Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O caldo de peixe, é nutritivo?

Baixo en calorías, graxas e colesterol, o caldo de peixe destaca tamén polo seu contido en vitamina B12 e niacina

Img caldo pescado hd Imaxe: inakihuarte

Hai tantos tipos de caldos de peixe como cociñeiros, pois cada un engádelle o seu toque persoal. No entanto, segundo o escritor, xornalista catalán e amante da gastronomía Josep Pla, falecido en 1981, a preparación básica consiste en ferver auga, aceite de oliva, peixe, allos, tomate e sal nunha pota de barro. Deste prato derivan a bullabesa provenzal, a sopa de peixe e o avermellado e intenso suquet. Así o apunta o doutor Fernando Sapiña na revista Mètode en base á información detallada por Josep Pla no seu libro ‘A cociña do peixe’. Non hai dúbida de que o caldo de peixe é delicioso, aínda que cabe preguntarse si desde un punto de vista nutricional presenta una importante riqueza en nutrientes. O seguinte artigo profunda nesta última cuestión.

Img caldo pescado

Imaxe: inakihuarte

Caldo de peixe: fonte de vitamina B12

Si non se analiza o caldo dunha sopa de peixe, senón o prato enteiro -é dicir, si tense en conta o peixe, o marisco e os demais ingredientes, como a pataca-, as propiedades nutricionais son moitas e indiscutibles: proteínas, graxas saudables e una longa lista de vitaminas e minerais. Agora ben, existe a crenza popular de que o caldo de peixe “concentra” os nutrientes do peixe. Baséase esta afirmación en datos empíricos, ou é un mito sen base científica?

O caldo de peixe, segundo os datos que desprenden as táboas de composición de alimentos, por exemplo NutritionData, non é moi rico en sustancias nutritivas. Con todo, hai sorpresas: o caldo de peixe pode considerarse una boa fonte de vitamina B12. Un típico prato de caldo de peixe, sen aderezos, achega o 77% das Cantidades Diarias Recomendadas de B12 establecidas polas autoridades sanitarias.

É una vitamina deficitaria, sobre todo, en persoas vegetarianas, tal como sinala o artigo ‘Dieta vegetariana menos mortalidade?‘, pero tamén pode selo en maiores de 50 anos. Una investigación coordinada polo doutor Roman Pawlak, e publicada en febreiro de 2013 en Nutrition Reviews, detallou o seguinte: “Aínda que nun principio críase que a deficiencia de B12 era extremadamente rara, excepto entre os vegetarianos estritos, agora sábese que a deficiencia de B12 é relativamente común entre as persoas que se adhiren a todos os tipos de dietas vegetarianas, incluíndo as ovolactovegetarianas, ademais doutros subgrupos de poboación, como as persoas maiores”.

As persoas vegetarianas non consumirán caldo de peixe, pero si pode resultar una fonte interesante de vitamina B12 paira os maiores de 50 anos.  É importante porque contribúe, segundo a Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA), a unha normal función psicolóxica, así como ao normal funcionamento do metabolismo enerxético ou do sistema nervioso, entre outras moitas funcións.

Principais propiedades e vitaminas deste tipo de caldo, tamén a niacina

O prato de caldo (que pesa uns 275 gramos) tamén achegará o 20,6% das recomendacións de inxesta de niacina, una forma de vitamina B3 que ten múltiples beneficios. Con todo, neste caso non se está ante un nutriente cuxa carencia sexa preocupante na poboación xeral. Aínda que é una vitamina crucial paira aspectos tan importantes como a función psicolóxica ou o mantemento da pel, a EFSA considera que é una vitamina que se pode inxerir “con facilidade como parte dunha dieta equilibrada”, xa que se atopa en moitos alimentos.

O que non achega o caldo de peixe

En nutrición, en moitas ocasións, o que non achega un alimento é máis importante que o que achega. É o caso do caldo de peixe, dado que é baixo en calorías, en graxas totais e en graxas saturadas. Un prato de sopa duns 275 gramos tan só supón 47 kilocalorías, apenas o 2% das calorías consumidas de media por un adulto tipo (unhas 2.000 kcal diarias). Así que é un alimento recomendable paira controlar as calorías que se inxeren. Algo parecido ocorre coas graxas totais e as graxas saturadas. O seu contido en colesterol tamén é escaso.

Pero nunha sopa de peixe non todo son nutrientes. Nela, calquera apaixonado pola química dos alimentos atopará centenares de sustancias volátiles con complexos nomes, algúns impronunciables, que con todo resultan en grao sumo agradables ao padal e aos nervios olfativos. O seu sabor é algo fundamental paira espertar o apetito por comer de forma saudable. De feito, o peixe é un dos responsables do sabor “umami, una palabra xaponesa que significa “sabor delicioso” e coñecido como “o quinto sabor”. A comezos do século XX, o científico xaponés Kikunae Ikeda engadiu este sabor aos xa coñecidos (ácido, doce, salgado e amargo). Hoxe, o sabor umami é moi utilizado pola industria alimentaria, en forma de glutamato monosódico (E-621), como un ingrediente que potencia o sabor dos alimentos. Pero moito mellor se se consome no seu formato orixinal… como nun saboroso caldo de peixe.

Etiquetas:

caldo Pescado-gl sopa

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións