Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Noces para a diabetes

O agregado de compostos bioactivos destes froitos secos podería protexer contra os procesos de inflamación crónica, asociada á resistencia á insulina e á diabetes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 04deXuñode2010

Polo seu conglomerado de nutrientes, o consumo diario de noces mellora a saúde dos vasos sanguíneos e diminúe o risco de enfermidades do corazón. As investigacións máis recentes avalían os mecanismos protectores dos froitos secos nos procesos inflamatorios, factores asociados ao desenvolvemento do proceso aterosclerótico que precede ás enfermidades cardiovasculares. Á súa vez, estímase que varios marcadores da inflamación poderían ser predictores independentes de resistencia á insulina e á diabetes. En España, preto de 3.500.000 persoas padecen esta patoloxía crónica, mentres que as enfermidades do corazón son unha das complicacións asociadas ou engadidas e causa de morbi-mortalidade en gran número de persoas diabéticas.


Tense o costume para comer as noces por puñados, aínda que tamén poden empregarse como ingrediente de multitude de receitas: desde ensaladas, pratos de pasta, arroz ou legumes, ata deliciosos e nutritivos sobremesas e propostas para enerxéticos almorzos. Se se integran estes e outros froitos secos de casca, ao natural, nas distintas prácticas culinarias, é máis fácil consumilos a diario e beneficiarse das súas propiedades.

Noces para a diabetes
O vínculo entre os nutrientes dos froitos secos en xeral, e das noces en particular, e a saúde do corazón e os vasos sanguíneos ha quedado demostrado en multitude de estudos científicos e epidemiolóxicos. As referencias máis recentes quedan recollidas no libro “Froitos secos, saúde e cultura mediterráneas”, que dedica varios capítulos a esclarecer o papel fisiológico dos distintos compoñentes por separado (graxas insaturadas -acedo alfa-linolénico-, fibra, antioxidantes) sobre este asunto.

Algúns compoñentes das noces, como o magnesio, poden diminuír a resistencia á insulina

No capítulo dedicado á fibra, os seus autores, Jordi Salgas-Salvadó, Pilar García-Lorda e Emilio Ros Rahola, inclúen referencias científicas ao papel da fibra, abundante nos froitos secos, na mellora aparente da sensibilidade á insulina. Ao fío desta cuestión, un traballo recente, realizado entre a Unidade de Nutrición Humana do Hospital Universitari Sant Joan de Reus, dirixida polo doutor Salgas-Salvadó, e o Centro de Investigación Biomédica en Rede Fisiopatología da Obesidade e Nutrición (CIBERobn), en Santiago de Compostela, avalía o papel dos froitos secos na inflamación e a resistencia á insulina.

A inflamación crónica é unha etapa crave nas primeiras fases do proceso aterosclerótico que predí o futuro dos eventos cardiovasculares. Á súa vez, varios marcadores de inflamación identificáronse como predictores independentes da diabetes en diferentes estudos prospectivos en humanos. De feito, suxeriuse que a inflamación crónica está ligada de forma estreita coa xénese da resistencia á insulina. A revisión informa os mecanismos polos cales algúns compoñentes bioactivos das noces no seu conxunto, como o magnesio, a fibra, o ácido alfa-linolénico (nas noces), o aminoácido L-arginina, diversos antioxidantes e acedos grasos monoinsaturados, poden protexer de maneira sinérgica contra a inflamación e, en consecuencia, diminuír a resistencia á insulina.

Por iso é polo que sexa interesante o consumo diario de froitos secos de casca ao natural, en especial de noces, polo seu papel protector non só en caso de problemas de corazón ou hipercolesterolemia, senón tamén por parte de quen teñen diagnosticado síndrome metabólico, resistencia á insulina ou diabetes.

Noces en todas partes
Un momento de reflexión é suficiente para que xurdan incontables ideas para incluír as noces a diario, máis aló do típico puñado tomado entre horas, no xantar ou na merenda. Do receitario de EROSKI CONSUMER, seleccionouse unha lista de receitas con estes froitos como protagonistas, que abarca apetitosos pratos de ensalada, pasta e arroz, mesturas con legumes, acompañamentos de carnes, deliciosas sobremesas e enerxéticas propostas para uns almorzos orixinais e saudables.

As ensaladas ás que se engade un puñado ou unha picada de noces resultan deliciosas, tal e como suxire a de queixo e noces, mazá e salsa de iogur, lentellas, cóengos, escarola e queixo azul, aguacate e uva ou a tépeda con cogomelos e endibias.

Os froitos secos poden empregarse como decorado de cremas de verduras, como a de cabaza ou sopas, e resultan un contrapunto interesante de textura e sabor. As receitas de pasta, arroz e cuscús préstanse a mesturarse con salteados, majados ou salsas de noces como os tallarines, os raviolis, as cintas ou o arroz con espárragos ou en ensalada con pera. Os segundos pratos de pito, cordeiro e outras carnes de sabores marcados admiten a mestura con froitos secos e froitas desecadas como a receita de redondo .

Son tradicionais as sobremesas que mesturan as noces con requeixo, callada ou queixo e marmelo. E as noces son as elixidas para preparar diversidade de pasteis, biscoitos, madalenas, compotas ou froitas asadas como a de laranxas con salsa de noces e mel. Máis empalagosa pode resultar a intxaursalsa, unha sopa doce de noces. Estes froitos pódense engadir ao muesli e véndense pans e galletas que os conteñen. Outros deliciosos e enerxéticos almorzos componse de torradas de pan con crema de noces ou leite e pasas.

UNHA RACIÓN: UN PUÑADO

Desde a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria recoméndase consumir entre unha e cinco racións por semana de froitos secos de casca, pola súa asociación indiscutible coa prevención de accidentes cardiovasculares. A cantidade entendida como saudable equivale a 25 g netos, ao natural, que representa un puñado destes alimentos xa pelados. Aínda que son moi enerxéticos polo seu concentrado en graxas, proteínas e calorías, varios estudos desmenten que, consumidos na súa xusta medida, conduzan ao sobrepeso e á obesidade. Mesmo o seu consumo habitual podería axudar a controlar o apetito e, por conseguinte, o peso, dada a súa concentración en fibra, con recoñecida función saciante.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións