Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O brócoli, imprescindible no outono e inverno

O brócoli contén un potente antioxidante que demostrou efectos moi beneficiosos para a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 12deOutubrode2011

Os meses de outono e inverno son idóneos para degustar distintos pratos con brócoli , que está de tempada. Un maior consumo de verduras crucíferas como o brócoli pode reducir o risco de desenvolver varios tipos de cancro pola súa riqueza en glucosinolatos, uns compostos cun alto potencial antioxidante. A algunhas persoas, con todo, non lles gusta o brócoli e non o comen, pero buscan os beneficios desta verdura en complementos dietéticos que conteñen o antioxidante. Convén lembrar que, segundo estudos recentes, substituír as verduras por estes suplementos é un hábito que pode comportar certos riscos. O seguinte artigo explica os beneficios do brócoli e ofrece varias ideas para preparalo de maneira saborosa.

Img salteado brocoli 01
Imaxe: jules:stonesoup

Os beneficios do brócoli

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Cada tempada, a natureza brinda distintas verduras, cada unha coa súa particularidade. No outono e inverno, brotan crucíferas como o brócoli, a coliflor, o repolo ou verza e as coles de Bruxelas, nas súas múltiples variedades. Esta familia de verduras diferénciase do resto polo seu alto contido de glucosinolatos. Estes compostos se metabolizan no organismo en isotiocianatos, que son antioxidantes. O sulforafano é o antioxidante máis potente do brócoli e que demostrou acción anticanceríxena, de aí o interese dos nutricionistas por promocionar unha maior inxesta natural do brócoli, máis durante a tempada invernal.

Catrocentos gramos de verduras, hortalizas e froitas é o consumo recomendado mínimo diario pola Organización Mundial da Saúde (OMS) para obter o máximo beneficio sanitario destes grupos de alimentos. A sinerxía dos distintos compoñentes minerais, vitamínicos, de fibra e antioxidantes evidencia que as verduras sexan alimentos escollidos para a prevención de enfermidades crónicas (obesidade, cardiovasculares, diabetes e, mesmo, diversos tipos de cancro) e outros trastornos comúns de saúde como o estreñimiento.

Img 61149g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Contrario á teoría, a práctica pon de manifesto que a poboación española come menos verduras e hortalizas do aconsellado, un hábito que se afasta do patrón de dieta mediterránea, como valor preventivo seguro. A moitos consumidores non lles gustan as verduras, ou non saben sacarlles partido na cociña, polo que lles resulta máis cómodo tomar un complemento dietético que lles achegue os antioxidantes do alimento.

No entanto, reprodúcense as investigacións que pon en dúbida a eficacia de certos complementos dietéticos e a súa capacidade para prover beneficios. A forma química na que se atopan os compostos bioactivos na natureza e a acción sinérgica do resto de compoñentes das plantas explica que sexan máis e mellor absorbibles os antioxidantes e as vitaminas naturais, dos vexetais, fronte aos de laboratorio. Como se sinala no artigo de EROSKI CONSUMER ‘A falacia dos antioxidantes‘, non hai probas médicas nin científicas que apoien o uso de suplementos de antioxidantes para previr a mortalidade. É máis: os suplementos de vitamina A, de beta-carotenos (antioxidantes, que ademais son precursores da vitamina A) e de vitamina E poden incrementar o risco de morrer de maneira prematura.

Brócoli en todas partes

Img 138528g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

O brócoli é unha verdura que, tras o cociñado, ha de quedar “ao dente” para aproveitar en maior medida os seus compoñentes nutricionais. Son comúns as receitas de brócoli como primeiro prato ou principal, disposto en ramalletes, cocidos ou asados, aínda que a verdura troceada en láminas convértese noutra forma apetecible de probar o brócoli salteado con outras hortalizas. É o caso da receita de verduras e talos de brécol para acompañar, de guarnición, ou como ingrediente dunha sopa.

A receita máis sinxela e simple de brócoli é o salteado con allos, un prato ao que se lle pode dar un punto de sabor e cor se se lle engade pemento. A mestura de hortalizas e verduras de folla verde, como a proposta de brócoli sobre puré de xudías verdes, pola súa combinación nutritiva (ferro, magnesio e vitamina K), é moi recomendable en caso de anemia ferropénica, contracturas musculares e para coidar a saúde ósea. A orixinalidade e facilidade das receitas permite introducir o brócoli nos menús durante toda a tempada de outono e inverno.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Nas noites máis frías, un estofado de brécol con champiñóns resulta reconfortante, do mesmo xeito que a sopa de brécol ou a receita de brécol asado, acompañado de salsa de améndoas. Se sobrou estofado, pódese mesturar cun rehogado de cebola e servir de ingrediente para cociñar un enerxético quiche de brócoli con cebola e champiñóns ou unha orixinal pizza. Se se lle dá un hervor curto, o xusto para abrandar os tecidos fibrosos pero que manteña o seu tersura, o brécol dá un contrapunto de sabor ás ensaladas, como a de espárragos ou a de pementos .

Aínda que menos coñecido en moitas rexións en comparación con alimentos similares, como a coliflor ou a verza, o brócoli é adecuado para todo tipo de preparacións a base de cereais, como o arroz, uns lacitos de pasta , unha lasaña ou cun guiso de legumes, como a proposta de feixóns brancos con brécol. Esta variada lista de receitas brinda a posibilidade de iniciarse no consumo de brócoli, unha verdura excepcional, de maneira sinxela, alcanzable e rápida. Sen escusas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións