Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Nestas festas, coidado coas sobremesas

A variedade de alimentos, os pratos vistosos, as racións máis abundantes e o reencontro cos afectos incitan a comer de máis

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 30deDecembrode2013
Img sobrem fies gr Imaxe: Matt Ryall

As comidas e as ceas destes días son diferentes -moi diferentes- ás demais. Non só son máis copiosas e reúnen a un maior número de comensais, tamén duran máis tempo. A variedade de alimentos, os pratos vistosos e o reencontro pracenteiro con amigos e familiares prolongan o momento máis aló do café. O menú é diferente -en xeral, máis abundante e calórico-, as sobremesas son máis apetitosos, usamos unha vaixela especial, bebemos máis que outras veces e acabamos o encontro con turróns e doces típicos de Nadal. Todo axuda a estirar as sobremesas en lugar das pernas, pois quedar sentado durante horas parece inevitable cando chega este momento do ano. Pero, que consecuencias pode carrexar esta sedentaria tradición? O seguinte artigo explica algúns dos problemas que teñen as sobremesas e ofrece algunhas ideas para evitalos.

Img sobrem fies
Imaxe: Matt Ryall

Os problemas das sobremesas

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

A variedade de alimentos, así como a súa abundancia, incitan a un maior consumo. Basta ver como nos comportamos nun buffet libre, por exemplo, para entender que unha oferta de comida colorida, variada, calórica e ben presentada é capaz de levar por diante todos os nosos esforzos anteriores por seguir unha dieta sa e manternos no noso peso. E é que, nestas datas, todo parece estar deseñado para que acabemos cun par de quilos de máis. As vacacións dos nenos, a permisividade en canto aos doces, as pequenas “licenzas” para comer isto ou aquilo, a seguidilla de “comidas especiais” e un clima que convida a gozar da manta e o sofá máis que do aire libre son algunhas das circunstancias que alimentan ao sedentarismo e os excesos.

As sobremesas son peza crave nestas ocasións sinaladas. Entrañan varios problemas que pasan inadvertidos no marco dunha boa charla e a alegría do encontro. Un deles é o “picoteo” innecesario, ese en o que collemos trocitos de comida que aínda está sobre a mesa aínda que xa non teñamos máis fame. Isto, en parte, sucede porque a comida segue aí. Pero, tamén, porque no apetito inciden as emocións. Do mesmo xeito que podemos comer máis por tensión ou por aburrimento, podemos excedernos se estamos distraídos, pasando un bo intre, en boa compañía e con alimentos que nos gustan.

Img 113190g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Este é outro dos “perigos”: o tipo de comida que servimos. A presenza de comidas ou alimentos grasos interfere nos sinais de fame e saciedade. Ante este tipo de comida (tan habitual nas festas) o apetito aumenta e os sinais de “estar cheos” diminúen, como explica unha revisión realizada na universidade sueca de Lund. Algo similar sinala o doutor Eric Rimm, profesor de epidemiología na Universidade de Harvard. Non sempre podemos confiar no noso mecanismo da saciedade para dilucidar cando estamos “cheos”. Menos aínda nestas datas.

E existe unha trampa máis que asexa nas sobremesas; en especial, tras as comidas e as ceas “especiais”: a cantidade que nos servimos, as veces que repetimos, o tentador que loce todo e o tamaño das racións, algo no que incide (e moito) o tipo de vaixela que utilicemos. Como explica o dietista-nutricionista Xullo Basulto neste artigo, o tamaño de vaixela que utilizamos pode influír de maneira significativa na cantidade de alimentos que consumimos: cando o prato é moi grande, parece haber menos comida no seu interior. Trátase dun efecto óptico, chamado ilusión Delboeuf, que nos fai percibir que hai pouca comida no prato cando en realidade non é así.

Ideas para non caer na tentación da sobremesa

Hai varias cousas que podemos facer para evitar comer de máis, abarrotarnos de doces ou acabar con pesadez estomacal. E todas son tan sinxelas que, ao mencionalas, parecen obvias.

  • Se somos os anfitrións, unha boa medida preventiva é elixir mellor o menú, tanto en cantidade como en calidade nutricional. Prescindir do innecesario ou excesivo e apostar por pratos máis saudables pode facer a diferenza.
  • Aínda que non sexamos os anfitrións e non teñamos inxerencia no menú, seguimos sendo os responsables de nosa propia alimentación. Pensar antes de servirnos e saber dicir “non máis, grazas” -con amabilidade, pero con firmeza- depende unicamente de nós. Non hai porqué comer algo que non nos gusta, nin dobrar a aposta cun prato que nos marabilla. Acábase o ano, non o mundo.

  • Img 110210g
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Se sabemos que, tras a comida, haberá rolda de doces e café, podemos saltarnos a sobremesa ou, polo menos, reducir a ración que nos sirvamos. Para axudarnos con este propósito, o noso mellor aliado é un dato: unha única ración de turrón, mazapán ou polvorones (é dicir, 30 gramos) contén a metade dos azucres que deberiamos consumir en todo o día.

  • O interesante dunha sobremesa, máis aló da comodidade ou o atractivo dos alimentos, é a compañía e a conversación, dúas cousas que poden facerse sen mesa e, mesmo, sen cadeiras. Podemos continuar coa charla mentres paseamos, movémonos, facemos a dixestión e deixamos que o noso estómago descubra que si, que está cheo. Os turróns consérvanse ben e existe o conxelador: sempre poderemos gozar máis adiante da comida que sobra.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións