Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Menús completos e equilibrados listos para levar

Un novo formato facilita o acceso ao patrón dietético san e equilibrado cando non se dispón de tempo para cociñar ou se ten que comer fóra de casa

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 14deFebreirode2012
img_menu llevar

A oferta de comidas preparadas de distinta natureza, envasadas en racións individuais (paellas, estofados, ensaladas, macedonia de froitas…), reflicten un novo modelo de consumo alimentario xerado polos cambios sociais nos estilos de vida e de alimentación. A última aposta do mercado vai máis aló e preséntase ao consumidor en formato de menú completo conformado por primeiro prato, segundo e sobremesa, un novo concepto de “comida rápida” lista para levar, que rompe co mito de que toda comida rápida é lixo. O obxectivo destas novas propostas é que comer san convértase nun acto sinxelo, diario e hedonista, ademais de saudable, dado o compoñente de pracer que leva saborear un prato ou un menú baseado en receitas tradicionais.

Img menu
Imaxe: Javi Vte Reixas

Como comemos os españois?

Os resultados recentemente publicados da primeira Enquisa Nacional de Inxesta Dietética en España (AESAN) dan conta do estado nutricional da poboación española. Ademais, o estudo evidenciou que con frecuencia comemos fóra do fogar (só o 6,5% dos enquisados non realizou ningunha comida fóra de casa no último ano, mentres que o resto fixérono entre 6 e 8 veces/mes) e arroxou un dato que se intuía, pero que non deixa de ser sorprendente: non predomina a dieta mediterránea. Como hábitos de consumo, destácase que menos da metade dos enquisados consome a diario verduras e froitas, pero non o fai na cantidade diaria recomendada (400-450 gramos/día); tamén é deficiente a inxesta de farináceos (pan, patacas, pasta, arroz e outros cereais), o que plasma un ingreso medio de 2.500 Kcal/persoa/día, cunha maior cantidade de proteínas e graxas e un déficit en hidratos de carbono.

Ante este panorama, as empresas de alimentación centradas na elaboración de comidas preparadas teñen un gran reto: ofrecer comidas sas, equilibradas e variadas, que faciliten ao consumidor alcanzar un equilibrio na dieta ou mellorala, en particular, entre quen carecen de tempo para facer a compra ou cociñar. As melloras tecnolóxicas na elaboración, envasado e conservación das comidas preparadas permiten prescindir de conservantes e outros aditivos. É maior a participación do dietista-nutricionista en termos de asesoramento nutricional do produto, o que permite que moitos pratos se acheguen hoxe á tradición gastronómica que espera o consumidor e alcancen unha respectable calidade nutricional.

Novidade: un menú completo listo para comer

En España, a empresa pioneira, Sanae Alimentación, compuxo o “Menú sanae“, 19 tipos de menús como unha alternativa para as comidas e ceas dunha semana completa, preparados para consumir con só abrir o envase ou quentar. A oferta de pratos carece de aditivos de calquera tipo, utiliza aceite de oliva virxe extra nas súas preparacións e está apoiada por unha fórmula dietética estudada por un equipo de nutricionistas, avalada pola Fundación Española do Corazón e axustada ás recomendacións vixentes na actualidade respecto dos seguintes aspectos:

  1. Repartición enerxética nas comidas principais: 35% do valor enerxético total (VET) para as comidas e 30% VET para as ceas, tomada como referencia unha dieta isocalórica de 2.000 Kcal.

  2. Distribución equilibrada de macronutrientes en cada menú (incluído o achegar do pan que se aconsella incluír en cada menú): 50-55% das calorías provenientes dos hidratos de carbono, 30-35% das graxas e 15% das proteínas.

  3. Fibra: 10-12 gramos diarios por cada comida e por cada cea, o que facilita alcanzar os 25-30 gramos diarios recomendados.

  4. Sodio: máximo 2.000-2.400 miligramos diarios.

En todos os menús están presentes as racións aconselladas pola Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC, 2004) para os seguintes grupos de alimentos: verduras frescas e cocidas, a partes iguais na diversa oferta; un alimento fonte de carbohidratos complexos; dúas racións semanais de legume; tres veces por semana pasta e arroz, que se alternan coa presenza de pataca; unha ración de proteína animal ou a combinación de distintas proteínas vexetais (legumes e cereais); dous ou tres racións semanais de peixe; dúas racións de carne e tres racións de ovo, na súa xusta cantidade. Enténdese como unha iniciativa máis que axudará ao consumidor a comer mellor.

UN POUCO DE HISTORIA

A idea orixinal da comida preparada lista para o consumo é a “TV dinner” americano, que naceu nos anos cincuenta do século pasado coa intención de axudar desde o punto de vista gastronómico a un consumidor con limitacións na cociña ou con falta de tempo para cociñar. Hai pouco lanzou unha nova versión, “Healthy Choice”, con pratos menos calóricos, aínda que mellorables desde a óptica do equilibrio nutricional.

A firma inglesa Marks & Spencer comercializa tamén comidas preparadas cun denominador común: sen colorantes, conservantes ou saborizantes. Un signo de distinción é a información adicional nos envases sobre o número de racións, en referencia ao cinco racións de froitas e hortalizas que inxere o consumidor se consome ese prato.

Un exemplo é o “Meal for one”, un prato preparado (chilli with meat & rise), pero ao que lle falta unha sobremesa, ademais dunha ración de verdura ou de cereal. Para o público infantil, ideouse a versión Simply Kids, unha liña de prato preparado (sausages and beans, Cottage Pé, etc.) para nenos en tarrinas (snack pot) ou bandexas. A aposta máis recente é o Simply Fuller Longer, unha liña creada para axudar a perder peso cun plan alimentario de control de calorías con respaldo científico. Esta oferta presume de ser baixa en graxas saturadas e cada prato responde a unha do cinco racións recomendadas de froitas e hortalizas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións