Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Nutri-Score: resolvemos dúbidas cunha investigadora

Por que hai alimentos con etiqueta laranxa e outros cunha verde? Existen produtos vetados ou prohibidos? Como axuda a facer a cesta da compra máis saudable?

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 19deAbrilde2019
Img pilar galan nutriscore

Img pilar galan nutriscore artImagen: Consumer

Chegas ao supermercado, miras os andeis e empezan as dúbidas. Que alimento é máis saudable? Coñecer a calidade nutricional dos produtos que incluímos na cesta da compra resulta, desde xaneiro, máis fácil grazas a Nutri-Score , que vén completar a información xa dispoñible nos envases. Convén, agora, saber utilizalo de forma adecuada para que as decisións de compra sexan o máis sas posible. A doutora Pilar Galán é directora adxunta do Equipo de Investigación en Epidemiología Nutricional (EREN) que desenvolveu esta nova etiquetaxe nutricional. Coa súa axuda, despexamos algunhas dúbidas.

Sen alimentos prohibidos

Con Nutri-Score ningún alimento está vetado. “O consumidor pode escoller un produto cualificado como D ou E, cuxa calidade nutricional non é a máis saudable, ou optar por un produto alternativo con mellor valoración, etiquetaxe coas cores correspondentes ás letras A, B ou C (do verde ao amarelo)”, explica Pilar Galán.

Pero o máis importante é que teña acceso a esta información de forma rápida e clara grazas á presenza do logotipo na cara anterior do paquete. “Se se opta por un produto con peor clasificación, convén lembrar que debe consumirse en cantidades máis pequenas e con menos frecuencia que as alternativas máis saudables”, analiza.
Img nutriscore escala art

Unha maior transparencia

Grazas a esta etiquetaxe, os consumidores poderán
tomar conciencia da calidade nutricional real dos alimentos

A importancia deste novo sistema para o consumidor reside en como pode afectar as súas decisións de compra, de maneira que, fronte a múltiples opcións en aparencia similares, sexa máis sinxelo elixir as máis saudables.

“Cunha soa ollada, pódese diferenciar a calidade nutricional dunha gama de produtos equivalentes de marcas distintas ou que, aínda pertencendo a categorías diferentes, consómense en ocasións similares”, argumenta a experta. Non se condena ningún alimento, pero achega transparencia cun logo simple, intuitivo e de interpretación rápida.

Por que é bo?

O novo baremo baseado en códigos cromáticos informa da calidade nutricional dos alimentos tomando en consideración a presenza de compoñentes prexudiciais para a saúde (azucres, graxas saturadas, calorías ou sal) e beneficiosos (froitas e verduras, legumes, froitos secos de casca, fibras ou proteínas, que indirectamente informan sobre a presenza de vitaminas e minerais).

“Demostrouse cientificamente que estes elementos desempeñan un papel importante como factores de risco ou de protección fronte a afeccións crónicas como a diabetes, a obesidade, as enfermidades cardiovasculares ou o cancro”, aclara Galán. Nutri-Score sintetiza todos estes elementos a través dunha cor combinada cunha letra, para facilitar a súa legibilidad.

Tampouco te esquezas de mirar os ingredientes

Por moi útil que sexa, debemos lembrar que este é un sistema voluntario ao que as marcas poden decidir adherirse ou non, e que os envases seguen proporcionando a mesma información nutricional que antes, polo que convén sempre recorrer a ela.

Tendo en conta o principio de precaución, pódense priorizar “aqueles alimentos cunha lista máis curta de aditivos escritos na súa etiqueta e, se é posible, con ausencia deles, favorecendo tamén os produtos cun símbolo oficial Bio”, afirma Galán. E, por suposto, ter presente que, por encima de calquera sistema, os alimentos frescos como froitas e verduras deben ser maioritarios na nosa dieta.
Aínda que sexa saudable, usa a mesura

Os produtos de cor verde ou amarelo (representados coas letras A, B e C) resultan alimentos cunha mellor calidade nutricional dentro desta categoría e hai que darlles prioridade fronte ao resto. Poden ser consumidos en máis cantidade e con maior frecuencia que aqueles con peor clasificación.

Con todo, tampouco significa que poidan ser consumidos sen límite: “Usemos sempre o sentido común! Os alimentos cun D ou E non deben ser excluídos sistematicamente da cesta da compra, pero a súa frecuencia de consumo ha de ser inferior e en porcións máis pequenas”, advirte Galán.

Eventualmente, o obxectivo final pasa por escoller unha alternativa máis saudable, pero non fai falta que toda a compra estea constituída só por alimentos A e B. “Desta forma, poderán tomar conciencia da calidade nutricional real dos alimentos e orientar a súa compra para diminuír o consumo daqueles con peor perfil nutricional”, conclúe.
A frecuencia e o tamaño importan

Certos produtos con materias graxas, como os queixos, reciben unha mala clasificación para alertar ao consumidor da conveniencia de non inxerilos con demasiada frecuencia ou en porcións excesivamente grandes, pero non significa que haxa que eliminalos da nosa dieta. “Cunha etiquetaxe nutricional tan comprensible como o de Nutri-Score, o consumidor pode escoller os produtos segundo os seus hábitos, permitíndolle xulgar a frecuencia e o tamaño das racións“, conta Galán. Lembra que este sistema non serve para definir se un alimento dado é beneficioso ou prexudicial para a saúde, xa que isto dependerá da cantidade e a frecuencia de consumo.
Recomedable, pero non obrigatorio

A pesar da súa efectividade, a implementación de Nutri-Score, como a doutros logotipos de información nutricional frontal, non pode ser unha medida obrigatoria aplicada polos gobernos, debido á lexislación europea. Por iso, “o feito de que determinados fabricantes e distribuidores coloquen Nutri-Score nos seus alimentos é mostra dun compromiso de transparencia sobre a calidade nutricional dos produtos que elaboran e venden. Cando rexeitan incorporalo, alertan aos consumidores de que teñen cousas que esconder”, puntualiza Galán.

Máis ou menos nutrientes?

A Organización Mudial da Saúde (OMS), así como as diversas guías nutricionais, establecen unha inxesta diaria recomendada dalgúns compoñentes que se deberían controlar nunha dieta saudable. Así, aconsellan non superar os 6 g de sal diarios ou que os azucres engadidos e as graxas saturadas non excedan o 10 % das kilocalorías totais. Para o azucre, isto tradúcese en 50 g por día para os adultos e 25 g para os nenos. “Con todo, unha barrita crujiente cun alto contido destes azucres pode ser idónea para incorporala mentres se estea practicando un deporte de alta intensidade”, sinala a dietista-nutricionista Nancy Babio, outra das responsables do equipo de desenvolvemento da nova etiquetaxe.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións