Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Masticar chicle, adelgaza?

Mascar chicle non adelgaza, aínda que pode acougar o apetito e suprimir o antollo por outros alimentos de semellante sabor e máis enerxéticos
Por Maite Zudaire 14 de Maio de 2013
Img chicle globo listp
Imagen: katybate

Existe a crenza popular de que si: masticar chicle axuda a controlar o peso. Algúns experimentos trataron de comprobar se masticar chicle antes de comer reduce a motivación para comer, diminúe a fame e a inxesta de enerxía. Atribuír funcións “saudables” ás lambetadas (chicles incluídos) que van máis aló do lúdico, non é novidade. De feito, experiméntase con chicles de distintos gustos, de longa duración ou de distinta intensidade de sabor con potenciais funcións como “blanquear os dentes“, “combater o mal alento”, e mesmo cun pretendido efecto adelgazante. Que hai de certo? A masticación produce sensación de saciedade? Ter un chicle na boca evita que comamos outros alimentos? Teñen algún papel no control do peso os edulcorantes que se usan nos chicles? O seguinte artigo responde a estas preguntas.

O estímulo sensorial que se xera ao degustar ou masticar algo cun sabor moi concreto ou intenso e con poucas calorías ou ningunha pode acougar o apetito e suprimir o antollo por outros alimentos de semellante sabor, pero máis enerxéticos. Isto contémplase como unha estratexia útil para quen están motivados por perder peso e seguen dietas restrinxidas en calorías, ou quen desexan manterse no seu peso e non engordar. Nestes casos, mascar chicle entre horas pode ser a solución. Ou non.

Os resultados dos experimentos do Instituto de Ciencias Psicolóxicas da Universidade de Leeds, en Reino Unido, sobre os efectos do chicle na regulación do apetito son positivos. Os autores observaron unha redución pequena pero indicadora na inxesta de aperitivos (consumo 10% menor) entre quen comeron chicle entre horas en comparación con quen non o fixeron. Neste ensaio, masticar chicle durante polo menos 45 minutos suprimiu de forma significativa a fame, o apetito e o antollo de bocadillos, asociado a unha maior sensación de plenitude.

O sabor do chicle pode incidir no que se come despois

Masticar chicle horas ou minutos antes das comidas calma o apetito e, por tanto, pode ser unha axuda para non picar entre horas ou para non comer por aburrimento, por inquietude ou por ansiedade.Con todo, no estudo levado a cabo desde o Departamento de Exercicio e Ciencias da Nutrición da Universidade americana de Buffalo, achegan matices a estes resultados. Os autores desta investigación comprobaron que o sabor do chicle inflúe no que se coma despois. Así, evidenciaron que comer chicles de menta non tiña efecto sobre a inxesta total de enerxía nin sobre o consumo de snacks en comparación co consumo de chicles de sabor a froitas, ou comparado con non tomar goma de mascar.

Outro experimento, realizado polo Departamento de Psicoloxía da Universidade de Glasgow Caledonian, en Reino Unido, achega un novo matiz: observa que a goma de mascar suprime o apetito e o desexo en especial polos aperitivos doces, pero non polos aperitivos salgados nin tampouco polos bocadillos salgados. Estes datos contrastan, en certa medida, cos do Departamento de Alimentos e Nutrición da Universidade norteamericana de Purdue, que non apoian un efecto reductor sobre o apetito, nin sobre a inxesta a curto prazo ao masticar chicles edulcorados, nin dúas horas despois da comida nin ao masticarlos cando se ten fame.

O chicle pode reducir a ansiedade e as ganas de ‘picar algo’, pero non adelgaza

A maioría das investigacións coinciden en que comer chicle pode reducir a ansiedade e a probabilidade de picar e, en consecuencia, que se pode contemplar como un elemento dentro das estratexias de control de peso. No entanto, non se pode trasladar a mensaxe errónea e nada fundamentado de que comer chicle adelgaza porque non é certo. Tamén sería erróneo trasladar a mensaxe da capacidade “saciante” dalgúns compoñentes do chicle. Este efecto de redución do apetito postúlase máis en relación ao estímulo de saborear algo na boca cun gusto agradable que, ademais, acompáñase do feito evidente de tragar máis aire ao ter a boca aberta durante a masticación.

O sabor do chicle inflúe no que se come

Mascar chicles con sabor a menta pode disuadir do consumo de froitas, como exemplo de alimentos saudables. Ao frescor propio do sabor súmase o efecto reductor do gusto destes chicles, que podería explicar a menor apetencia polas froitas. No seu número de abril de 2013, a revista científica Eating Behaviors faise eco deste resultado, o máis sorprendente dos experimentos realizados pola citada Universidade americana de Buffalo.

O feito para comer menos froitas das recomendadas pode afectar de forma negativa á calidade da dieta. Ademais, os participantes que tomaron chicle durante unha semana consumiron menos comidas, aínda que isto non se traduciu en menor achegue enerxético dado que inxerían máis enerxía por comida cun peor perfil nutricional.

Abuso de chicles e efecto laxante

No mercado actual, a liña de produción é a de “chicles sen azucre”. En consecuencia, para conseguir o sabor doce esperado engádense aditivos edulcorantes sen calorías como os “polioles” ou “azucres-alcol”. Os máis empregados son sorbitol e o jarabe de sorbitol (E-420), o manitol (E-421), o isomaltol (E-953), o xilitol (E-976), o maltitol e o jarabe de maltitol (E-965).

Aínda que non teñan azucre nin calorías, convén limitar a inxesta diaria de chicles que conteñan este tipo de edulcorantes, e lembrar que o seu consumo está desaconsellado en nenos. Os produtos que levan engadidos polioles poden provocar un efecto laxante, xa que estes edulcorantes absórbense de forma lenta e incompleta no intestino. O seu efecto laxante maniféstase máis rápido e é máis intenso nos nenos debido ao seu menor peso corporal.