Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Novas guías para as persoas celíacas

As listas que publica cada ano a Federación de Asociacións de Celíacos de España (FACE) contribúen a facilitar a compra e a alimentación saudable aos celíacos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 20deDecembrode2012

A Federación de Asociacións de Celíacos de España (FACE) acaba de actualizar a “Lista de alimentos aptos para celíacos“, así como unha versión dirixida ao sector infantil, a “Chiquilista“. Estas listaxes edítanse todos os anos e requiren unha actualización periódica, xa que os produtos e alimentos cambian de composición con frecuencia. Dado que o único tratamento para a celiaquía é a exclusión total e para sempre dos alimentos que conteñen glute, coñecer cales se deben evitar resulta transcendental. O seguinte artigo explica como se confeccionan estas listas para celíacos e recolle cinco respostas crave sobre o glute.

Img guia celiacos
Imaxe: Yuya Tamai

Alimentación para celíacos: como se confeccionan as listas?

A presenza de pequenas cantidades de glute nun produto, xa sexa como ingrediente principal ou como aditivo, provoca lesións no intestino e xera prexuízos na saúde da persoa celíaca, desde síntomas gastrointestinales (diarrea, dor abdominal, hinchazón…) ata malabsorción de nutrientes, co consecuente risco de padecer deficiencias nutricionais. Por iso é tan importante saber que alimentos pódense consumir e cales non.

A FACE confecciona listas de alimentos aptos para celíacos, sexan adultos ou nenos

A FACE confecciona a lista de alimentos aptos para celíacos, sexan adultos ou nenos. O obxectivo desta entidade, sen ánimo de lucro, é velar polo benestar e a calidade de vida das persoas que padecen a enfermidade celíaca. As publicacións son posibles grazas á información facilitada por 565 firmas comerciais, que recolleron 14.531 produtos que, despois da análise da FACE, considéranse aptos para celíacos. Este estudo inclúe a revisión da normativa vixente, as técnicas de fabricación e a comprobación da lista de ingredientes dos produtos. Unha vez feito isto, clasifícanse os alimentos segundo a cantidade de glute que achegan:

  • Alimentos que conteñen menos de 20 mg/kg de glute (etiquetaxes como “sen glute”).
  • Alimentos máis esixentes, con menos de 10 mg/kg de glute (que gozan da marca de garantía “Controlado por FACE”.

Img simbolo face gr
Imaxe: FACE

Como os produtos cambian a miúdo de composición, as listas editadas pola FACE están suxeitas a permanentes modificacións. Por iso, ademais dunha edición anual en papel (este ano publicáronse 37.000 exemplares) na web da Federación publícanse os cambios rexistrados ao longo do ano. No entanto, recoméndase ler sempre a etiqueta dos produtos, aínda que figuren na lista, xa que os fabricantes non teñen a obrigación de comunicar os cambios de composición a FACE, polo que esta non pode garantir a inocuidad.

As guías tamén inclúen outras informacións útiles, como recomendacións para levar a cabo unha dieta sen glute saudable, detalles sobre a marca de garantía “Controlado por FACE” ou datos tan importantes como as normativas, as regulamentacións e a simboloxía asociada ao termo “sen glute”.

Cinco respostas crave sobre o glute

  1. Que é o glute?

    O glute é a proteína principal dos seguintes cereais: o trigo, a avena, a cebada, o centeo, o kamut, o triticale e a espelta.

  2. É necesario o glute?

    Non, o glute non é un nutriente imprescindible, así que non consumilo non ocasiona ningún déficit nutricional. Nas persoas con celiaquía, é obrigatorio facelo para evitar a malabsorción doutros nutrientes (ferro, calcio, vitaminas…).

  3. É mellor evitalo para previr a celiaquía?

    Non, esta enfermidade é un trastorno autoinmune que só se produce en individuos con predisposición xenética. Se non é o caso, evitar o glute só causará dificultades ao levar a cabo unha dieta saudable.

  4. Cales son as principais fontes de glute?

    As fontes máis evidentes de glute son os alimentos elaborados cos citados cereais, é dicir, o pan, a pasta, a maioría de cereais de almorzo, as pizzas, as galletas, os pasteis, etc. Con todo, o glute pode aparecer en moitos outros produtos como aditivo (salchichas, salsas, produtos precocinados…), o que dificulta a súa detección.

  5. En que alimentos estou seguro de que non hai glute?

    Na súa orixe, a carne, o peixe, os ovos, as froitas, as hortalizas e verduras, o leite, os legumes, as patacas, os aceites, o arroz, o millo e a quinua son produtos naturais sen glute.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións