Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Novas propostas de ceas para nenos e familias

O obxectivo das ceas é compensar os excesos do consumo de proteína animal e alixeiralas nestes alimentos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 03deNovembrode2011

O esforzo por programar a cea, a última comida do día, ao redor da mesa e en familia, con tranquilidade e conversación, é unha práctica saudable que facilita a elección de alimentos variados e o cumprimento dun menú equilibrado. Estudos científicos confírmano. A Universidade de Ohio concluíu nunha investigación sobre a obesidade que esta enfermidade se afasta dos mozos que cean máis de cinco veces á semana en familia e ven menos de dúas horas de televisión ao día. Pero, por costume social ou familiar, a miúdo, os nenos inxeren ao mediodía unha ración de proteína (carnes, peixes, ovos) que, xunto cos complementos proteicos tomados en almorzos, xantares e merendas, son máis que suficientes para cubrir as súas necesidades proteicas diarias.

Img ninos comiendo1
Imaxe: OakleyOriginals

A nova proposta de Eroski Consumer para as ceas de nenos e familias en xeral consiste en dar prioridade aos cereais, as hortalizas e verduras e prescindir ou reducir a ración de proteína animal. O obxectivo é claro e necesario: non cometer excesos ou, cando menos, compensalos. Os nenos, igual que os adultos, comen demasiada proteína animal e este costume é mala para a saúde.

Un menú definido para as ceas

Para poder configurar de maneira acertada o menú semanal da cea, hai que introducir na cesta da compra os ingredientes necesarios. Se se dota á cea da importancia que merece, non pode elaborarse de flocos, senón que debe ter a súa propia entidade na despensa. A mellor maneira de acertar é comprar os alimentos de acordo a un menú determinado. En gran medida, a cea dependerá dos alimentos que se comen ao mediodía e, sen ter que ser moi rigorosos nin inflexibles, convén guiarse por algúns condicionantes.

Un paso máis cara a unha cea saudable

O propósito san adicional que se expón desde Eroski Consumer para planificar as ceas dos máis pequenos é dar prioridade aos cereais, as hortalizas e verduras, ademais de prescindir ou reducir a ración de proteína animal. Esta proposta ten unha xustificación dietética clara: por costume social ou familiar, tanto os nenos que comen no comedor escolar como quen o fan en casa, inxeren ao mediodía unha ración de proteína (carne con máis frecuencia que peixe) que, xunto cos complementos proteicos tomados no almorzo, xantar e merenda (xamón serrano, xamón york, fiambres, embutidos, queixos, lácteos diversos, embutidos ou paté), cobren as necesidades proteicas diarias para este grupo de poboación.

Se se dota á cea da importancia que merece, ten que ter o seu propio espazo na despensa

Comezar con este costume resultará unha aprendizaxe e un reto para moitos pais, quen están mal adoitados comer e a facer comer proteína animal, tanto ao mediodía como durante a noite. Os nenos, igual que os adultos, inxeren demasiadas proteínas. E o exceso é malo para a saúde.

Entre os pratos principais das ceas debería figurar calquera preparación sinxela e fácil de dixerir elaborada con pasta, arroz, cuscús, guisantes ou cremas de legumes suavizados con arroz, entre outros. A carne, o peixe, o marisco e o ovo poderían incluírse como complemento, como “tropezos” dos pratos principais, salvo cando calquera destes alimentos hase omitido da comida do mediodía. Entón, a cea serviría para completar a ración proteica do día.

Sen esquecer a porción de pan integral, que se fose preciso pode substituírse por un pouco máis de cereais, a semana podería ordenarse da seguinte maneira. A sobremesa conformarano a froita, os froitos secos ou os lácteos sinxelos, se non se tomaron suficientes ao longo do día. Non é obrigatorio tomar un vaso de leite antes de deitarse se xa se consumiron durante a xornada as racións recomendadas de lácteos. A pesar de certa obsesión coa inxesta destes produtos na infancia, os nenos obteñen o calcio que necesitan doutras fontes dietéticas que lles axudarán a diversificar a dieta: froitos secos, sementes de sésamo, sardiñas enlatadas, cereais integrais, verduras de folla verde e legumes.

EXEMPLO DE MENÚ DE COMIDAS E CEAS, DE LUNS A VENRES

/imgs/2011/10/táboa-cea2.jpg

A maioría das receitas propostas na táboa están descritas ao detalle no receitario de Eroski Consumer.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións