Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Mitos e verdades sobre o alcol: un brinde ao ano tamén fai dano

O consumo de alcol está relacionado con máis de 60 enfermidades, entre as que se atopan as hepáticas, metabólicas, diferentes tipos de cancro ou demencia

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 25 de Decembro de 2019
Imaxe: annca

Chegaron as festas e, con elas, as canas cos amigos, os viños nas comidas e ceas, os cubalibres de sobremesa, os dixestivos tras a sobremesa e o cava para os brindes. Antes de xustificar os excesos coa frase “un brinde ao ano non fai dano“, convén saber que non existe unha cantidade mínima de alcol que se poida inxerir sen prexuízo para a saúde e que ningún dos mitos enraizados na sociedade que aseguran beneficios tras o seu consumo resulta certo. No seguinte artigo, analizamos a veracidade dalgunhas das crenzas máis estendidas sobre as bebidas alcohólicas.

Unha copa ao día non prexudica: FALSO

A cantidade mínima de alcol que podemos consumir sen prexuízo para a saúde é cero. Esta é a principal conclusión do maior estudo sobre os efectos do alcol. Desde 2008, a Organización Mundial da Saúde (OMS) non establece un consumo mínimo recomendable de alcol.

Por que a lei permite conducir con 0,5 mg/l de alcol en sangue (o equivalente a unha cervexa e media nos homes e unha para as mulleres)? Unha cousa é establecer o estado de embriaguez, é dicir, coñecer o límite a partir do cal os efectos do alcol comezan a afectar a unha persoa (por baixo do límite legal xa se observan alteracións nas capacidades) e outra é sinalar a cantidade de alcol que necesitamos para danar a nosa saúde.

Segundo as últimas evidencias científicas, cada gramo de alcol que entra no noso corpo é nocivo, xa que unha vez accede ao torrente sanguíneo alcanza todos os órganos e sistemas do organismo. O estudo citado, publicado en The Lancet , sinala que os posibles efectos protectores que se asocian co consumo de alcol anúlanse ante un risco maior de desenvolver diferentes tipos de cancro .

Mellor cervexa ou veu que ron ou xenebra: FALSO

As bebidas fermentadas (cervexa e viño) teñen case sempre menor gradación que as destiladas (ron, xenebra, whisky, licores…). A absorción do alcol tamén é máis lenta cando tomamos algunha das primeiras. Pero, en termos de saúde, o que importa é a cantidade de alcol que cada bebida achegue ao organismo, é dicir, a suma de alcol puro que inxiramos.

O alcol en cada bebida mídese pola súa gradación, é dicir, pola porcentaxe de alcol puro que contén (a súa concentración cada 100 ml). Eses gramos de alcol calcúlanse a través desta ecuación: cantidade de alcol inxerida (ml) x gradación da bebida x ou,8 (coeficiente que corresponde ao peso específico do alcol) dividido entre 100. Se unha persoa bebe 100 ml dun viño de 13 graos, a cantidade de alcol absoluto que inxerirá sería a seguinte: 100 ml x 13 x 0,8 / 100 = 10,4 g de alcol puro.

Unha copa de whisky ou brandy (50 ml) posúe uns 20 gramos de alcol puro, o dobre que unha copa de viño. Pero, se bebemos unha botella de viño (750 ml), consumiremos uns 75 gramos de alcol puro. Canto máis alcol puro tomemos, moito peor será para a nosa saúde.

As mulleres metabolizan peor o alcol: VERDADEIRO

Polo xeral, a composición corporal dos homes (teñen máis auga nos tecidos, máis músculo e menos graxa) é diferente á das mulleres. Desta composición depende que o alcol afecte (emborrache) máis ou menos, ademais do peso corporal (cuantos máis quilos, resultará máis difícil) e de ter o estómago cheo.

O alcol dilúese no corpo en proporción á cantidade de auga que teña o organismo. O corpo feminino, ao ter menor proporción de auga e maior graxa, fai que o alcol quede máis concentrado, polo que o nivel de alcoholemia será moito maior que nos homes.

Tamén existen diferenzas en canto á capacidade para producir a encima  alcoholdeshidrogenasa (encargada de metabolizar o alcol). As mulleres, en xeral, presentan menor cantidade desta encima, polo que é posible que, mesmo a igual peso e cantidade de alcol inxerida, se emborrachen máis rápido.

Unha copa de viño tinto ao día é boa para o corazón: FALSO

Este mito nace coa publicación dalgúns estudos que, durante anos, destacaron o efecto beneficioso que teñen certos compoñentes do viño tinto, como os polifenoles e o resveratrol. Os primeiros, sustancias responsables da cor e da estrutura dos tintos, ao ser antioxidantes, protéxennos fronte á oxidación que pode terminar danando as nosas células. O consumo de resveratrol podería estar relacionado cun menor risco de inflamación e coagulación do sangue, o que tería un efecto protector en enfermidades cardíacas. Outros estudos tamén afirman que o viño tinto podía baixar a tensión dos hipertensos.

Todo isto desmentiuse con nova e máis precisa (e independente) literatura científica que asegura que, para que unha persoa benefíciese do que lle poderían achegar estas sustancias, tería que beber centos de copas de viño aodía , algo que, evidentemente, esnaquizaría o fígado e provocaría cirrosis. Sinxelamente, se se queren tomar antioxidantes, resulta máis fácil acudir a unha dieta rica en froitas e verduras.

A cervexa ten propiedades nutricionais: FALSO

Unha lata de cervexa de 330 ml contén, na súa maioría, auga (307 ml) e achéganos 140 kcal: delas, só 46 proveñen dos hidratos de carbono disoltos e das súas escasas proteínas. O resto, obtéñense tras a metabolización do alcol. Durante anos, ademais, moitos estudos salientaron os efectos beneficiosos da composición do zume de cebada: fonte de ácido fólico, vitamina B, flúor, silicio e polifenoles.

Os especialistas aconsellan que, se iso é o que se persegue co seu consumo, inxiramos outros alimentos como o cacao, os froitos secos, as verduras de folla verde, os alimentos integrais, especias como o cravo ou a pementa negra, as olivas ou o aceite de oliva virxe. Todos eles posúen un contido moito máis elevado de vitaminas e antioxidantes, sen achegar nin un gramo de alcol ao organismo.

A bebida branca non engorda: FALSO

Ao contrario: todas as bebidas alcohólicas son fortemente calóricas, a pesar de ter un baixo poder nutricional (calorías baleiras). Por cada gramo de alcol, o noso corpo obtén 7 kcal, unha cantidade relativamente elevada se a comparamos coas 4 kcal/g que obtemos dos hidratos de carbono ou as proteínas. Isto significa que, cuantos máis gramos de alcol puro conteña unha bebida (e as destiladas son as que posúen maior gradación), máis calorías achegaremos ao organismo.

Se mesturamos a bebida destilada cun refresco, ás calorías do alcol hai que engadir as que achega o azucre destes produtos. A xenebra, por exemplo, dependendo da marca, conta cunha gradación duns 40 graos por cada 100 ml e uns 32 gramos de alcol puro, que hai que multiplicar polas 7 kcal que achega cada gramo de alcol. En total, por 100 ml de xenebra, achegaríase ao organismo unhas 224 kcal, ás que habería que sumar as 30-35 kcal dunha tónica (100 ml).

Etiquetas:

alcol

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións