Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Mensaxes alimentarias que confunden

O interese da industria por ofrecer produtos saudables fai que, en ocasións, as etiquetas e os envases respondan tan só á mercadotecnia
Por Maite Zudaire 4 de Abril de 2013
Img cajas cereales listp
Imagen: pironimo

Un paseo por calquera tenda de alimentación permite atopar mensaxes que acompañan moitos envases e que a miúdo resultan confusos para o consumidor. O interese da industria por ofrecer produtos o máis naturais e saudables posibles fai que, en ocasións, recórrase a mensaxes que non van máis aló do mercadotecnia . Que hai de certo en certas conservas que destacan o seu contido en aceite de oliva? É relevante a cantidade de froita que conteñen algúns produtos que se acompañan da mensaxe “con anacos de froita”? Coñecer estas e outras cuestións é importante para que a elección entre distintos produtos semellantes sexa máis fácil e permítanos escoller aqueles que máis se adecuen ás necesidades individuais sen sentirnos condicionados pola publicidade. O seguinte artigo presenta as cinco mensaxes confusos máis habituais na alimentación.

As cinco mensaxes confusos máis habituais nos alimentos

A continuación descríbense algúns dos produtos que forman parte da alimentación cotiá e nos que se identificaron mensaxes que poden resultar suxestivas e convidar á compra, pero que non sempre responden as expectativas.

  1. “Con pito” (salchichas, hamburguesas…). O pito e o pavo son dous das carnes máis magras, con menor porcentaxe de graxa na súa composición. Este aspecto nutricional é determinante en moitos casos para escoller produtos de charcutería (salchichas, hamburguesas, carne picada…) co pito ou o pavo como ingrediente principal. O resultado esperado é un derivado cárnico zumento, gustoso, pero menos graxo e calórico. Con todo, é fundamental ler a lista de ingredientes. A realidade é que moitos destes produtos cárnicos levan como ingrediente principal a carne de porco e engaden pito ou pavo como un ingrediente máis, pero non como elemento maioritario, aínda que na etiquetaxe ou no envase destáquese.
  2. “Con aceite de oliva”. Moitos produtos remarcan na súa etiqueta a mensaxe “con aceite de oliva” e, con todo, este tipo de aceite é un ingrediente secundario na composición de devanditos produtos, pois a graxa principal é outra (polo xeral, aceite de girasol). O “valor saúde” que se lle atribúe ao aceite de oliva pode incitar ao consumidor a escoller estes produtos en lugar outros semellantes que non destacan ese valor. Pódese comprobar devandita “mensaxe confusa” en múltiples e variados produtos, como conservas (vexetais, de peixes, de legumes), aperitivos tipo patacas fritas e similares, etc.
  3. “Con anacos de froita”. Algúns iogures destacan o seu achegue de froita con frases do estilo: “contén anacos de froita”. Tras ler a lista de ingredientes, a realidade dinos que, aínda que é certo, a cantidade de froita engadida é mínima: oscila entre o 2% e o 11%, o que se traduce nos casos máis abundantes en 14 gramos de froita por 100 gramos de produto. Un fresón pesa uns 20 gramos, e 6 gramos un gran de uva. En conclusión: un iogur con anacos de froita non substitúe a unha ración diaria de froita. Esta mesma reflexión tamén se pode aplicar a outros produtos distintos que se acompañan da mensaxe “con zume de froita”, como as bebidas lácteas con zume de froita, entre outros.
  4. “Rico en omega-3” ou “fonte de omega-3”. Algunhas marcas de conservas de bonito, atún ou latas de sardiñas destacan estas mensaxes na súa etiquetaxe. Convén saber que este tipo de ácidos graxos cardiosaludables están presentes de forma natural en todo tipo de peixes azuis, incluídos os que se presentan en conserva. Por tanto, que o envase o destaque na súa etiqueta non debería ser a razón que determinase a elección do consumidor na súa crenza de escoller, dentro da gama, un produto máis saudable.
  5. “Con soia”. Á soia -en concreto, a certos compoñentes, como as proteínas e as isoflavonas- recoñécenselle efectos saudables e preventivos a nivel orgánico. O consumo de proteína de soia, en determinada cantidade (uns 25 gramos diarios), revélase como protector cardiovascular ao asociarse cun menor risco de sufrir trastornos cardíacos “sempre que se acompañe dunha dieta baixa en graxas saturadas e colesterol”. Das isoflavonas, numerosos estudos evidencian o seu papel na redución de malestares asociados á menopausa (como os sofocos), e cunha mellora da estrutura ósea . Ante a divulgación de tales coñecementos, cada vez son máis numerosos os produtos que inclúen soia entre os seus ingredientes e destácano como valor engadido. No entanto, en ocasións algunhas mensaxes levan a confusión ao consumidor, que elixe talles produtos co convencemento de que son elaborados 100% con soia ou que teñen unha cantidade elevada. Un caso rechamante é o dos iogures: hai marcas que conteñen tan só un 2% de soia. Nesta cantidade, o achegue de proteína de soia ou de isoflavonas é insustancial e nada relevante a nivel de saúde como para que esa sexa a razón para elixilos entre outros. Serán por tanto os aspectos organolépticos (sabor, textura, cremosidad…) os que condicionen a elección e non tanto o suposto “valor saúde” que suxire a mensaxe destacada.