Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Magnesio e flúor durante o embarazo

A xestación require tomar cantidades extra destes minerais que, co ferro e o calcio, desempeñan importantes funcións nesta etapa

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 25deMaiode2009

As necesidades nutricionais da muller aumentan durante o embarazo a consecuencia dun ascenso dos requirimentos enerxéticos, como a demanda dalgúns micronutrientes (vitaminas e minerais). Dentro dos minerais inclúense o magnesio e o flúor, ambos cun papel moi importante nesta etapa da vida. Unha alimentación variada e equilibrada cobre as necesidades que precisa a nai.


O magnesio é un mineral con importantes funcións no organismo: intervén na transmisión dos impulsos nerviosos e na actividade muscular, no aproveitamento dos nutrientes que conteñen os alimentos e no bo funcionamento do corazón. Ademais, forma parte da matriz do óso e xoga un papel primordial na relaxación muscular. Por este motivo, a deficiencia de magnesio durante o embarazo pódese acusar con cambras nas pernas, sobre todo pola noite.

O flúor é un micromineral cuxos requirimentos ven lixeiramente aumentados durante esta etapa da vida da muller.
Durante o embarazo, a acidez bucal aumenta e os dentes necesitan unha atención e coidados especiais que eviten o seu desmineralización e a aparición de carie dental. O flúor xoga un papel relevante na prevención de carie da muller gestante.

Magnesio e embarazo
Os requirimentos de magnesio establécense en 350 miligramos diarios no caso dos homes e en 300 miligramos no das mulleres. Habitualmente, a inxesta deste mineral sitúase entre os 250 e 400 miligramos ao día, polo que en principio non sería necesario o achegue de magnesio a través de suplementos. Con todo, durante o embarazo as necesidades deste mineral aumentan, do mesmo xeito que sucede con outros nutrientes. É necesario incrementar a inxesta de magnesio en 100 miligramos adicionais ao día, polo que os requirimentos deste mineral para a muller embarazada sitúanse en 400 miligramos diarios.

Polo xeral, non é preciso tomar suplementos, posto que unha dieta variada e equilibrada é capaz de achegar á muller embarazada a cantidade diaria de magnesio que necesita. En caso contrario, será un experto quen deba valorar a necesidade de inxerir suplementos.

Cambras durante a xestación
Durante o embarazo é común que aparezan cambras nas pernas, sobre todo pola noite. As causas deste incómodo trastorno son múltiples, aínda que unha delas pode ter relación coa falta de magnesio. Nese caso, a solución sería mellorar a súa achegar a través da dieta. O peixe e o marisco, as hortalizas e as verduras, os froitos secos e os grans integrais son algunhas das mellores fontes dietéticas de magnesio. Así mesmo, a auga tamén é boa fonte de devandito mineral. Algunhas augas envasadas, as máis concentradas en magnesio, achegan ao redor de 50 miligramos por litro.

Flúor e embarazo
O flúor é un mineral que o corpo necesita en pequenas cantidades, polo que recibe o nome de micromineral, xunto a outros como o cinc, o iodo ou o selenio. Aínda que o organismo precíseo en pequenas cantidades, non significa que a súa presenza na dieta non sexa relevante. De feito, un achegue deficiente de flúor pode ocasionar a aparición de carie, xa que este micromineral, ademais de ser un elemento importante na formación e mantemento dos ósos, participa tamén na formación do esmalte dental.

A auga, o té, o peixe, os mariscos e algunhas verduras como as espinacas e a col son os alimentos máis ricos en flúor. Utilizar pastas dentífricas fluoradas é outra maneira de achegar flúor aos dentes.

Flúor para a nai
Durante o embarazo, a acidez da cavidade bucal aumenta, polo que os dentes necesitan unha atención e coidados especiais que eviten o seu desmineralización e a aparición de carie. Con todo, durante os primeiros meses do embarazo o cepillado dos dentes pode acentuar as náuseas, polo que nalgúns casos descóidase, o cal favorece a aparición das caries.

Para evitalo, o correcto sería realizar un correcto cepillado (despois das comidas, aínda que sexa un pouco máis tarde do habitual) e evitar no posible alimentos doces e pegañentos que se adhiran aos dentes e activen a acción das bacterias que deterioran o esmalte e contaminan con carie.

E PARA O BEBÉ…

As deficiencias nutricionais que poidan darse durante o embarazo non só afectan á saúde da nai senón tamén á do bebé. Unha dieta desequilibrada pode provocar enfermidades bucais na nai e no neno, quen pode padecer problemas de dentes mal calcificados, así como alteracións no esmalte dental. Para evitar a aparición destes problemas é importante ter en conta que o desenvolvemento dental do bebé vai comezar desde o primeiro mes de embarazo. Por iso, é importante que para a súa correcta formación a dieta da nai inclúa as cantidades necesarias non só de flúor senón tamén de calcio, magnesio, fósforo e vitaminas A, C e D.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións