Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Nadal: máis emocións, menos cheas

Cinco ideas sinxelas para unhas festas máis saudables

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 07 de Decembro de 2016

Os días festivos de decembro acumúlanse no calendario, pero tamén o farán no noso organismo, se non se presta atención á inxesta de alimentos e menús atractivos. Desde o 6 de decembro ata o 6 de xaneiro vivimos un festival de agasallos, de luces e música tradicional, de celebracións familiares, de máxicos momentos nos que nos desexamos amor e paz… Pero facémolo aumentando o sedentarismo e o consumo por encima do recomendable de alimentos de todas as categorías coñecidas: locais e exóticos, de mar e de terra, con calorías doces e salgadas, líquidas e sólidas, saudables e menos saudables. Por todas estas razóns, a continuación proponse cinco ideas para salpicar con orixinalidade e saúde as festas do Nadal.

Imaxe: teresaterra

Coa aplicación das seguintes ideas a nosa mente e o noso corpo poden transitar cara a un venturoso 2017 sen ter que escribir o día 31 no diario: “Cando comece o novo ano, comerei mellor, farei máis exercicio e abandonarei os malos hábitos”. Comecemos xa!, antes das festas, rompendo as convencións e moldes preestablecidos -excepto os do forno-.

1. Ser creativo (e activo) coa decoración da mesa

Imaxe: Carlos Casabona

Decore cos fillos a mesa de cada celebración de maneira un pouco diferente, aínda que xa estea todo o salón e a casa coa árbore e as tradicionais ornamentacións do Nadal. Un centro con piñas, landras, piedrecitas brillantes e poliñas, recollidas pola familia a mesma mañá pode ser idóneo para alegrar a mesa, xunto con algún outro elemento clásico manufacturado. Outro día pódense pór noces, améndoas ou abelás, ademais dalgunha froita de colorido ou forma especial.

Esta idea lévanos a programar por cada celebración unha excursión ao bosque máis próximo, para recoller elementos diversos. Non vale deixar o coche xusto á beira dun camiño forestal e camiñar 15 minutos, senón que se pode organizar unha excursión familiar con nenos que dure polo menos dous ou tres horas, consultando antes o parte metereológico, claro, pois non é cuestión de saír no telexornal.

Para complementar un ambiente agradable, ademais da decoración, poderiamos escoller cos nenos unha bonita selección musical, convidándolles a recoñecer melodiosos valses, agradables pezas de piano ou pequenos divertimentos barrocos. Strauss, Chopin, Mozart, Satie ou Boccherini son nomes que poden ser incorporados á velada, co que tanto os nosos fillos como os invitados serán partícipes dun pracer estético que redondee o gozo de estar reunidos ao redor dunha mesa en datas tan sinaladas.

2. Adelgazar un pouco o menú

No canto de deseñar un menú con entrantes, primeiro, segundo e sobremesa, pódese eliminar o segundo prato, que é o que polo xeral máis tempo ocupa, o que máis enerxía proporciona -nestas datas imos sobrados- e ao que xa se chega xa sen demasiada fame. E nos entrantes pódense ofrecer opcións vexetais ben presentadas, alternativas cómodas e económicas que aforrarán tempo e darán colorido especial aos menús do Nadal: hummus, crema de fungos caseira, ensalada de cóengos, dátiles e laranxa, espárragos verdes con gremolata de noces, ventresca sobre pementos asados, crema de brócoli e lentellas vermellas, habitas tenras en vinagreta, barquita de endivia con crema de aguacate… e así ata o infinito.

3. Servir os pratos con estilo

Queda elegante -e é máis saudable- que da cociña saian os pratos ben presentados e coa cantidade adecuada de alimento. Ao deixar as fontes e cacerolas para que os comensais poidan repetir ocúpase un espazo que pode obstaculizar a comunicación e afear a mesa -os fillos axudárannos a decorala!-. Así mesmo, unha vez que se presentaron as sobremesas, turróns, polvorones e produtos típicos destas festas (non son obrigatorios), acuérdese de retiralos cando se serviron os familiares ou convidados. Hai sobremesas que poden alongarse tres horas e o feito de telos ao alcance en todo momento convídanos a consumir de maneira inconsciente, aínda que xa esteamos saciados.

4. Ofrecer variedade saudable

Na variedade está o gusto. Non hai por que ofrecer en cada celebración os típicos doces do Nadal. Quizais é a hora de presentar, no seu lugar, unha sobremesa baseada en froitas exóticas, xa que os mercados teñen nestas datas unha ampla e atractiva oferta: akebia, lichi, mangostán, pepino africano ou milú -si, como o cachorro de Tintín-, pitaya ou froita do dragón, rambután, yaca, uchuva ou aguaymanto, que pode servir para acabar de decorar o prato coas distintas froitas mencionadas. E se se queren ofrecer opcións menos “atrevidas” para os nenos, están o mango, a chirimoya ou a papaya que, aínda que xa case están incorporadas ao consumo habitual debido á globalización dos mercados, son froitas que ben cortadas e presentadas alegrarán a vista a todos os comensais.

5. Xogos de mesa para todos

Na sobremesa, no canto de mirar pantallas, é o momento de sacar eses xogos de mesa que apaixonan a moitos nenos cando comproban que os pais e familiares divírtense tanto ou máis que eles, ademais de poder gozar de ter adversarios (ou aliados) non habituais: Intelect, Blokus, Risk, Cluedo, Colonos de Catán, Carcassonne, Monopoly… (é difícil atopar a algún pequeno que non lle guste “cobrar” aos que caen nas rúas da súa propiedade). Dependendo da idade, tamén se pode xogar ao bingo, parchís, oca, xogos de cartas como as familias, UN, xogos de parellas para exercitar a memoria visual…

Para finalizar, é importante sinalar que, aínda que sexan datas significativas, se hai nenos en casa, non debemos fumar nin beber alcol, xa que estamos a dar a mensaxe de que non pode ser malo se o facemos “con moderación”. Se o tabaco e o alcol son tóxicos, son tóxicos sempre, e non hai outra maneira de inculcalo á nosa infancia que dando exemplo. Se temos o hábito de beber alcol ou de fumar, hagámoslo fóra da súa vista. Os recentes e tristes casos de menores de 14 anos con graves intoxicacións alcohólicas, algún con resultado mortal, débennos facer reflexionar profundamente respecto diso.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións