Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Mensaxes positivas para lograr unha dieta positiva

Dicir o mesmo cun ton construtivo e identificar dieta con alimentación saudable é básico para conseguir que comer ben se asocie con estar ben

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 16deFebreirode2012
img_dieta sana

As mensaxes negativas non logran nunca accións positivas a longo prazo. Cualificar de gorda a unha persoa, prohibir alimentos ou cargar de culpa a quen ten malos hábitos resta eficacia ao propósito de alimentarse ben. Isto, que de puro sentido común parece elemental, ten máis complexidade da que aparenta. Hai que tratar de utilizar a linguaxe como unha ferramenta que axude a construír futuras accións positivas. É moito máis que tentar combater equivocados usos interiorizados e sinalar, cando non impor, os correctos.

Img dieta sana1
Imaxe: Ksenia8

Dieta, erros subsanables

“Non comas iso que engorda moito”, “mírache o gordo que estás”, “que delgado é e que guapo”, “xa pasareiche a miña dieta, quedarás fraco”. As ocasións en que se transmite información sobre a alimentación son diversas e numerosas. Ademais, en gran medida, vincúlanse a valores de benestar e beleza, pero no canto de resultar un apoio, culpabilizan e recriminan o que conduce ao fracaso. Afastan o fin último do que se busca, que non debe ser outro que comer ben para gañar ou conservar a saúde.

Un gran erro que arrastra a sociedade é identificar a palabra dieta con adelgazar

Un gran erro que arrastra a sociedade é identificar a palabra dieta con adelgazar. Porse a réxime é sinónimo de asumir unhas normas alleas, en gran medida obrigadas e que regulan cantidades e grupos de alimentos, en beneficio da saúde.

Con todo, seguir unha dieta non debe entenderse como unha acción correctiva nin allea á vontade. Pero concíbese así. “Sempre está a dieta” soa ao cumprimento dunha obrigación, á renuncia dun pracer, a realizar un acto contra a vontade. E non. Seguir unha dieta sa é, en efecto, cumprir cunhas normas, pero non estar sometido a unha obrigación non querida. De feito, quen non comprende que a alimentación é un conxunto de decisións que ben tomadas son a mellor alianza para a saúde, ten moitas posibilidades de caer en erros. En dietas milagre ou falsas crenzas alimentarias.

As falsas crenzas sobre as dietas repítense e reafirman con frecuencia. Imponse aos beneficios de alimentos sans, que tamén son saborosos, unha cualidade que debería anteporse ás súas propiedades beneficiosas. O gusto é o primeiro factor que condiciona ao consumidor na elección dos alimentos. Se sobrevaloran as cualidades nutricionais duns alimentos, en moitos casos exóticos (bayas ou zume de goji, sementes de chía…), que, co paso do tempo, compróbase que non responden máis que a unha moda pasaxeira. Tamén se demonizan as eleccións menos sas, ata o punto de dotalas de carácter prohibido, algo que lles suma atractivo. En definitiva, repítense os erros e afastan os hábitos dos acertos.

Acertos alimentarios, reforzos positivos

O obxectivo é atopar na comida e na alimentación sa, equilibrada, a satisfacción de facer o que gusta

Nas últimas décadas, os coñecementos sobre alimentación, nutrición e dietética experimentaron profundidade científica e abriron numerosas canles de divulgación. Hoxe sábese que o pan non engorda, que non hai alimentos prohibidos, que as graxas saturadas ben calculadas son sas. A ciencia ofrece a posibilidade de reiterar afirmacións positivas e educar con argumentos e probas nunha alimentación saudable. O metabolismo humano revelouse como o mellor aliado para comprender cales son os hábitos alimenticios correctos e, sobre eles, educar ás xeracións futuras e, se fose necesario, reeducar ás xeracións actuais.

Convencer á sociedade de que almorzar ben é a mellor maneira de comezar a xornada, introducir as froitas e as verduras como aliadas apetecibles, atractivas e dotadas de saúde dan logros a longo prazo. Á vez, recuperar os legumes, os cocidos e os guisos, a cociña tranquila e as propiedades das elaboracións caseiras forma parte dunha nova linguaxe máis posibilista e positivo. Non hai que buscar culpables, senón atopar na comida e na alimentación sa e equilibrada a satisfacción de facer o que nos gusta.

ESCOITAR As TRIPAS

A serotonina (5-hidroxitriptamina ou 5-HT) é un neurotransmisor, un mensaxeiro do sistema nervioso central importante na inhibición da ira e da agresividade e na transformación na sensación de bo humor. Inflúe tamén no soño, na sexualidade, e mesmo, no apetito. Pois ben, o 90% da serotonina prodúcese e almacena no sistema dixestivo. Nel axuda a cumprir as funcións esenciais de absorción, achegar nutricional e movementos musculares, accións das que depende o noso benestar.

Isto leva a unha conclusión: hai que escoitar máis ao sistema dixestivo, ao estómago, e aos intestinos. Aínda que soe básico, a ciencia confirma que o ánimo depende do modo en que sentan as tripas. Por iso, debe aprenderse a escoitar os seus sinais para estar máis sans, perceptivos e equilibrados.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións