Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Máis verduras paira os nenos

Preparar orixinais receitas paira fomentar o consumo de verduras entre os máis pequenos non ten máis límite que a propia imaxinación e una chisco de bo gusto

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 08deAbrilde2004

A enquisa nacional sobre hábitos alimentarios
na infancia e adolescencia (Estudo Enkid, 1998-2000), na que participaron
máis de 3.500 individuos de entre 2 e 24 anos de idade, puña de
manifesto algo de todos coñecido e preocupante: o consumo de froitas e verduras
entre os nenos e adolescentes afástase das recomendacións. É tarefa de todos, pais e nais, profesionais da saúde e responsables
do comedor escolar, inculcar bos hábitos alimentarios desde a infancia
e fomentar o consumo destes nutritivos alimentos entre os máis pequenos. Paira iso, as comidas hanse de transformar nun momento pracenteiro, que inclúan
variedade de alimentos dos distintos grupos (verduras, hortalizas, froitas,
legumes e peixes), que lles permita aos máis pequenos gozar
dunha alimentación rica, equilibrada e saudable. Porque una adecuada
alimentación permite aos nenos alcanzar o seu crecemento e potenciais
de desenvolvemento máximos, e ademais axúdalles a previr enfermidades
importantes na idade adulta.

Cada día, froitas e hortalizas

Froitas, verduras e hortalizas son una excelente fonte de vitaminas variadas, sales minerais, fibra e elementos antioxidantes. A deficiencia mantida de moitos destes nutrientes ten relación directa coa aparición e desenvolvemento dalgunhas das enfermidades crónicas de maior incidencia na idade adulta na actualidade: trastornos cardiovasculares, problemas dixestivos,
anemias, cancro, entre outros.

Predicar co exemplo

Os preescolares e nenos en idade escolar tenden a ser bastante maniáticos coas comidas, adoitan ter gustos e aversións moi marcadas con alimentos moi nutritivos como son as hortalizas e as verduras. Se a gama de alimentos que se inclúen nos menús familiares é ampla, o neno ten máis posibilidades de variar e é moitísimo máis fácil que acepte maior número de alimentos. Pola contra, se os hábitos alimentarios familiares afástanse das recomendacións en canto a frecuencia de consumo de alimentos ou inclúen pouca variedade de alimentos (tan só dous ou tres tipos de verduras ou de froitas), resulta incoherente paira o neno
entender que debe comer de todo. O exemplo sobre os costumes na alimentación que teña o neno en casa marcará con case seguridade os seus hábitos alimentarios paira toda a súa vida.

Algúns consellos moi prácticos

A maioría dos nenos e adolescentes non comen as racións de
vexetais recomendados dentro dos criterios de dieta equilibrada. Os seguintes consellos pódenlle axudar a aumentar o consumo destes alimentos en todas as comidas. Custa pouco e estamos a facer moito pola educación alimentaria
dos máis pequenos.

  • Presente os pratos de forma divertida, con cores variadas para que resulte máis atractivo e apetitoso.
  • Procure que comece o día con froitas. Un vaso de zume de froita, rebanadas de plátano, ciruelas ou fresas, etc., darán un enérxico e delicioso comezo ao día, e ofreceranlle ademais una
    cantidade alta de fibra, máis vitaminas e minerais e nada de graxa.

  • As froitas pódense levar facilmente a todos os lugares e poden darlle una rápida carga de sabor e enerxía en calquera momento. Meta na mochila, na guantera do coche una mazá, una laranxa, una pera, un plátano ou una bolsa de froitos secos (noces, pistachos, cacahuetes, etc.) ou desecados (pasas, albaricoques secos…).
  • Utilice verduras conxeladas ou en conserva cando sexa imposible conseguir produtos frescos, para que non pasen días sen comer verduras variadas.
  • Engada froitas e verduras cortadas ou en puré aos pratos de
    carne. Por exemplo: lombo de porco con puré de mazá, pechuga de pavo con piña, pavo ou pito á laranxa, flan de espinacas e gambas, pito con salsa de pementos, espaguetis con champiñones e cogomelos, arroz con verduras… Utilice as verduras picadas finamente ou ralladas paira mesturar coa carne picada ou cos guisos de carne ou peixe.

  • Utilice puré de verduras paira espesar sopas e engadir sabor.
  • Prepare sobremesas doces con hortalizas (torta de zanahoria, bocaditos doces
    de cabaza…) ou con froitas (bizcocho recheo de froitas, pastel de mazá, iogur ou xeado con culis de kiwi, fresas, etc.).

  • Corte os alimentos en formas curiosas tamén os fai máis
    apetecibles. Pódense facer sandwiches vexetais con leituga, tomate, zanahoria rallada…., con queixo, xamón, atún, etc., colocados en canapés cortados en forma de triángulo ou círculo.

A imaxinación ao poder

Á hora de compor os alimentos e preparar orixinais receitas paira fomentar o consumo de verduras entre os máis pequenos, non hai máis límite que a propia imaxinación e una chisco de bo gusto.

  • Flan, budin ou pastel de verdura. Combinan
    carnes ou peixes e ovo con verduras e son una maneira divertida e orixinal para que os máis pequenos vaian probando distintos sabores e familiarícense co gusto propio de cada alimento. Asegúrase que os nenos tomen un prato moi completo desde o punto de vista nutritivo, xa que o ingrediente obrigatorio é o ovo, en numerosas ocasións os lácteos e hase de buscar a maneira de combinar os ingredientes principais case con calquera tipo de verdura (acelga, achicoria, espinacas, calabacín, berenjena, xudías verdes…). Supón, ademais, una excelente maneira de aproveitar alimentos que sobraron do día anterior, facéndoos máis apetecibles. Paira elixir: flan de cabaza, de gambas e espárragos, de allos porros e palitos
    de cangrexo…

  • Brochetas vexetais. Tarefa entretida e saudable de cociñar e consumir vexetais, e á que se pode animar aos
    máis pequenos a participar na súa preparación. Que sexan eles
    mesmos os que fagan distintas combinacións e dispoñan a brocheta que logo se van a comer. Con cada brocheta pódese xogar con diferentes formas de cociñado: á prancha, á brasa, ao forno, frita, empanada, ao vapor, rehogada… En base a isto pódense usar uns ingredientes ou outros, segundo conveña, paira obter un resultado apetitoso. Exemplos: brochetas de pito, pavo, porco, tenreira ou peixe con champiñones, pemento verde e vermello, tomates cherry, calabacín, berenjena, mazorquitas de millo…

  • Pizzas caseiras con vexetais. O contido
    de enerxía e nutrientes das pizzas varía segundo os seus ingredientes;
    carne, peixe, queixo, vexetais… En calquera caso, as caseiras son máis recomendables xa que desta forma pódese estar seguro da “calidade” e “cantidade” dos ingredientes. Ademais son un prato fácil de preparar e de gran aceptación. Se se inclúe na pizza ingredientes como queixo magro, xamón york, serrano ou fiambres de pito ou pavo, atún en conserva, tomate triturado, ademais de diversas hortalizas ou verduras talles como rodas de tomate, cebola, pemento, champiñones, alcachofas, rodas de calabacín, berenjena, etc., una porción de pizza resulta en grao sumo completa. Posibilidades: pizza con espinacas, con champiñones, con pementos e cebola, con moitos vexetais rehogados (allo, cebola, calabacín, berenjena,
    tomate, zanahoria, pemento verde…), etc.

  • Lasañas e canelones “vegetarianos”.
    Son pratos zumentos, saborosos e en xeral, moi aceptados polo público
    infantil. Non vai resultar nada difícil incluír variedade de verduras
    e hortalizas, elixindo as que mellor combinen con cada alimento. Partidas en
    láminas ou en anacos ben pequenos, rehogadas e mesturadas con esmero
    coa carne picada ou o peixe desmenuzado, danlle un toque diferente e zumento
    á receita, un sabor orixinal, e os nenos vanse afacendo aos
    novos sabores.
    Algunhas suxestións: lasaña rechea de pito con cogomelos e espárragos
    trigueros, lasaña de carne e pisto, canelones de espinacas e carne picada,
    canelones de carne e alcachofas, de bonito e pementos, de peixe e calabacín…

  • Tortillas con verduras. Pratos tan comúns
    como as tortillas poden ser un recurso fácil paira incluír distintas
    verduras. Non lle ten que gustar todas as verduras necesariamente, pero si
    coñece e proba as variadas opcións que hai de tomar verduras, seguro que
    amplía o seu espectro gustativo.
    Alternativas: tortilla de espárragos, de ajetes e gambas, de espinacas,
    queixo e palitos de cangrexo, de calabacín, cebola e queixo, de champiñones
    e cogomelos, de pataca, cebola, pementos verdes e vermellos e xamón serrano.

Aprovéitese da vantaxe que ofrecen as verduras na cociña: pódense preparar de centos de formas diferentes e combinan con todos e cada un dos alimentos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións