Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Nenos vegetarianos

A pesar de que as dietas ovo lacto vegetarianas son saudables, convén tomar precaucións paira adaptalas á infancia

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 26deMaiode2008

Os modelos dietéticos vegetarianos estendéronse nos últimos anos; con todo, xorden as seguintes dúbidas: Deben os nenos seguir estas dietas? Cal é o seu efecto sobre o seu crecemento e desenvolvemento? A alimentación vegetariana clasifícase segundo distintas tendencias: ovo lacto vegetariana, que consiste no consumo de vexetais, produtos lácteos e ovos; lacto vegetariana, que inclúe vexetais e produtos lácteos; e vegetariana, cuxo menú só admite vexetais. A opción máis saudable paira nenos e adolescentes é a que inclúe a maior variedade de alimentos. Cantas menos restricións, mellor.

Trucos nutricionais en dietas vegetarianas

  • Digestibilidad e calidade proteica. A calidade da proteína depende tanto da digestibilidad como da composición de aminoácidos. Os alimentos vexetais, como cereais e legumes, son deficitarios nun ou varios aminoácidos esenciais. Cereais e sementes son deficitarios en lisina, e legumes, tubérculos e froitos secos, o son en metionina. No entanto, a combinación duns alimentos con outros -por exemplo, cereais con leguminosas-, nun mesmo prato ou ao longo do día, proporciona una proteína completa posto que se complementan os aminoácidos.
  • Máis nutrientes, pero na súa xusta medida. As esixencias nutricionais son maiores durante a infancia que durante calquera outro período. Ao mesmo tempo, a capacidade do estómago é limitada, así as fontes de alimentos deben proporcionar calorías e nutrientes suficientes nun pequeno volume. Non se debe esaxerar nos alimentos ricos en fibra, porque esta interfere na absorción de numerosos nutrientes e en exceso pode provocar gases, aumento da motilidad intestinal e mesmo diarrea.
  • Omega 3. Dado que na dieta ovo lacto vegetariana exclúese todo tipo de peixe, hai que engadir alimentos ricos en ácidos grasos esenciais e da familia omega 3, como froitos secos e aceites de sementes (girasol, millo, soia ou noz).
  • Calcio: Substitutos do leite. Os requirimentos de calcio satisfanse si inxérese diariamente leite e derivados (iogur, queixo, callada) ou produtos derivados da soia, como batido de soia ou tofu, entre outros, enriquecidos con este mineral. A vitamina D, imprescindible paira a asimilación do calcio, atópase presente tamén nos lácteos e a manteiga. Ademais, a exposición controlada ao sol asegura a formación endóxena desta vitamina.
  • Vitamina B12. A dieta cobre a esixencia de devandita vitamina se inclúe ovos e lácteos, produtos de orixe animal, fonte segura de devandito nutriente. Atopáronse trazas de vitamina B12 en derivados fermentados da soia como o miso ou o tempeh, así como en algas como a espirulina. Pero a presenza desta vitamina nestes alimentos é moi exigua, polo que o seu aproveitamento é discutible. Ademais, a cantidade de B12 natural enumerada nas etiquetas é desorientadora porque está en forma inactiva e o corpo non a pode utilizar. Só aqueles produtos procedentes de plantas enriquecidas en vitamina B12 conteñen a forma activa desta vitamina.
  • Hierro e crecemento. Non hai perigo de que a dieta vegetariana sexa deficiente en ferro a condición de que inclúa ovos, cereais integrais, legumes, e estes acompáñense de alimentos ricos en vitamina C, nutriente que potencia a absorción do mineral. Paira iso, débese tomar algún dos seguintes alimentos, preferentemente con cada comida: tomate, brécol, melón, laranxa ou outros cítricos, kivi ou froitas tropicais. Así mesmo, paira prover a cantidade de ferro necesaria, a dieta pode incluír higos secos, ciruelas secas e pasas de uva, sementes de sésamo e soia. Os nenos nacen con ferro almacenado en cantidade suficiente paira catro ou seis meses de vida. Despois, é relativamente común que as dietas infantís sexan deficitarias en ferro, e o pediatra valorará a necesidade de fornecer suplementos adicionais deste elemento durante os dous primeiros anos.

Así mesmo, nenos e adolescentes, independentemente do tipo de dieta que sigan, deben afacerse a condimentar os pratos con pouco sal, aínda que sexa a fonte principal de sodio. A miúdo, paira cubrir as necesidades orgánicas de sodio, é suficiente coa que hai naturalmente nos alimentos sen engadir máis. Pola súa banda, os alimentos doces (azucre, mel…) e demais alimentos azucarados (doces e marmeladas) tomados con moderación son compatibles cun modelo de dieta saudable e equilibrada.

O vegetarianismo, baseado en principios sólidos de nutrición, pode ser una elección saudable paira nenos e adolescentes, tendo en conta que a opción máis saudable é a que inclúe a maior variedade de alimentos.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións