Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Nenos e maiores: dieta hidratante para o verán

No verán, segundo as condicións de calor, humidade e actividade física, as necesidades de auga en nenos e maiores pódense duplicar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 22deAgostode2013
Img dieta hidratante listg Imaxe: Lindsey G

“Bebe auga!” “Colliches a cantimplora?” “Tómache o zume, por favor”. “Avoa, queres tomar o caldito das verduras?” Estas frases repítense en case todos os fogares con máis ou menos insistencia. No verán, con máis interese que noutras ocasións, convén incidir en que tanto os nenos como as persoas maiores se hidraten e tomen líquidos suficientes. Unha das razóns principais é que, segundo as condicións de calor, humidade ou de actividade física, as necesidades orgánicas de auga pódense duplicar nestes grupos de poboación. Con todo, o obxectivo de manter hidratados aos maiores e os pequenos non é tan fácil de conseguir, tal como suxiren os resultados dun recente estudo realizado polo Observatorio da Hidratación e Saúde (OHS). A continuación suxírense ideas para facer máis fácil a inxesta de líquidos entre nenos e maiores, e ofrécense oito pasos para estar ben hidratados, en particular, durante os meses máis calorosos do ano.

Img dieta hidratante
Imaxe: Lindsey G

Risco de deshidratación, baixo control

Os nenos e as persoas maiores son os dous grupos máis vulnerables a sufrir deshidratación

Os nenos e as persoas maiores son os dous grupos de poboación máis vulnerables a sufrir deshidratación e síntomas asociados a este trastorno, como cansazo, dor de cabeza, cambras, somnolencia, sudoración excesiva ou aceleración do ritmo cardíaco, ademais do consabido risco engadido de sufrir un “golpe de calor”. Isto sucede cando os mecanismos para manter a temperatura corporal supéranse polas elevadas temperaturas, a actividade física ou a falta de hidratación. O dano provocado pola calor pode comprometer a vida de quen o padece. No verán, as necesidades de hidratación pódense duplicar. “Con todo, dous de cada dez persoas non bebe máis nesta época”. Esta é unha das principais conclusións do estudo antes mencionado.

Na investigación ‘Hábitos de hidratación e saúde da poboación española’, a maioría dos enquisados (o 94,1%) asegura non sufrir nunca unha deshidratación. No entanto, unha de cada catro persoas padeceu algún dos síntomas derivados da falta de líquidos.

Anciáns e nenos ben hidratados: como conseguilo

O Observatorio da Hidratación e Saúde (OHS) sinala que a deshidratación é unha do dez primeiras causas de hospitalización nas persoas maiores de 65 anos. Segundo despréndese dos resultados, o 90% das persoas anciás non bebe o suficiente.
Os expertos advirten que son varias as causas que se deben considerar como factores de risco de deshidratación deste grupo de idade, como “a diminución da sensación de sede, a incapacidade física para beber líquidos, os problemas de mobilidade, a demencia ou a presenza doutras enfermidades”.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Coa idade, o mecanismo de termorregulación deteriórase e diminúe a sensación de sede. Ademais, os maiores teñen o sistema inmunológico debilitado, presentan unha maior incidencia doutras enfermidades e un maior consumo de fármacos. En paralelo, necesitan máis auga para eliminar a mesma cantidade de urea, de sodio ou de produtos do refugallo metabólico. De aí a necesidade vital de que os anciáns se hidraten suficiente. Algúns dos síntomas de alarma que poden facer sospeitar dunha deshidratación son a confusión mental, fatiga ou a aparición de cambras musculares pola diminución do volume intracelular muscular. As persoas maiores de entre 85 anos teñen seis veces máis probabilidades de ser hospitalizadas por deshidratación que as que teñen entre 65 e 69 anos.

Nos nenos, ademais das necesidades elevadas de auga pola calor propia dos meses estivais, súmanse os casos de diarrea ou gastroenterite ou os episodios febrís, trastornos máis frecuentes entre os pequenos. Nestas circunstancias, o achegue de líquidos é vital para acelerar a recuperación e que o trastorno sexa máis leve. Ademais, segundo o European Hydration Institute, existen evidencias de que unha boa hidratación nos pequenos pódelles axudar a un mellor desempeño en probas de concentración e de memoria a curto prazo, como elementos esenciais do proceso de aprendizaxe.

Oito pasos para estar ben hidratado

A OHS ofrece varias recomendacións para evitar a deshidratación nas persoas maiores. A continuación recóllense as principais, adaptadas e completadas para que sirvan tanto aos anciáns como aos nenos.

  1. Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Ter presentes as cantidades. As persoas maiores deben inxerir cada día entre 2 e 2,5 litros de auga. Para os menores, a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA) estableceu as cantidades adecuadas de auga segundo a idade, que varían entre un litro (800 ml-1200 ml) para os nenos de entre 6 meses e 2 anos de idade, e 1,5 litros para os pequenos de 2 a 8 anos. Isto equivale a beber entre 4 e 8 vasos de auga ou outros líquidos, aqueles máis apetecibles segundo a tempada e as condicións ambientais: infusións frías ou quentes non excitantes, caldos (de verduras, de pito, de peixe…), polos de auga (fresa, limón, sandía…), granizados sen azucre, té xeado, gelatinas, zumes naturais de froitas, licuados ou batidos caseiros de froitas e hortalizas…

  2. Consumir alimentos con alto contido en auga, como froitas e verduras. As froitas frescas tomadas ao natural, ou noutras presentacións (zume recentemente espremido, licuados, en espeto, macedonias, etc.), deberían ser a primeira opción para tomar como tentempié entre horas, a media mañá e a media tarde. E como entrante da comida, unha tacita de sopa tépeda, unha crema fría ou tépeda de verduras, un gazpacho ou un salmorejo ou unha ensalada da horta. Son receitas sinxelas que axudan a compensar os líquidos perdidos.

  3. A variedade de sabores fai máis fácil hidratarse. Incluír na dieta distintas bebidas como auga, zumes ou infusións fai que sexa máis apetecible beber. Segundo os resultados da enquisa sobre hábitos de hidratación, o 65% das persoas consultadas recoñece que o sabor das bebidas axúdalle a manter un adecuado nivel de hidratación. Así, a auga natural pódese facer máis apetecible se se engade unha cunca da infusión que máis gusta, zume dun limón ou dunha laranxa, uns grans de café, unhas follas de menta ou de hierbabuena, unhas bolitas de anís…

  4. Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Beber líquidos con frecuencia e en pequenas cantidades. Aconséllase inxerir maior cantidade pola mañá e media tarde, para evitar así as micciones nocturnas. Por esta razón, pode interesar reservar os caldos, as ensaladas ou os zumes para a comida do mediodía, non para as ceas. Moitos nenos teñen costume de tomar bebidas para deportistas en lugar de auga, en particular despois de facer algo de deporte. O seu consumo non está xustificado nestas idades temperás, dada a excesiva carga de azucres. Con medio litro destas bebidas o pequeno inxere entre 30 e 40 gramos de azucres, equivalentes a catro sobres deste produto; unha cantidade de azucres de absorción rápida desproporcionada para o esforzo físico realizado.

  5. Beber aínda que non se teña sensación de sede. O papel da familia é fundamental para coñecer se o neno ou a persoa maior que está ao seu coidado bebeu suficiente ao longo da mañá ou da tarde. Ter unha referencia (botello de auga, cantimplora, cunca de caldo, a infusión matutina…) axuda a controlar este punto.

  6. Img dh4
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Ter sempre a man unha botella de auga para lembrar que hai que beber de forma continuada ao longo do día. Nas persoas maiores, no caso de que non se toleren os líquidos, será necesario modificar a textura engadindo un gelificante.

  7. Evitar o alcol, xa que aumenta a temperatura corporal e o risco de deshidratación. Nos nenos, non está xustificado nin é saudable o consumo de ningún tipo de bebida alcohólica nin na mínima cantidade. Nos maiores, se apetece tomar algunha bebida sempre que non haxa contraindicación médica, as de elección serán as bebidas de baixa gradación como cervexas (hainas sen alcol), a sidra ou o viño.

  8. Estar ben hidratado todo o ano. O corpo perde líquidos de maneira constante, polo que tamén existe risco de deshidratación nos períodos onde as temperaturas son máis baixas e frías. Convén manter o san costume de beber auga durante todos os meses do ano, non só no verán.

Pirámide da hidratación saudable

Para coñecer e aprender con facilidade que tipos de líquidos debemos beber, en que cantidade e con que frecuencia, a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) xunto co Observatorio da Hidratación e a Saúde (OHS) deseñaron a ‘Pirámide da hidratación saudable’, unha imaxe gráfica que resume á perfección cales son as recomendacións.

Img piramide hidratacion
Imaxe: Sociedade Española de Nutrición Comunitaria

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións