Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

O cansazo primaveral, que podemos facer para combatelo?

Pór en práctica hábitos saudables e seguir unha dieta equilibrada axudará a previr os síntomas e facer menos evidente no organismo a astenia primaveral

Img cansancio primavera hacer hd Imaxe: nd3000

Por fin coa primavera chega o bo tempo, pero tamén lle acompañan certos síntomas algo estraños que afectan a algunhas persoas no inicio deste cambio de estación. Fatiga xeneralizada, somnolencia durante o día, desmotivación fronte a actividades cotiás, dificultade de concentración, aturdimiento, irritabilidad, pouco apetito, diminución da libido e apatía… De maneira coloquial, fronte a esta situación dise que “xa chegou a ‘depre’ de primavera”. Neste artigo explícase que é a astenia primaveral e como facerlle fronte.

Img cansancio primavera hacer
Imaxe: nd3000

O “cansazo primaveral” é unha situación similar á que pode darse en períodos de sobrecarga laboral ou cando se segue unha dieta desequilibrada. Pero, ante a súa orixe incerta e a falta de evidencia científica, os especialistas coinciden: non se pode afirmar que este cansazo estacional, máis frecuente coa chegada da primavera, trátese dunha enfermidade. Por tanto, resulta innecesario o uso de suplementos vitamínicos e doutras estratexias afastadas dun estilo de vida saudable.

O doutor Francisco Camaralles, membro da Sociedade Española de Medicamento Familiar e Comunitario (SEMFyC), dúbida acerca de que exista como entidade clínica. “Certo que un pode sentirse decaído, pero en todo caso non se trataría dunha enfermidade; como moito, un trastorno temporal polo cambio de horario ou o aumento da temperatura”, sinala.

O cambio nas horas de luz (con alongamento dos días), a subida das temperaturas e os cambios de presión e humidade ambiental producen unha necesidade de adaptación do corpo. Aínda que as sensacións que se experimentan non son ningunha patoloxía, si provocan unha alteración no día a día das persoas que as sofren.

Entre os distintos grupos de poboación, os anciáns e os nenos móstranse máis sensibles a estes cambios, do mesmo xeito que quen padecen alerxias. Entre un 20% e un 25% da poboación sofre rinitis alérxica, segundo datos da Sociedade Española de Alergología e Inmunología Clínica (SEAIC). A inflamación que provoca tradúcese nun malestar xeral, alteración do soño e unha maior irritabilidad.

Como podemos mellorar os síntomas deste cambio

Pór en práctica uns hábitos saudables e seguir unha dieta equilibrada axudará a previr os síntomas, fortalecerse e facer a astenia primaveral menos evidente no organismo. Para iso, pódense seguir estes pasos:

  • Coidar a respiración, manter un ritmo adecuado e controlado en todo momento para sentirse menos fatigado.
  • Practicar exercicio físico moderado polo menos durante 30 minutos diarios para estimular a produción das endorfinas e aumentar o ton vital muscular. Haberá que tentar que a práctica de exercicio sexa ao aire libre, porque o sol permite asimilar mellor o calcio e é necesario para dispor de vitamina D.
  • Manter horarios fixos de descanso, respectando as horas de soño necesarias, pois contribuirán a restablecer o equilibrio do organismo. É conveniente incrementar as horas de soño, no caso de que non se estea durmindo o suficiente.
  • Unha adecuada hidratación: a inxesta de auga suficiente é vital para o corpo.
  • Un consumo equilibrado e variado de alimentos que acheguen vitaminas, minerais e outros compoñentes activos propios dos vexetais é un importante alicerce para loitar contra a astenia primaveral.
  • Seguir unha dieta rica en verduras de tempada (col, brócoli, alcachofas, berenjenas…), froitas de tempada (uvas, mazás, fresas…), cereais integrais (trigo, arroz, millo…) legumes (lentellas, feixóns, garavanzos…) e froitos secos (noces, pistachos, abelás…).
  • O mel e a xelea real, en pequenas cantidades para endulzar os pratos, son tamén aconsellables para combater a sensación de cansazo polo seu contido en vitaminas e minerais.
  • É moi recomendable tomar un almorzo completo que axude a comezar o día con máis forza (incluíndo froita, lácteos, cereais e algo de proteína incorporando, por exemplo, xamón cocido) e finalizar pola noite cunha cea lixeira de fácil dixestión, se é posible, seguida dun pequeno paseo antes de ir á cama.
  • Non se debe esquecer o importante que é cubrir as necesidades de ferro , xa que a súa deficiencia tamén incrementa a sensación de cansazo. Este mineral pódese obter mediante o consumo de alimentos que conteñen ferro de fácil absorción como a carne e o peixe (mellor se é azul xa que, ademais, proporciona acedos grasos moi saudables).

A situación de fatiga e abatemento debe remitir de modo natural seguindo un estilo de vida saudable, unha vez que a primavera se instaurou plenamente e o organismo adaptouse aos cambios. Pero todos os consellos anteriores poden axudar a soportala mellor.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións