forte relación entre os alimentos que se consumen e o estado sanitario poboacional, a prevención e o tratamento de enfermidades específicas.

Alimentos funcionais

O leite con omega 3 constitúe un exemplo de alimento funcional, que se pode definir como aquel produto modificado ao cal se engadiu ou eliminado un ou varios ingredientes ou se modificou a súa estrutura química ou o seu biodisponibilidad de nutrientes ou una combinación destes factores, coa particularidade de que algún dos seus compoñentes, sexa ou non nutriente, afecta a funcións diana do organismo, de maneira específica e positiva e promove un efecto fisiológico ou psicolóxico máis aló do seu valor nutricional tradicional.

O efecto positivo pode ser tanto por a súa contribución ao mantemento do estado da saúde e benestar como á redución do risco de padecer una determinada enfermidade. En leste caso particular, a industria alimentaria ha creado un novo produto ao substituír a graxa natural do leite de vaca (graxa saturada) por graxa poliinsaturada de sériea omega 3 con recoñecidos beneficios paira a saúde.

O consumo habitual de leite con ácidos grasos omega 3 contribúe ao achegue de devanditos ácidos ao organismo, polo que pode ser una fonte dietética interesante destes nutrientes paira quen padecen alerxia ao peixe, alimento cuxa graxa é rica nestes ácidos grasos, e tamén en dietas de prevención cardiovascular. Os científicos comezaron a investigar as propiedades dos ácidos grasos omega 3 por mor de descubrir que os esquimales habitantes da illa de Groenlandia posuían una taxa de mortalidade moi baixa por enfermidades cardiovasculares.

Detectouse no sangue destes esquimales altos niveis de ácidos grasos omega 3 e observouse que tomaban moito peixe. Posteriormente a comunidade científica avalou con numerosos traballos de investigación a veracidade destes achados. No entanto, cabe dicir que os ácidos grasos omega 3 non só se atopan no peixe azul, senón que podemos obtelos dos aceites de sementes (girasol, millo, soia…) e de os froitos secos.

Ácidos grasos omega 3 e saúde

Este tipo de ácidos atópanse de forma natural na dieta: ácido eicosapentanoico (EPA) e ácido docosahexanoico (DHA). Destacan por diversas propiedades:

  • Manteñen o equilibrio das graxas no sangue.
  • Inhiben os mecanismos de agregación plaquetaria, polo que inciden de maneira positiva como axentes preventivos de risco cardiovascular.
  • Son lípidos fundamentais paira o desenvolvemento e funcionamento favorable do sistema nervioso central.

Froito dos avances tecnolóxicos engádense estes ácidos grasos ao leite e derivados, galletas, margarinas e ovos DHA, entre outros produtos. Pero, do mesmo xeito que sucede con todos os alimentos que posúen una cantidade maior de determinados nutrientes, o abuso pode resultar prexudicial. De feito, o exceso de ácidos grasos omega 3 no organismo pode provocar defectos na coagulación do sangue.