Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Necesito engordar

Calorías extra para engordar de forma sa e equilibrada

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 03deAbrilde2007

Mentres moitas persoas están preocupadas por perder eses quilos que sobran, outras buscan o contrario, engordar. O obxectivo é o mesmo en ambos os casos: conseguir unha figura coa que sentirse cómodo e, nun segundo plano, mellorar a saúde.

Sexa cal for o motivo de querer gañar peso, o esforzo que debe ser realizado é tan importante como o daqueles que queren perdelo. Inxerir máis calorías das que se gastan é a principal vía para conseguilo.

Que teño que facer?

A primeira recomendación para aumentar de peso é seguir unha dieta equilibrada que achegue máis calorías das que gasta o organismo. Quen desexan aumentar o seu peso tenden a pensar que a solución é comer máis repostaría e graxas, como manteiga ou margarina e aceites, dous produtos que realmente achegan moitas calorías. Con todo, aínda que desta forma conséguese aumentar de peso, non é a vía máis adecuada para facelo.

Convén que o achegue extra de calorías sexa a base de alimentos ricos en hidratos de carbono como o pan, a pasta, a pataca ou o arroz, e en graxa como os froitos secos, o aceite de oliva, as olivas ou o aguacate. Débese procurar que as graxas sexan de boa calidade para que a dieta sexa o máis saudable posible.

Os consellos dietéticos máis adecuados

É certo que toda dieta debe ser personalizada. Con todo, se se quere aumentar de peso, pódense seguir unha serie de consellos:

Alimentos para tomar entre horas:
Os alimentos a elixir entre horas non deben restar o apetito ás principais comidas. Ademais, convén que teñan un contido de calorías e nutrientes elevado, é dicir, se se toman alimentos pouco calóricos como unha infusión sen azucarar ou unha cunca de caldo, a persoa sente chea pero só se hidrata, non se nutre. Por tanto, o adecuado é incluír alimentos de pouco volume pero que acheguen moita enerxía e nutrientes como os froitos secos (cacahuetes, améndoas, noces abelás, pistachos ou piñóns), muesli, galletas, colines… Calquera destes alimentos é práctico tanto para levar como para comer en calquera lugar e momento do día.

Abrir o apetito:
Algúns alimentos axudan a abrir o apetito. Este é o caso dos encurtidos como cebolletas, olivas ou pepinillos. Por iso recoméndase comelos antes das comidas principais. Así mesmo, aromas como o do pan acabado de hornear ou doutras comidas recentemente elaboradas tamén supoñen un estímulo para o apetito.

En cambio, alimentos como os snacks (patacas de bolsa, galletitas salgadas…), os refrescos e os doces achegan moitas calorías sen “alimentar” ao organismo, o que pode facer que despois non se coma a comida forte que corresponda.

Aumentar as calorías de pratos:
Outra alternativa é aumentar o valor calórico das preparacións sen que se aprecie. Pódese facer engadindo, por exemplo, maior cantidade de aceite a sopas, cremas ou salsas, ovo, queixo, manteiga ou nata. Por exemplo, non é o mesmo tomar un puré de verduras só que con costrones de pan frito e hebras de pito.

Tamén convén beber zumes, leite enteiro, batidos de froitas (ademais de auga) para hidratar e nutrir, ao mesmo tempo, o corpo entre horas.

Non esquecerse do exercicio

Outra recomendación que debe acompañar á dieta é a práctica de exercicio físico para aumentar a masa muscular. Xeralmente relaciónase a práctica de exercicio coa perda de peso, algo que non é do todo certo. Os exercicios localizados de brazo, abdominais, pernas ou glúteos teñen como finalidade aumentar a masa muscular do corpo. O músculo que se vai formando ao facer exercicio de forma regular pesa bastante, o cal se ve reflectido na báscula.

Outra vantaxe da práctica de exercicio sobre o aumento de peso é que estimula o apetito e mellora o estado de ánimo.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións