Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O café máis saudable: natural, torrefacto ou mestura?

Os expertos desvelan cal é o mellor tipo de café paira a saúde e como bebelo paira sacarlle todo o partido ás súas propiedades

Img cafe natural sano Imaxe: Pixabay

Img cafe natural sano artImaxe: Pixabay

É a bebida máis popular do mundo despois da auga. E, por méritos propios, o café -tomado con moderación- colocouse na lista dos alimentos saudables. Por que? Explicámolo a continuación, como tamén desvelamos a maneira máis sa de tomalo.

Segundo os últimos estudos, beber entre tres e cinco cuncas pequenas diarias desta infusión pode afastar o risco de sufrir diabetes tipo 2 e protexe o teu corazón. Mesmo existe evidencia científica que sostén que o café prevén a enfermidade de Parkinson. E aínda por riba, una investigación publicada en JAMA que analizou o seu efecto en 500.000 persoas concluíu que tomar café pode axudarche a vivir máis anos.

Unhas virtudes esaxeradas? Segundo os expertos, non. E a algúns mesmo lles sabe a pouco. Gregorio Varela, catedrático de Nutrición e presidente da Fundación Española de Nutrición (FEN), engade algún beneficio máis: posto que “os seus grans constitúen una boa fonte de ácido clorogénico -explica-, o café protéxenos contra algúns tipos de cancro e reduce a aparición de pedras na vesícula“. Ademais, ponnos de bo humor.

Café con moderación

Iso si, paira gozar dos seus efectos sen riscos, hai que bebelo de forma moderada: un máximo de entre tres e catro cuncas diarias, segundo Varela, cada una de entre 60 e 80 miligramos de cafeína por toma.

E tamén convén ter en conta que o café non nos senta a todos igual: mentres que paira algunhas tres cuncas diarias están ben, outros non toleran máis de dúas, una ou mesmo ningunha. O médico de atención primaria Mariano da Figuera tamén destaca os beneficios das sustancias antioxidantes que contén, pero lembra que existe “una resposta individual á tisana”. Por exemplo, a cafeína absórbese de forma máis lenta nas persoas maiores, que deben reducir o consumo.

Por iso, a Fundación Española de Nutrición alerta do perigo de tomalo en exceso, en especial, se tes problemas de fígado. Neste caso, recomenda non exceder as dúas cuncas.

Natural, torrefacto ou mestura?

Capuchino, vienés, só… Cal é o mellor? Obter todos os beneficios desta infusión resulta máis complicado que pedir un cortado ou un café con leite. Paira espremer ao máximo as súas propiedades saudables hai que aprender a distinguir os tipos de gran e os seus tostes.

  • Café natural. Non leva máis ingredientes que os grans de café colleitados e tostados. Este gran ten máis aroma, resulta máis suave e tamén é menos amargo que o toste do café torrefacto.
  • Café torrefacto. Durante o seu proceso de toste agrégase azucre, o que crea una capa caramelizada. O problema está en que o café torrefacto pode levar até un 15 % de azucre, un engadido extra ao teu consumo deste nutriente, cuxo exceso está desaconsellado polos expertos.
  • Café mestura. Como o seu nome di, trátase dunha tisana que combina grans de toste natural con outras sementes tostadas con azucre.

Paira escoller o máis saudable, os expertos coinciden: canto máis natural, mellor. Así que opta polo natural. “O café sen manipular achega polifenoles e sustancias antoxidantes útiles paira a saúde, sen engadir o negativo do azucre”, apunta Da Figuera.

Mellor con canela, vainilla ou coco

Se tomas tres cuncas de café ao día e engádeslle una ou dúas culleres de azucre, estarás a consumir entre 10 e 20 gramos de leste edulcorante, case o límite máximo fixado pola OMS: 25 gramos diarios

Paira tomar un café saudable, ademais hai que ter coidado cos engadidos. Segundo a Sociedade Española de Dietética e Ciencias da Alimentación (SEDCA), o conveniente é fuxir do azucre. E é que se tomas tres cuncas de café ao día e agrégaslle entre una ou dúas culleres de azucre, estarás a consumir entre 10 e 20 gramos de leste edulcorante, case o límite máximo fixado pola Organización Mundial da Saúde (OMS): 25 gramos diarios, o 5 % da enerxía total necesaria ao día. Ademais, estarás a incrementar as calorías ou o valor enerxético que por si só o café non ten.

Con esta premisa e paira non excedernos, Andrea Calderón, secretaria científica da SEDCA, aconsella aprender a sacar o azucre do café: optar polo gran natural e tomalo só. Ademais, recomenda saborealo sen azucre, xa sexa branco, moreno, de cana integral ou panela. Canto menos azucre tomemos, mellor.

E paira quen non se afaga ao amargor, a nutricionista propón buscar especias: “Por exemplo, engadir canela en rama ou en po, coco rallado ou vainilla (en esencia ou po)”. Noutras palabras: abraza os aromas naturais e deixa de sentirche culpable cando tomes o teu café.

Etiquetas:

café

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións