Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Non todos os alimentos enriquecidos con omega-3 son iguais

Hai alimentos fortificados con aceites vexetais ricos en acedo alfa-linolénico (Á) sen as cualidades protectoras e preventivas doutros ácidos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 13deSetembrode2011
Img salmon Imaxe: gkdavie

Os ácidos grasos omega-3 son un dos nutrientes máis estudados en distintos ámbitos médicos e científicos polos beneficios demostrados en enfermidades cardiovasculares, a saúde ocular e o desenvolvemento cerebral en nenos, a depresión ou outros trastornos mentais, os procesos inflamatorios e o coidado da pel. Segundo o informe “Omega-3: Tendencias mundiais de produtos e oportunidades”, realizado por Packaged Facts, empresa americana líder en investigación de mercado, augúrase un aumento do 15-20% respecto ao actual na produción e consumo de alimentos, bebidas e suplementos dietéticos enriquecidos en ácidos grasos omega-3. Pero aínda que as expectativas dos consumidores son claras (asocian o consumo de omega-3 a protección cardiovascular), a realidade é ben distinta.

Imagen: gkdavie

Non todos os alimentos conteñen o tipo de graxa omega-3 (EPA e DHA), que cumpre funcións beneficiosas. Con todo, son moitos os consumidores que recorren a estes preparados. Segundo datos do citado estudo, “o 9% dos compradores adquiren no supermercado alimentos ou bebidas enriquecidas en omega-3, e a porcentaxe de persoas adultas que toman suplementos de aceite de peixe aumentou do 8% en 2006 ao 17% en 2011”.

Alimentos naturais ou enriquecidos?

Na natureza hai alimentos cunha concentración elevada de omega-3, pero gran parte da poboación, por descoñecemento ou outros motivos, recorre aos produtos enriquecidos. Nunha análise comparativa de produtos enriquecidos en omega-3 levado a cabo por Eroski Consumer, constatouse algo que xa se sabía: algúns alimentos naturais son moi ricos en omega-3. Mesmo se cuantificaron varios: 100 g de salmón fresco conteñen ao redor de 5.000 mg de graxas EPA e DHA; a mesma cantidade de bonito , un 2.300 mg, e de troita , preto de 1.500 mg.

Cen g de salmón fresco conteñen ao redor de 5.000 mg de graxas EPA e DHA

En cambio, o alimento enriquecido con maior cantidade deste omega-3, unha graxa para untar (tipo margarina), contiña só 528 mg/100 g, co inconveniente engadido de que ao ser un alimento tan graso, convén consumilo en pouca cantidade, de forma que se limita o achegue de omega-3. Isto non ocorre coa ración de consumo de 150 g de peixes azuis.

En cuestión de consumo de complementos dietéticos de omega-3 , estes produtos poden ser interesantes en momentos puntuais da vida, como a nenez, o embarazo e a lactación, cando está demostrado que a súa achegue, nunha cantidade concreta, é unha axuda inestimable para o adecuado desenvolvemento do bebé e durante os primeiros anos de vida.

Problemas de biodisponibilidad

Na análise de Eroski Consumer detectáronse deficiencias notables na composición nutricional nalgúns dos produtos analizados. Un 26% carecían de graxas DHA e EPA, que son os ácidos grasos omega-3 destacados polas súas cualidades preventivas e protectoras. Estes alimentos (un produto lácteo, unha bebida de soia, un preparado graso a base de aceites refinados e un néctar de froitas) levaban engadido acedo alfa linolénico (Á) que, aínda que é un ácido graso omega-3, carece do efecto protector demostrado fronte ás enfermidades cardiovasculares dos anteriores.

Estes alimentos levan engadidos aceite de linaza, de soia ou outras fontes vexetais de ácido linolénico, a pesar dos problemas de biodisponibilidad ben documentados para devandito composto. A investigación demostrou que a conversión de Á a EPA e DHA non é eficiente, aínda que se recorre aos aceites vexetais debido á facilidade de manexo, en particular nos farináceos (cereais, pasta e pan), e a estabilidade destas graxas nos devanditos ambientes.

O valor seguro para o consumidor é que só poderán acompañarse de declaracións de propiedades saudables sobre o desenvolvemento cerebral e a saúde visual dos nenos aqueles produtos enriquecidos en DHA e mensaxes relacionadas coa función cardíaca se levan DHA ou EPA, pero non outras fontes de omega-3.

MELLORAR O PERFIL DE GRAXAS

Os ácidos grasos omega-3 DHA e EPA só inxérense se se consomen peixes azuis, pero o consumo destes alimentos é escaso entre gran parte da poboación. O receitario de Eroski Consumer recompilou ata o momento 390 receitas de peixes e maricos, con estes alimentos como protagonistas, coa pretensión de que todos os lectores atopen pratos do seu gusto. A oferta inclúe variedade de peixes en multitude de presentacións: hamburguesas, terrinas, de recheos , mesturados con legumes , en espeto , en tortilla .

Ademais de proporse un maior consumo de peixe, aconséllase seguir as seguintes recomendacións co fin de equilibrar o perfil de ácidos grasos a favor dun maior achegue de graxas monoinsaturadas e poliinsaturadas e menor de graxas saturadas, tal e como recolle a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria, na súa reunión de consenso:

  • Limitar a graxa láctea. Optar por leite e derivados descremados ou semidesnatados e reducir o consumo de manteiga e queixos curados.
  • Evitar o consumo de alimentos que conteñan engadidos acedos grasos parcialmente hidrogenados (graxas trans).
  • Elixir margarinas con maior contido total de acedos grasos poliinsaturados e consumilas en pequena cantidade, se se ten costume.
  • Elixir o aceite de oliva como preferente e deixar oco na despensa á virxe extra.
  • Escoller as carnes magras: pito, pavo, coello.
  • Limitar os embutidos, excepto o xamón, sempre que apenas teña graxa.
  • Limitar a pastelería e repostaría industrial que conteña aceites de coco e palma, ricos en graxas saturadas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións